  • Data: 2021-01-06 12:15:23
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Uprzedzałem. Te analogie mało kiedy są trafne.

    > Silniki spalinowe mają ponoć najwyższą sprawność, kiedy są obciążone w
    > okolicy nieco poniżej maksimum. Jak to się ma do kotłów, nie mam
    > pojęcia. Abstrahując od tego, należałoby niemniej dopełnić naszą
    > samochodową analogię: Marek jeździ tylko w dzień, a szosa ma taką
    > przykrą właściwość, że się stale wydłuża - a wydłuża się szybciej w
    > nocy, szczególnie kiedy się nią akurat jedzie. Tj. budynek traci ciepło
    > cały czas, w nocy bardziej, a tym bardziej im bardziej walczy by
    > utrzymać stałą temperaturę w środku. W jakim tempie się ta szosa
> [...]

    Faktycznie strasznie naciągasz te analogie i wymyślasz do tego nowe
    prawa fizyki.

    Ja tam jeszcze nie kończę, bo u mnie cały czas cieplutko i miło. Siedzę
    w krótkich spodenkach i w koszulce z krótkim rękawem przy laptopie,
    popijając kawę.

    A tu kwintesencja naszej dyskusji:
    https://www.youtube.com/watch?v=7uUECUTvaK8&list=RDu
    jl_dnVysq8&start_radio=1