  • Data: 2022-05-10 19:45:06
    Temat: Re: Szlifierka taśmowa
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.05.2022 o 16:00, a a pisze:

    Pierdolisz od rzeczy.

    > Ściemniałeś o spawarkach, a liczba porażonych prądem podczas spawania to
    dziesiątki.
    > Wujek był kowalem, slusarzem, spawaczem na wsi
    > i miał stara spawarke transformatorową ( trafo ważył z 50 kg)
    > i codzienne rano chłopy podjeżdżały ze żniwiarkami a on im dospawywał dodatkowe
    siedzisko dla pomocnika, aby zboże odchylal kijem, aby nie wpadało pod elementy
    tnące.

    Wujek stosował się do jakichś norm Mimca?

    > I spawał rano, wieczorem przed oświetleniu i zawsze na polu i raz była ziemia
    wilgotna, a raz sucha,
    > ale spawarka transformatorowa zapewniała ochronę galwaniczną.

    Dlatego, że miałeś wuja to uważasz się za eksperta?

    > Te nowe spawarki marketowe mogą mieć różne klasy zabezpieczeń i brak ochrony
    galwanicznej, bo nie są transformatorowe

    Zbyt mało wiesz, aby się w tej sprawie wypowiadać. To, że spawarka jest
    inwertorowa nie oznacza, że nie ma ona transformatora. Oczywiście jak
    najbardziej ma transformator, który działa dokładnie tak samo jak
    transformator w spawarce transformatorowej.

    Z tą różnicą, że transformator w spawarce inwertorowej jest wielokrotnie
    lżejszy i mniejszy gabarytowo. Taki transformator z inwertora ma dużo
    lepszą separację oraz izolację pomiędzy stroną pierwotną, a wtórną, bo
    ma wielokrotnie mniejsze pojemności pasożytnicze. Poza tym obecnie
    produkowane spawarki są o wiele bezpieczniejsze od tych z czasów PRL,
    jakich używał twój wuj. Wtedy produkowano spawarki z ochroną
    przeciwporażeniową poprzez zerowanie. Wiele osób tylko z powodu
    zastosowanej ochrony poprzez zerowanie co roku traciło życie, bo tego
    typu ochrona była chujowa. Sama w sobie stanowiła dużo większe
    zagrożenie życia niż brak jakiejkolwiek ochrony.

    Dlatego też obecnie nie wolno jest stosować takiego rodzaju ochrony w
    nowo produkowanych urządzeniach elektrycznych. Zwłaszcza urządzeniach do
    użytku cywilnego.

    Powiem ci tylko, że chujowo trafiłeś, bo ja jestem specjalistą od
    bezpieczeństwa przeciwporażeniowego. Mam stosowne wykształcenie i
    uprawnienia, a zajmuję się tym zawodowo od kilkudziesięciu lat i na ten
    temat wiem wszystko. Zajmuję się badaniami w budownictwie oraz w
    przemyśle (automatyka przemysłowa). Poza tym zajmuję się też
    projektowaniem układów automatyki przemysłowej i budynkowej.

    Zapamiętaj sobie głąbie raz na zawsze i nigdy nie pisz już pierdoł:

    Każda spawarka inwertorowa ma transformator!!!

    W każdej spawarce inwertorowej strona wtórna jest odseparowana od strony
    pierwotnej transformatorem.

    > io jak kto zaczyna, powinien podjechać do kuzyna, co potrafi spawać i się od niego
    nauczyć, także aby uniknąć porażenia dużym prądem.

    > A jak nie ma kuzyna, to podjechać do najbliższego warsztatu samochodowego i
    zobaczyc, jak się to robi.

    A skąd pewność, że kuzyn czy wuj spawają dobrze?

    Mam w rodzinie dwóch spawaczy z papierami. Spawają gazowo i elektrycznie
    MMA (elektrodą otuloną)

    Jak użyczyłem im moją spawarkę MIG-MAG to się okazało, że nie potrafią
    tym w ogóle spawać i musiałem im osobiście pospawać to co potrzebowali.
    Ja, który nigdy nie miałem żadnych uprawnień spawalniczych okazało się,
    że spawam migomatem o wiele lepiej niż dwóch, zawodowych spawaczy z
    uprawnieniami. Wszystko przez to, że oni nauczyli się spawać MMA i nie
    potrafią porzucić nawyków jakie wyrobili sobie przy MMA, spawając migomatem.

    Pracowałem w dużym zakładzie, gdzie mieliśmy także ekipę spawaczy z
    papierami. Firma zakupiła migomat Kemppi Minarc EVO. Okazało się, że
    najlepiej spawali tym migomatem pracownicy, którzy nigdy nie uczyli się
    spawania MMA czyli elektrodą otuloną. Co ciekawsze wiele osób, które
    nigdy w życiu nie spawały, często lepiej sobie radziły tym migomatem od
    spawaczy, którzy do tej pory spawali elektrodą.

    > BTW
    > Nikogo nie interesuje co robisz ręka pod stolem
    > Najważniejsze jest bezpieczenstwo, czyli Mimiec jest wzorem bo ma normy na
    wszystko, a Polska normy zlikwidowała
    > o panuje
    > Róbta co chceta i jak chceta

    Skoro twierdzisz, że Polska zlikwidowała normy to podaj oznaczenia tych norm, które
    Polska rzekomo zlikwidowała.
    Idę o zakład, że nie wiesz o czym piszesz, a ja mam do czynienia z normami na co
    dzień, twierdzę, że piszesz brednie.