  • Data: 2023-03-22 19:45:40
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-22 o 19:30, WS pisze:
    > u mnie na wsiach tak było, jak mieli własne mięso, teraz bez sensu trochę...

    Ja też jestem na wsi i mam własne mięso, znaczy kupione na własność od
    rolnika ;)

    > magazyny drogie i niebezpieczne ;) a ładowanie wszystkiego ~równocześnie "nocą" w
    garażach wymaga
    >100% nowych instalacji, od linii średniego napięcia po kontakty...

    Może i drogie, ale tylko w 2022 u Niemca przybyło 220 tys. domowych
    magazynów energii. Do tego jeszcze dojdą elektryki jako pseudomagazyny,
    całość spięta taryfą dynamiczną i będzie git. Jak w nocy będą za dużo
    ssać to ich przyduszą ceną na kWh i tyle, będą przestawiać
    ładowanie/oddawanie energii na odpowiednie pory dnia.

    L.