  • Data: 2022-09-18 21:59:30
    Temat: Re: Styropian pod balkonem
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 18 września 2022 o 04:39:47 UTC-5 Adam napisał(a):
    > Witajcie.
    >
    > Spotkałem się z takim twierdzeniem, że firma, która robi docieplenia
    > budynków, kładzie też styropian oprócz ścian pod balkonami.
    >
    > Wydaje mi się to jakimś absurdem. Owszem, kilkanaście czy kilkadziesiąt
    > centymetrów od eleawcji to może ma sens, ale styropianowanie kilusziesięciu
    > metrów kwadratowych "powietrza"?
    > Jedyny sens, ajki widzę, to łatwa dodatkowa kasa dla firmy robiącej
    > ocieplenie.
    >
    > Czy może ja o czymś nie wiem?
    >
    > Mówię o zwykłych balkonach, nad którymi i pod którymi nie ma nic, wiszą w
> [...]

    Ogolnie balkon to kiepskie rozwiazanie z punktu widzenia termoizolacji. Oczywiscie w
    warunkach polskich bo za oceanem budowanie z drewna pozwala na balkony ktore nie
    szkodza na ocieplenie.

    W tym przypadku o ktorym piszesz balkon dziala jak radiator. Oczywiscie ma jakas tam
    stala przewodzenia wiec 5metrowy wiele sie nie rozni od 3metrowego zazwyczaj ale
    jednak jak sie ociepli polowe takiego 1-1.5metrowego to strumien cieplny sie
    zmniejszy. Nie o polowe ale o troche.

    Czy wystarczajaco aby np parkiet przy dzwiach na balkon nie odparzal sie od wilgoci?
    Moze...

    Ocieplenie balkonu w polowie spodu jest bez sensu bo oszczednosc nikla a wyglada
    idiotycznie.
    Robienie go z drewna tez bez sensu bo za 20 lat trza by cos naprawic i jest problem
    bo to 5 pietro, sasiad z dolu nie chce miec smieci wiec remont wielokrotnie
    trudniejszy.
    Wiec jak sie za za dwie stowy ocieplic od dolu i miec cos zamiast nic to moze sens
    miec.

    W praktyce zeby to rece mialo to balkon nalezalo by zrobic jako osadzony na wpustach
    drewniany (dwie belki w scianach po bokach balkonu a nie wystajace z sciany czolowej)
    albo od biedy osadzony na dwu- trzech legarach wystajacych z tejze czolowej sciany.
    Wtedy przekroj przez ktory uciaka cieplo jest sporo mniejszy i o to warto sie
    schylic.

    Tak czy siak ocieplanie takiego balkonu standardowego jest takie se. Na styk
    sensownosci bym powiedzial.