  • 61. Data: 2017-12-29 12:29:03
    Temat: Re: Woda z wodociagu 3zł a ze studni 0,1zł
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 12:28:20 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]

    No i jeszcze - czym go chcesz napełniać - zawsze tą samą wodą, czy świeżą?
    Nie rozumiem też tej idei :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2017-12-29 12:52:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 12:29:04 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > No i jeszcze - czym go chcesz napełniać - zawsze tą samą wodą, czy świeżą?
    > Nie rozumiem też tej idei :)

    mówiłem ze będą wynalazki :) Otóż - mój wielki bufor z założenia jest otwarty od
    góry, żadne ciśnienie nie wchodzi w gre. Kominek będzie moze z metr wyżej. Chodzi o
    to aby bezpośrednio wode buforową pompić do kominka, po pracy układ kominka bedzie na
    lekkim podciśnieniu, wiec moze i sie opróżni samoczynie, kto go wie. A moze i nie, bo
    w koncu końcówki rur będą zanurzone w buforze. Ale gdyby sie opróżnił to pompka co go
    znów napełni i bedzie wodą kręcić.

    b.

  • 63. Data: 2017-12-29 13:09:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 12:52:55 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    w koncu końcówki rur będą zanurzone w buforze. Ale gdyby sie opróżnił to pompka co go

    Jedyne ryzyko jakie widzę to brak prądu, bo jak na nagrzanym do fulla
    kominku wyłączą Ci prąd i ucieknie w kilka minut cała woda to masz
    kominek cały do wymiany (powygina się i porozszczelnia).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2017-12-29 14:03:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 09:16 Budyń <b...@g...com> pisze:

    > Ty mi lepiej powiedz jak bardzo wariacki pomysł jest by kominek z
    > plaszczem wodnym pracując w ukladzie otwartym napelniac poprzez pompke
    > obiegową i tylko podczas pracy (palenia) tę pompę kręcic. Różnica
    > poziomow bufora wody i kominka jest mała, pompka by dała rade. Bufor
    > jest otwarty, gdyby sie woda zagotowala to sie cofnie do bufora (cos jak
    > w solarach)
    > Do tego elektronika, ale tu sobie poradze.
    >
    > b.

    Po co tak kombinować? - co zyskasz dzięki "opróżnianiu" kominka?

    TG

  • 65. Data: 2017-12-29 14:06:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 14:04:35 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Po co tak kombinować? - co zyskasz dzięki "opróżnianiu" kominka?
    "Unikam jednego wymiennika i jednej pompy po drodze"

  • 66. Data: 2017-12-29 14:22:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 12:52:55 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > mówiłem ze będą wynalazki :)

    Ja głównie przez sam fakt korozji zaniechałbym tego pomysłu. Ewentualnie
    zaprojektował to tak żeby woda z niego nie miała szans uciec i była w nim
    na stałe (elektrozawór otwierany przy uruchomieniu pompy?).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2017-12-29 15:52:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 14:06 Kris <k...@g...com> pisze:

    > "Unikam jednego wymiennika i jednej pompy po drodze"

    To przeczytałem, ale skoro i tak jest pompa, która wlewa wodę do kominka
    to jaka jest różnica w tym czy tam jest woda na stałe, czy też tylko w
    czasie gdy się pali?

    TG

  • 68. Data: 2017-12-29 16:22:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 15:53:35 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > To przeczytałem, ale skoro i tak jest pompa, która wlewa wodę do kominka
    > to jaka jest różnica w tym czy tam jest woda na stałe, czy też tylko w
    > czasie gdy się pali?

    Budyń takie experymenta w tym Swoim domu robi że jak kiedyś będzia miał mus na 1-2
    miesiące poza chatą mieszkać to nikt z domowników tego nie ogarnie
    To zresztą główna wada "inteligentnych" domów z plc i nnymi wynalazkami- że jak
    "obsługujący" wyjedzie to reszta rodziny nad tym nie zapanuje.

  • 69. Data: 2017-12-29 16:28:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 16:22 Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > To zresztą główna wada "inteligentnych" domów z plc i nnymi wynalazkami-
    > że jak "obsługujący" wyjedzie to reszta rodziny nad tym nie zapanuje.

    Każdy ma swój pomysł na życie, nic mi do tego. Ciekawy jestem tylko o co
    chodzi w jego instalacji.
    Z tym co napisałeś pełna zgoda - też jestem za max prostymi rozwiązaniami
    "wszystkiego".

    TG

  • 70. Data: 2017-12-29 16:35:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 16:22:15 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > To zresztą główna wada "inteligentnych" domów z plc i nnymi wynalazkami- że jak
    "obsługujący" wyjedzie to reszta rodziny nad tym nie zapanuje.

    właśnie, nikt dziadka do domu starców nie odstawi :P

    b.