  • Data: 2021-01-06 11:57:31
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ty tłumaczysz i teoretyzujesz, ja podaję stan faktyczny na podstawie
    > doświadczeń własnych.

    > Wydawało mi się, że mój poprzedni opis był jasny. Najwyraźniej nie był,
    > więc powtórzę: palenie "non-stop" praktykowałem. Było ciepło zarówno w
    > nocy, jak i w dzień. Schodziło tym sposobem 10 taczek drewna tygodniowo.
    > Przy palenie wyłącznie dziennym i podobnych warunkach zewnętrznych tych
    > taczek schodzi mi sztuk 4, w dzień jest ciepło a w nocy mniej. Dla mnie
    > to mierzalna różnica.

    Ale ja także praktykowałem grzanie tak jak Ty to robisz obecnie, a
    później przeszedłem na grzanie non-stop i  się okazało, że przy grzaniu
    non-stop spadły koszty. fakt, że ja nie doprowadzałem do tak wielkiego
    spadku temperatur w domu jak w Twoim przypadku. Były to temperatury
    rzędu 16-17'C.

    Oczywiście zysk ten nie był spowodowany sposobem grzania, ale kulturą
    spalania.

    Jednak w przypadku ogrzewania gazem nie dostrzegłem różnic. Skoro nie ma
    różnic w kosztach to po co się umartwiać i zmuszać do mieszkania w zimnie?