  • Data: 2011-07-28 10:51:12
    Temat: Re: diodowe żarówki
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/j0q0mk$9go$1@inews.ga
    zeta.pl
    *Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

    > Zwykle halogenowe mają mniej niż 100 W -- 15 W do 35 W jest
    > całkiem niezłym przedziałem. 100 W (i więcej) halogenowej
    > żarówki stanowi raczej jakieś oświetlenie specjalne.

    Przytoczona przeze mnie żarówka ma ponad 100W i nie tylko nie jest
    specjalna, ale jest wręcz pospolita. I tylko po to żeby uciec od
    ograniczeń, które byliśmy łaskawi sami sobie narzucić poprzez wybrańców
    narodu. Widziałem też zwykłe halogenowe bańki z trzonkiem E27 o mocy
    92W. Ja w tym oświetlenia specjalnego nie widzę. Co jest dobre w domu,
    to nie odważałbym się przesądzać, pozostawiając to indywidualnym
    upodobaniom i potrzebom. A wracając to zwykłych nie halogenowych żarówek
    100W, to sprawdziłem dzisiaj w markecie co deklarują producenci. Jedna
    miała 1340lm, druga 1100lm. Czyli jednak mniej niż to co pisałem
    wcześniej (chyba jakaś wypasiona musiała mi wpaść w ręce), ale też
    więcej niż 200 do 600

    > Halogenowe żarówki dają ze 30% więcej niż zwykłe żarówki.
    > (tak na moje oko)

    To do oka dołącz jeszcze szkiełko ;)

    --
    Big Jack