eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji › Re: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
  • Data: 2011-05-16 19:27:06
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-16 19:32, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Lisciasty"<l...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy to pytanie to jaja jakies czy co?
    > 50cm welny na stropie, 40 na skosach, 30cm styropianu na scianach i 20cm
    > posadzka. Nie no to nie moze byc cieple.
    > Brak wykuszy, balkonikow, garazu, pewnie zbudujesz jakis hit
    > architektoniczny. Zaplanuj tylko duze okna, bo styropian plus sciana to co
    > najmniej 55cm grubosci. Dobrze jakby troche swiatla przez nie wpadalo.

    Hmm.
    W kamienicy jest np. 50cm ściany + 14 cm styro - razem daje to prawie
    65cm (z tynkami z dwóch stron to więcej).

    Takie głębokie okna od południa to nie jest źle. W zimę (gdy słońce jest
    nisko), to masz doświetlenie (i dogrzewanie), w lato (gdy słońce jest
    wysoko) to masz cień. :-) Tylko 60cm to trochę za mało na dobry cień.

    M.