  • Data: 2011-07-27 21:40:17
    Temat: Re: diodowe żarówki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Big Jack" j0pp3g$86u$...@n...onet.pl

    > Nie próbuję domyślać się co oznaczają te ;)

    Od dawna raczej stosuje się światło rozproszone, nie
    zaś jedną żarówę na ,,salon'' czy całe mieszkanie lub dom.

    > Oprę sie na tym, czym
    > dysponuję i to przytaczam. Żarówka OSRAM halogenowa o mocy znamionowej
    > 105W która ma być równoważna 135W "zwykłej", 1900lm.

    Zwykle halogenowe mają mniej niż 100 W -- 15 W do 35 W jest
    całkiem niezłym przedziałem. 100 W (i więcej) halogenowej
    żarówki stanowi raczej jakieś oświetlenie specjalne.

    W domu to raczej takie coś jest dobre:

    http://www.ceneo.pl/1936388 10 W MR11
    http://www.ceneo.pl/1936389 20 W MR11
    http://www.ceneo.pl/1936390s 35 W MR11

    http://www.ceneo.pl/12788890 10 W MR16
    http://www.ceneo.pl/8386835 20 W MR16
    http://www.ceneo.pl/7740124 35 W MR16
    http://www.ceneo.pl/12606654s 50 W MR16

    http://www.ceneo.pl/1442580 20 W GU10
    http://www.ceneo.pl/9999224s 35 W GU10
    http://www.ceneo.pl/1442581 50 W GU10

    nie zas takie:

    http://www.ceneo.pl/8386791 100 W
    http://www.ceneo.pl/8386795 150 W
    http://www.ceneo.pl/8386801 500 W

    http://www.ceneo.pl/9999235 100 W

    http://www.ceneo.pl/8386795 60 W
    http://www.ceneo.pl/1936382 100 W

    http://www.ceneo.pl/8284181 60 W

    ale co kto lubi. :)

    > Świetlówka OSRAM

    A to już nie jest żarówka.

    > o mocy znamionowej 24W która ma być równoważna 120W, 1550lm.
    > http://catalog.myosram.com?~language=PL&~country=&it
    _p=4008321928160
    > Na marginesie dodam, że sczęśliwie nie cały świat zwariował i żarówki
    > 100W chociaż importowane, to są ciągle dostępne. Może jutro w loklanym
    > markecie sprawdzę ile takie zwykluny 100W mają lumenów, czym nie
    > omieszkam się podzielić.

    > Wikipedia wszystko przyjmie

    A co Ci nie podoba się?

    Na wszelki wypadek wyjaśnię, że typowa żarówka (halogenowa czy
    zwykła) tym więcej daje lumenów z jednego wata, im ma większą moc.

    Świetlówki kompaktowe dają około 5 razy więcej niż zwykłe
    żarówki a LEDki -- około 10 razy więcej niż zwykłe żarówki.

    Halogenowe żarówki dają ze 30% więcej niż zwykłe żarówki.
    (tak na moje oko)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'