    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 17 Nov 2020 09:34:26 -0800 (PST)
    Subject: Re: płyty betonowe na ganku
    From: - <s...@g...com>

    wtorek, 17 listopada 2020 o 09:17:09 UTC-6 Czesio Wesoły napisał(a):
    > Dzień dobry Wszystkim.
    > Mam robotę do wykonania. Mam nadzieję, że pomożecie. :)
    > Zakupiłem i zamierzam położyć na ganku betonowe płyty imitujące kamień
    (https://www.semmelrock.pl/produkt/plyty/plyty-brads
    tone-milldale/).
    > Ganek na gruncie. Ma około 200x290cm. Jest betonowy i zupełnie poziomy. Częściowo
    tylko zadaszony. Płytki będę układał raczej losowo (tzn bez żadnego wzoru. ma się
    podobać żonie i mi). Fuga około 1cm.
    > Pytanie pierwsze - czy warto przed położeniem płyt robić spadek na ganku i jak duży
    (1~2%)? Płytki i tak nierówne , fugi nie będą dobrze odprowadzać wody, bo będzie dużo
    zakrętów, więc pewnie woda po deszczu i tak będzie stała, a że kamień porowaty, więc
    ślisko chyba nie będzie. Jeśli zaś robić spadek, to czy wylewkę robić z gotowego
    betonu w workach czy jakiegoś innego materiału i jaka powinna być minimalna grubość
    (nie mam dużej możliwości manewru, bo próg drzwi jest w tej chwili jakieś 11 cm nad
    podłogą ganku)? Czy np przy ścianie grubość 5cm a na końcu ganku 1cm będzie ok? Czy
    ta minimalna grubość powinna być jednak większa?
    > Sprawa druga to technologia :) - jak to dobrze zrobić? Będę układał sam, więc
    poproszę o jakieś informacje czy wylewkę najpierw jakoś gruntować? Jakiego kleju
    używać? Jaka masę fugową byście zaproponowali? Czy po ułożeniu płyt jakoś to jeszcze
    impregnować?
    > Oczywiście najpierw zrobiłem jakiś risercz w internetach, ale dalej nie mam
    pewności jak się do tego zabrać.

    Jak ganek po deszczu suchy a w trakcie opadow nie ma duzych kaluz to ja bym nic nie
    robil.
    Jak bardzo chcesz to podsyp ciutke piaskiem, wtedy te plyty nie beda az tak pracowac
    i sie kolebac.

    Jak jednak jest mokro to warto bylo by jakis tam spad zrobic.
    Zalezy ile masz na to miejsca, licz sie z tym ze minimum na wylewki to jakies 5-10mm
    czyli tyle masz miec w najcienszym miejscu.

    No i na koniec, mozesz te plytki przykleic do tej wylewki. Moze byc solidniej ale jak
    woda podejdzie to moga popekac albo odspoic sie.

    Ja bym na miasku polozyl. Jak za rok, dwa sie okaze ze piach wymylo albo jest
    niedobrze to mozna zawsze zmienic taktyke.