  • Data: 2013-02-24 23:08:54
    Temat: Re: Wentylatory
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Tani pociągnie ze trzy lata. Potem skończy się smar w łożyskach i przy
    włączeniu będzie niemiłosiernie piszczał a po chwili >piszczenie zniknie i
    będzie pracował jak sztuka nówka nie śmigana.

    Wtedy trzeba nasmarować i nastepne" trzy lata" pociągnie.

    >W takim stanie z pół roku jeszcze wytrzyma.

    To tak jak z wentylatorami komputerowymi. To piszczenie/buczenie to sprawa
    luzów w łożysku które wcześniej wypełniał smar.

    >Taki na łożyskach kulkowych teoretycznie pociągnie sporo dłużej ale
    wymienisz wcześniej bo charkot od łożysk będzie >niemiłosierny.

    Wtedy trzeba nasmarować...

    >Bardzo tani wentylator, taki za 2 dychy idzie samemu wyciszyć. Łopatki
    śmigła są tandetnie zrobione bo tani. Jak wyrównać krawędzie łopatek a
    najlepiej ( jak ktoś ma pojęcie) zrobić na nich coś co przypomina profile
    lotnicze. To taki podrasowany najtańszy wentylatorek cichnie do poziomu
    drogich. Bo one mają fabrycznie lepiej wykończone śmigiełka. Pod koniec
    zeszłego roku wymieniałem u siebie taki tani wentylator w
    łazience.Przetarcie krawędzi łopatek drobnym papierem ściernym trwało z 5
    minut. Jeśli koniecznie chcesz mieć super cichy to wystarczy opornikiem za
    kilka złotych zmniejszyć mu napięcie zasilania. Mam tak zrobione. Wentylator
    kręci się trochę wolniej, żywotność wzrasta i jest praktycznie niesłyszalny.
    U mnie pracuje przy ok 180V.

    A przede wszystkim przed zakupem sprawdzić luzy promieniowe w łożyskach.
    Powinny być niewyczuwalne. Te wszystkie rzężenia i buczenia to hałas z luzów
    łożyskowych jak się skończy smarowidło.
    I jeszcze wyważenie wirnika. To też się da wyczuć uruchamiając wentylator w
    dłoni.

    Generalnie to im mniejsza średnica wentylatora tym większe obroty i bardziej
    dokuczliwy hałas.
    Większe średnice są cichsze.
    w/k