    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: indukcyjka
    Date: Sat, 5 May 2012 12:22:17 +0000 (UTC)

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > to ci sie tylko tak wydaje...

    Jak producent pisze że sprawność jaką uzyskał w laboratorium wynosi 78% to
    wcale mi się nie wydaje że jest super sprawna. Jest sprawniejsza od kuchenki
    gazowej. Gazowa ma sprawność mniejszą niż 50%. Jak ktoś szuka rozwiązania
    energooszczędnego to kuchenka indukcyjna nie jest tym wymarzonym rozwiązaniem.
    Ma szereg cech ułatwiających życie. Ale super energooszczędna nie jest. Poza
    tym jakoś mi nie pasuje posiadanie w mieszkaniu nadajnika, co prawda
    pracującego w paśmie podstawowym lub blisko niego. Ale o bardzo dużej mocy.
    Nie ma w tej chwili żadnych wiarygodnych informacji o nie szkodliwości takiego
    pola na ludzi Żeby były potrzeba badań trwających kilkadziesiąt lat. Azotox
    też miał być nieszkodliwy dla ludzi. Szkodliwość wyszła po długim czasie.
    Amerykański wynalazek Eternit zabił więcej ludzi po wybuchu WTC niż zginęło w
    czasie wybuchu. Bysie ostrożnym jeszcze nikomu nie zaszkodziło.