  • Data: 2020-08-04 16:25:34
    Temat: Re: niemiecka jakość
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-08-04 o 16:09 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Czyli jak *ktoś* mi przeleje pieniądze, to *ja* mam się tłumaczyć

    Teraz jak o tym myślę, to jednak działa w obie strony. Tzn. byłem
    nękany zarówno kiedy przelewałem komuś pieniądze, jak i kiedy je
    otrzymywałem.

    > A skąd ja mam to wiedzieć? Przelać anonimowo się nie
    > da, pieniądze przyszły z czyjegoś konta, ono jest dla mnie "źródłem
    > uzyskania środków", co tu więcej tłumaczyć?

    Ja musiałem m.in. pokazywać bankowi umowę sprzedaży tego, co
    sprzedałem, w ramach wyjaśniania "za co mi ktoś przysłał pieniądze".

    W odwrotnym kierunku już nie było mowy o tym co ja takiego kupuję,
    było natomiast dociekanie "skąd pan w ogóle miał na to pieniądze?".

    Na początku dziwiło mnie to wszystko, ale jako że z różnych banków
    otrzymałem podobne sygnały to uznałem, że taka już jest nowa
    rzeczywistość i teraz usłużnie dokumentuję każdy znaczący przelew.

    > A tamtego niech sami sprawdzają.

    Tamtego pewnie też sprawdzają, ale na okoliczność skąd on ma pieniądze,
    a nie co kupił.

    > U mnie w domu tylko żona jest wtajemniczona w język Moliera, ale
    > nie będę jej głowy zawracał drobiazgami. Zwłaszcza, że teraz jest
    > zajęta, chyba coś pierze.

    W zasadzie to lepiej prać, niż drukować. Jakoś tak bardziej wpisuje się
    to w te dzisiejsze ekologiczne trendy.

    Mateusz