  • Data: 2021-08-20 17:03:31
    Temat: Re: Śmierć bukszpanu
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.08.2021 o 15:26, rageofhonor pisze:
    > Niby jak ta chemia ma działać zanim pojwi się szkodnik?
    Fragment z ulotki:
    insektycyd neonikotynoidowy jest środkiem owadobójczym o działaniu
    kontaktowym i żołądkowym, przeznaczonym do zwalczania szkodników ssących
    i gryzących. Na roślinie działa powierzchniowo, wgłębnie i systemicznie.
    Kluczowe jest to "systemicznie", czyli mówiąc inaczej wnika w roślinę i
    jak ją robal zje, to się zatruje.

    > Chemia jest szkodliwa dla wszystkich organizmów. Łącznie z człowiekiem.
    Ja bym się bardziej obawiał kukurydzy, zbóż, owoców i warzyw z upraw
    przemysłowych.
    Jacek