  • Data: 2009-06-22 18:16:13
    Temat: Re: folia zamiast papy na deskowanie
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek P. pisze:

    > Dołączę się do wątku:
    > Czytałem jakiś czas temu dość interesujący artykuł o nowej technologii
    > robienia dachów z pełnym deskowaniem. Tradycyjnie wygląda to mniej
    > więcej tak, jak wyżej w cytacie: od góry: pokrycie dachu, papa, deski,
    > szczelina, ocieplenie, czasem gdzieś tu jeszcze pojawia się membrana. Wg
    > artykułu rozwiązanie to niewątpliwie szczelne i skuteczne ma tą
    > podstawową wadę, że jest za szczelne. ......

    > papy dajemy specjalną folię do stosowania na pełne deskowanie. Np.
    > "Tyvek Pro" produkcji Duponta (ta jest akurat podobno uniwersalna, ale
> [...]
    No właśnie, a pytanie było o gont...

    Ja nie bardzo rozumiem gdzie tu prostota wykonania, jak w deskach trzeba
    dziury wiercić i pilnować, aby były odstępy między deskami.
    Przecież nie będę siedział na dachu i pilnował, żeby dechy bili z odstępami.
    Jeśli dechy mają mieć odstępy to po co wogóle deskowanie ? Dać normalną
    folię, kontrłata, łata i OK.
    Wg mnie to jeśli się da tę folię na dechy to szczelina między deskami a
    wełną i tak musi być. Korzyść jest tylko taka, że jest lepsze
    odparowywanie wilgoci niż przy papie, bo poza szczeliną działa jeszcze
    przepuszczanie pary przez naturalne szpary między deskami.

    BR
    Igus'