    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zużycie energii elektrycznej na głowę w Polsce
    Date: Thu, 12 Nov 2020 16:10:39 +0100

    Lisciasty napisał:

    > Kurde ale ten wykres pokazuje prawie 4 tys. kWh na mieszkańca i to
    > jeszcze w 2014 roku! Czy oni czasem po prostu nie brali zużycia całego
    > kraju włącznie z przemysłem i koleją i dzielili na 38 milionów? ;)

    A jak inaczej robić? Tylko takie liczenie ma sens. Jeżdzę kolejką na
    prund i samochodem po oświetlonych ulicach -- to też jest moje zużycie.
    Tak jest w każdych statystykach -- "spożycie siarki per capita" nie
    oznacza, że każdy musi być Smokiem Wawelskim.

    W Islandii jest ogromna produkcja prądu, a ludzi mało, więc percapita
    wychodzi zużycie monstrualne. Tam prąd tani, w dodatku z czystych
    źródeł, więc wozi się boksyty z Ameryki Południoewj celem przerobienia
    na aluminium. Hutnictwo tego metalu to najbardziej prądożerny przemysł
    jaki istnieje. Zresztą co jakiś czas pojawiają się pomysły, by robić
    tam od razu elektrody do ogniw aluminiowo-powietrznych i w tej formie
    eksportować elektrykę na stały ląd. Bo kablem przy tej odległości to
    jakoś nie idzie.

    --
    Jarek