  • Data: 2011-01-24 22:29:37
    Temat: Re: Polecam ledy z lidla
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ihksnp$ble$1@news.onet.pl...

    > Ja np place ok 150zł miesięcznie za prąd. Z moich wyliczen wynika że
    > udzial oświetlenia w tym to ok 15zł miesiecznie czyli 10%. Nie mam zadnej
    > żarowki energooszczednej.
    > Bez sensu więc ta "oszczędnośc" na zarowkach energooszczędnych

    Ale ledy to nie tylko oszczednosci.
    To oswietlenie daje calkowicie nowe mozliwosci. Pomijam ciekawa aranzacje
    jakiej nie da sie osiagnac nawet uzywajac halogenow, bo swieca jednak dosc
    szeroko, to zastosowanie ledow w kuchni daje nieograniczone mozliwosci
    oswietlenia doslownie wszystkiego jak sie chce. Kazde inne zrodlo swiatla to
    ograniczenie nie tylko gabarytow lamp ale takze odleglosci od blatu czy
    podstawy szafek wiszacych. W moim przypadku nie moglbym zawiesic nisko nad
    blatem wiszacych lamp bo po jakims czasie halogeny stopilyby okleine blatu,
    a zdjecia Bartka sa niedoswietlone bo oprawy Skoff mam przy schodach i daja
    wystarczajaca ilosc swiatla, czego zdjecia nie oddaja.
    Mam tez male oprawy led w scianach holu wlaczane czujnikiem zmierzchowym i
    swieca sie od zmroku do rana. Daja wystarczajaca ilosc swiatla by mozna bylo
    sie poruszac bez uzywania innego oswietlenia w nocy a jednoczesnie tak malo,
    ze nie sa uciazliwe bez przejmowania sie o rachunki za prad. To sa zupelnie
    inne mozliwosci, nie za miast zeby oszczedniej, ale cos co nie bylo prawie
    mozliwe wczesniej.

    Pozdro.. TK