  • Data: 2011-01-24 22:10:08
    Temat: Re: Polecam ledy z lidla
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Sty, 22:26, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Ale wnosisz po zdj ciu czy mocy ar wek? bo zdj cie celowo niedo ietli em, aby
    > by o wida r nice.

    Po zdjeciu. Poprostu wydaje sie ponuro. Ale dopiero pozniej dopisales,
    ze oprocz tych LEDow masz jeszcze zwykle "zwisy" ktore doswietlaja
    cale pomieszczenie. W tym wypadku LEDy pelnia poprostu funkcje
    doswietlajaca blat. Tylko czy jest sens ? 5 LEDow po 25 to 125 pln.
    Ile uzywasz tego oswietlenia? Godzine dziennie? 125 pln to 265kWh.
    Majac tam zwykle 5 x 20W, czyli 100W, koszt LEDow wyrowna sie po..
    2650 dniach, czyli 7 latach. Pytanie, czy tyle wogole wytrzymaja. Mi
    jeden LED padl po ~5 miesiacach :) Dlatego moim zdaniem POKI CO
    jeszcze nie ma to sensu ekonomicznego!

    > Ile p acisz za pr d? mnie na ledy wzi o, bo za 3 ostatnie miesi ce zap aci em w
    > sumie 800z . A moje HQI 250W w ogrodzie wy czy em.

    Za oswietlenie niewiele, bo te halogenki to mam tylko na imprezki.
    Oswietlenie glowne to 4 zarowki energooszczedne :) W zasadzie
    wystarczy jedna zeby w salonie ~35m2 bylo sensownie jasno, ona bierze
    ok 20W (odpowiednik bodaj 130W) i kosztowala ~35 pln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.