  • Data: 2020-08-04 16:09:02
    Temat: Re: niemiecka jakość
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Każdy przelew przychodzący, od bodajże 10K euro - ale pułap być
    > może zależy od widzimisie danego banku.

    Czyli jak *ktoś* mi przeleje pieniądze, to *ja* mam się tłumaczyć
    skąd je ma? A skąd ja mam to wiedzieć? Przelać anonimowo się nie
    da, pieniądze przyszły z czyjegoś konta, ono jest dla mnie "źródłem
    uzyskania środków", co tu więcej tłumaczyć? A tamtego niech sami
    sprawdzają.

    > Wpłat gotówki nie wykonuję, więc nie wiem czy też podlegają...
    > Logicznie rzecz biorąc powinny.

    W Polsce zdaje się jest tak, że do pewnej kwoty (chyba 10 kzł) każdy
    może zrobić wpłatę w banku na dowolne konto anonimowo, a powyżej
    musi pokazać dowód osobisty lub paszport. Ale też nie praktykuję.

    > Obie sprawy są dobrym motywem do inwigilacji. Tutaj więcej o tym:
    > http://viste.fr/zfut7
    >
    > Dla niewtajemniczonych w język Moliera podaję tłumaczenie tytułu tego
    > dokumentu: "Walka z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu".

    U mnie w domu tylko żona jest wtajemniczona w język Moliera, ale
    nie będę jej głowy zawracał drobiazgami. Zwłaszcza, że teraz jest
    zajęta, chyba coś pierze.

    --
    Jarek