    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC a GAZ
    Date: Mon, 9 May 2016 10:55:26 +0200

    W dniu 2016-05-07 o 22:30, gobo pisze:
    > rachunki i by sobie w domu mieszkała. Już mam teraz jeden dom - kostkę z
    > lat 80-tych, która pomimo ociepleń jest cholernie ciężka do ogrzania, ma
    > pełno mostków, z którymi nic nie da się zrobić. Wydawałem tysiące na gaz
    > rocznie, a w domu i tak było zimno. Teraz wolę więcej zainwestować na
    > starcie i później nie odczuwać rachunków w budżecie domowym.

    Hmmm... nie wiem z czego masz zbudowaną tą kostkę, ale jak mam dokładnie
    taki dom (bez piwnicy). Bo połataniu murów, żeby nie miały dziur,
    przestrzeni przy oknach, bo były prawie bez pianek itp. oraz położeniu
    na te mury 15 cm styropianu w domu mam ciepło, a miesięczny rachunek za
    gaz nie przekroczył w sezonie zimowym jak dotąd jeszcze 460 zł, nawet
    jak było dużo mrozów.
    Ale na parterze mam podłogówkę (u góry kaloryfery) i piec kondensacyjny
    Junkersa 14 kW grzejący niskotemperaturowo (maks. 45 stopni mam
    ustawione), żeby kondensacja jak najbardziej zachodziła. Ściany 39 cm z
    jakichś bloczków betonowych niewiadomego pochodzenia i składu + 15 cm
    styro. U góry stropodach wentylowany, jak to w kostkach.

    Pzdr
    --
    /__/_* /