  • Data: 2010-10-27 20:01:52
    Temat: Re: plastikowy zbiornik akumulacyjny do pieca
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ale ty piszesz o zjawisku, które zachodzi niezależnie od tego, czy to
    > jest zbiornik plastikowy, stalowy, czy ze złota (no... podobno srebro
    > ma jakieś tam właściwości...)
    > BTW, a co mnie to obchodzi czy woda w kaloryferach śmierdzi czy nie,
    > raz na jakiś czas można ja wymienić i odkazić, jeśli ktoś ma czas i
    > ochotę...
    > a co do użycia zbiornika plastikowego, ja nie widzę większych
    > przeciwwskazań, chociaż sprawdziłbym jak się zachowuje i jakie ma
    > wymagania co do temperatury, bo z zawartością prawie wrzątku może się
> [...]
    Z polietyleny robią te zbiorniki. Temperatura mięknienia według rożnych źródeł
    od 130 do 150 stopni. Jako zasobnik gorącej wody sprawdzi się na 110%. Jak
    popatrzysz na zdjęcia to ma na dole fabrycznie zrobione połączenie z zaworem. Do
    tego na górze ma duży otwór do nalewania. To cudo według mnie nie powinno
    pracować w ten sposób ze jeden obieg gorącej wody idzie przez zbiornik. W nim
    powinny być dwa wymienniki ciepła. Jeden przy dnie podłączony do pieca a drugi
    na górze pod powierzchnią wody. Obydwa można wsadzić przez otwór wlewowy. Jak by
    się ktoś zawziął to może wyciąć od góry większą dziurę i po wsadzeniu
    wszystkiego co potrzebuje wycięty kawałek wspawać lutownicą A brakujący materiał
    uzupełnić z jakiegoś polietylenowego pojemnika pociętego na paski. Tam nic nie
    trzeba skręcać, wiercić otworów. Wszystko co potrzeba jest już zrobione.
    Wystarczy pomyśleć.