    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    Date: Wed, 6 Jan 2021 16:58:24 +0100
    <o...@l...harvard.local>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o...@l...harvard.local> <rt1vh2$ocf$4@dont-email.me>
    <o...@l...harvard.local> <rt2nco$raa$1@dont-email.me>
    <5ff4f218$0$523$65785112@news.neostrada.pl>

    > A teraz daj konkretne przykłady i nie pier.... od rzeczy wymyślając
    > jakieś bzdurne historie.
    (...) domu) * 4,2kJ/kg = 189MJ = 52,5kWh energii.

    > W przypadku gazu ziemnego 1m3 gazu to jest ok. 11kWh energii. Zakładając
    > sprawność kotła 90% daje nam to 5,3m3 więcej gazu w cenie 2zł za 1m3

    > Każde załączenie kotła gazowego i każde jego wyłączenie generuje straty,
    zgadzam sie.
    > Niestety im częściej kocioł się uruchamia i wyłącza (taktuje), , tym
    > jego średnia sprawność jest mniejsza. Przy taktowaniu co kilka minut
    > sprawność kotła potrafi spaść z 90% do 70-75%. Kocioł taktuje tym
    > częściej im mniej wody jest w obiegu.
    tak, ale obawiam się ze podajesz skrajne wartości. wylicz jak często
    włącza sie kocioł ktory ma normalną instalacje, powiedzmy 100 litrów, a
    taki który ma 1100litrów. i ile gazu traci się na każdy takt. w mojej
    ocenie, taki szacunek typu od rozruchu pieca do zapalenia płomienia mija
    ok 1, może 2 sekundy. o ile ktoś to aż tak dupiato zaplanował, to jest
    to 1 sekunda wyływu gazu więcej.

    > Ludzie są zdziwieni rachunkami, bo przy kosztach 3000zł za ogrzewanie
    > gazem, jest to różnica rzędu ponad 600zł. Czyli zamiast płacić za gaz
    > 3000zł to płacą już 3600zł.
    3000? pisałem już że ja płacę 1200zł za co, użytkową i zupe. Na drugim
    mieszkaniu założyłem piec kondensacyjny, dam znać ile wyjdzie za rok.

    > Zauważ, że nawet spadek sprawności tylko o 1% daje nam kwotę 30zł czyli
    > przeszło 2 krotnie większą niż Twoja, rzekoma oszczędność.
    weź czytaj wszystko, albo mi nie odpowiadaj. ja uważam że minimum wody w
    instalacji, otwiera inne możliwości. ktoś napisał ze wykluczamy z
    dyskusji wszystkie firmy, lekkie domy, ludzi którzy nie potrzebują zimą
    mieć ogrzewanego całego domu do 23 stopni. przy takich założeniach, to
    co JA NAPISAŁEm traci sens, wiec nie tłumacz mi że nie ma to sensu.