  • Data: 2010-03-14 05:01:44
    Temat: Re: Sufit podwieszany do fachowcow.
    Od: t...@h...com szukaj wiadomości tego autora

    > Dzieki za zdjecia.
    > To o czym rozmawiamy wyszlo bardzo fajnie, to jest efekt ktory chcialbym
    > uzyskac tylko moze z nieco mniejsza szczelina i delikatniejszym
    > oswietleniem. Ale calosc prezentuje sie bardzo fajnie. "Przenikajacej" rury
    > kominowej okapu przez polke nie sposob nie zauwazyc, ciekawy pomysl.
    > Jestem natomiast pod wielkim wrazeniem piekarnika i plyty gazowej. Sadzac po
    > foliach to nowy sprzet. U nas podobny design dziesieciolecia temu byl na
    > topie w wersji emaliowanej niestety i bardzo dawno czegos podobnego nie
> [...]

    Tu jest taka najwieksza chyba siec sklepow budowlano-domowych o nazwie Home
    Depot i ten gosciu, rodowity Chinczyk tam to wszystko zamowil i kupil. Ja
    tylko wg planu to instalowalem. Tak, ze trudno mi wyczuc gusta chinskie; widac
    mu sie taka retro kuchnia spodobala. Podobnie lodowka wypasiona, sam wiekszej
    nie widzialem.
    Najtrudniejsza rzecza jaka tu zrobilem bylo usuniecie sciany pomiedzy salonem
    a ta kuchnia. Pisze to bo nie dawno byl na ten temat watek. I ta sciana
    okazala sie nosna wiec musialem caly strop podsteplowac i zamiast sciany
    zainstalowac belke a scislej podciag, na ktorym leza belki stropowo-wiazarowe
    wiezby, w dodatku nad ta belka laczone. To jest ta belka u gory pod sufitem
    spierajaca sie z lewej strony na zoltym slupie. Zrobilem ja jako drewniano-
    stalowa; dwa "tu-baj-teny" i miedzy nimi blacha, pas blachy stalowej o
    grubosci 8 mm i szerokosci 9 cali z nawierconymi co 2 stopy otworami, przez
    ktore te trzy elementy mocno skrecilem do kupy srubami i potem je ogacilem
    kartongipsem.
    Mialem tez problemy z podloga gdyz stara byla zmurszala, miejscami przegnita
    i musialem wymienic cale poszycie by na nim ulozyc dosc duze plytki ceramiczne
    oczywiscie chinskie, zatem twarde ale mocne.
    Normalnie stosuje sie pod takie plytki gruba sklejke wzmocniona od gory
    cienka wylewka zbrojana siatka Rabitza ale Chinczyk, a wlasciwie jego zona nie
    chcieli o zadnym "zelazie" pod podloga slyszec wiec zrobilem to w ten sposob,
    ze na sklejke o grubosci 3/4 cala nalepilem na kleju stolarskim druga 1/2
    cala, w poprzek i gesto skrecilem wkretami. Na tak wzmocnionym podlozu, te
    plyty nalepilem i jak dotad jeszcze zadna nie pekla.
    To oswietlenie rzeczywiscie jest troche za mocne ale to koniecznosc,
    pomieszczenie jest w sumie dosc ciemne. Oni duzo czasu w tej kuchni spedzaja
    glownie wczesnym rankiem i wieczor i na tym blacie-wyspie na srodku, lezy
    zawsze kupa papierow, ktore zapewne przegladaja. Nad granitowym blatem i
    kuchnia gazowa sa jeszcze trzy punkty swietlne w suficie a nad wyspa lampa
    wiszaca. To tak dla kompletu informacji.
    Pzdr.
    Tornad