eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania › Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
  • Data: 2014-05-15 10:27:58
    Temat: Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:d0f1095b-3147-452e-a19e-69a9aa5a381b@go
    oglegroups.com...

    > w normalnych warunkach to raczej właściciel powinien zabiegać o to by mieć
    > wwynajmującego niż ten drugi - bać się że go ktoś wyrzuci. W warunkach
    > normalnej
    > konkurencji to sprzedawcy raczej się biją o kupującego i jego względy.
    > Zróżnicowana oferta wynajmu też powinna satysfakcjonować róznie sytuowane
    > osoby. WTu
    > bym się skłonił ku punktowi widzenia Kogucika, że za kilka- klikanaście
    > lat to posiadacze nieruchomości będą mieli problem z wynajmem. Zwłaszcza w
    > miastach.

    Już tak gdzieniegdzie jest. Znam wiochy na podkarpaciu gdzie najpierw do
    USA, a później do Anglii i Irlandii wyjechało już tylu że domy są do
    wynajęcia za darmo byle tylko ktoś w nich w zimie palił i nie niszczały.

    Więc jeśli w takiej Łodzi czy Bytomiu (nasze śląskie Detroit) za jakiś czas
    właściciele pustostanów pójdą tą samą drogą to oczywiście kupno przestanie
    się opłacać, ale czy to będzie za 5, 20 czy za 50 lat tego nikt nie wie.

    > Osobiście przestaję widzieć sens dokonywania jakichś życiowych inwestycji
    > w dobra wszelkiego rodzaju. Jeżeli już, to w coś co będzie pomnażać
    > pieniądze a nie
    > pochłaniać. Stoję jednak na stanowisku że lepiej korzystać z życia i
    > inwestować we wspomnienia niż w rzeczy - do grobu się ich nie zabierze.

    Ja też i dlatego wybudowałem dom... ale od razu założyłem że to na 20 lat, a
    nie na zawsze dla wnuków i prawnuków. A dom dlatego że la mnie korzystanie z
    życia to też ogród który mogę urządzić jak chcę, to kuchnia taka jaką sobie
    zaplanowałem itp.
    Nie wiedze powodu bym w swoim krótkim życiu miał się ciągle dostosowywać w
    sprawach mieszkaniowych do tego co jest dostępne na rynku.

    > Oczywiście wiem że wielcy tego świata myślą w kategoriach wieczności i
    > dokonują inwestycji z myślą o następnych pokoleniach i ich
    > rozwoju/zabezpieczeniu. Ja
    > jednak egocentrycznie nie dbam o to co stanie się po mojej śmierci i
    > koncentruję się na moim własnym "tu i teraz"

    Ja też :-)
    Ale moje tu i teraz domaga się domu jaki ja (i moja druga połówka) chcę a
    nie takiego jakie są dostępne pod wynajem.

    Pozdrawiam
    Ergie