  • 111. Data: 2021-01-20 13:37:40
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 20 stycznia 2021 o 12:44:35 UTC+1 FEniks napisał(a):

    > Pisałeś i wciąż piszesz o zabijaniu człowieka, a ja się na taką
    > terminologię po prostu nie zgadzam. Organizm staje się człowiekiem w
    > procesie rozwoju płodowego.

    nie zgadzaj się, tylko nie twierdź że ja jestem ciemnogrodem (tu to nie padło - ale
    wiadomo, że katol to z ciemnogrodu),
    a ty racjonalna i naukowa.
    Jesli pobierzesz próbkę tkanki i dasz medykowi do analizy to mu wyjdzie że pobrano ją
    z żaby czy człowieka.
    Bo nie ma takiego organizmu jak "potencjalny człowiek"

    Jeżeli nie pozwolimy na dalszy rozwój
    > organizmowi, który np. i tak nie rokuje na przeżycie, to nie ma mowy o
    > człowieku. To tylko potencjał. Taki potencjał ma w sobie także każdy
    > plemnik. Czy zaczniemy zaraz rozmawiać o codziennym ludobójstwie? Zdaje
    > się, że onanizm też był kiedyś surowo karany...

    o takimi poziomie wiedzy biologicznej mówię - żenada do kwadratu

> [...]
    >
    > Wyobraź sobie, że każdy ojciec jest ustawowo zobowiązany - w razie
    > zaistnienia takiej konieczności - do oddania swojemu dziecku nerki lub
    > innego narządu możliwego do przeszczepu. A co tam ojciec! Skoro każde
    > życie jest najwyższą wartością bez względu na koszty (wcale nie chodzi
    > mi o te finansowe), to niech każdy człowiek po spełnieniu biologicznych
    > wymagań będzie zobowiązany ustawowo do ratowania w ten sposób innego
    > życia. Nawet jeśli oznacza to dla niego znaczne pogorszenie jakości
    > swojego zdrowia i życia, a leczonemu wcale nie gwarantuje znacznej

    zasadniczo to programy dobrowolnego pomagania są jak najbardziej sensowne. Czy
    przymusowe mogłby zadziałać? Tam gdzie pobrany materiał się odbudowuje np szpik - to
    kwestia
    decyzji społeczeństwa. Dawca nie ponosi długotrwałej szkody.
    Natomiast mamy dwie nerki, oczy itp dlatego że taki organ może przestac
    funkcjonować.
    Więc pobieranie obowiązkowe zapewne byłoby niemoralne/niedopuszczalne.
    Natomiast ciąża aczkolwiek może mało przyjemna jest naturalnym stanem organizmu
    nie powodujacym normalnie szkód.

    > Co Ty na to? Dlaczego jeden człowiek - a konkretnie kobieta, bo to
    > przecież wyłącznie kobiet dotyczy - ma mieć obowiązek ratowania za
    > wszelką cenę drugiego człowieka, nawet kosztem swojego zdrowia oraz
    > znacznego obniżenia jakości życia? Przyjmujesz takie rozwiązanie za
    > możliwe tylko dlatego, że to akurat w jej ciąży nastąpiły błędy w
    > podziałach komórkowych u zygoty, czysty przypadek. To może losujmy
    > także np. dawców nerek?
    > W jakiej i czyjej praktyce? Podejrzenie jakiej choroby?

    chociażby zespołu downa - guglaj pod katem "było podejrzenie i zalecenie aborcji -
    dziecko urodziło się zdrowe"

    skrzywdzona to dziecko też musi?
    > No pewnie. A ciąża to tylko taka pakowalnia prezentów.

    widzisz, ja mówię o pomocy kobietom w tragicznej sytuacji, a ty strzelasz focha.
    Mogłabyś podpowiedzieć co ewentualnie mozna zrobić.

    b.

  • 112. Data: 2021-01-20 13:37:57
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-20 o 01:45 -0800, budynPL napisał:
    > środa, 20 stycznia 2021 o 09:07:49 UTC+1 Mateusz Viste napisał(a):
    > Jeśli o mnie chodzi, to
    >
    > no grubo

    Jak się manipuluje wycinaniem cytatów, to zaiste grubo. Mowa była o
    homo sapiens nie będącym osobą. Taki stan organizmu jest powszechny na
    krańcowych etapach życia, oraz w przypadku niektórych nieodwracalnych
    chorób.

    > czym różni się "płód ludzki " w pierwszym, siódmym miesiący ciąży od
    > tegoż osobnika 2 miesiące po porodzie? Wszystkie trzy sytuacje dają
    > "jakiś tam potencjał"

    Nie o potencjał przecież chodzi, tylko o bycie człowiekiem - w
    rozumieniu osoby. Prawidłowo postawione pytanie to "kiedy ludzki
    organizm staje się osobą". Na to pytanie nie potrafię dać odpowiedzi, a
    i wśród filozofów zdania są podzielone. Jedni mówią o samoświadomości,
    inni o zdolnościach socjalnych, jeszcze inni o posiadaniu moralności.
    Raczej nie ma wątpliwości co do tego, że ludzki płód nie posiada
    żadnego z tych atrybutów.

    Mateusz

  • 113. Data: 2021-01-20 14:30:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo lekarz albo Hindus albo żyd.

    -----

  • 114. Data: 2021-01-20 14:33:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A dlaczego nie naruszają?
    Chciałbyś, aby Ci obcięli tu czy tam?
    Jak psu ogon??
    Obrzezanie osób poniżej 13 roku życia powinno być karalne.
    Może wytatuuj noworodka całego tak jak przygłupów od MMA?
    Nie naruszysz prawa?

    -----

  • 115. Data: 2021-01-20 16:16:51
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 20.01.2021 o 13:37, budynPL pisze:
    > nie zgadzaj się, tylko nie twierdź że ja jestem ciemnogrodem (tu to nie padło - ale
    wiadomo, że katol to z ciemnogrodu),

    A gdzie coś podobnego twierdziłam? Nie przypominam sobie.

    > a ty racjonalna i naukowa.

    Wydaje mi się, że jest wręcz przeciwnie - w mojej postawie jest mniej
    racjonalności, a więcej empatii. Przeciwna strona natomiast wykazuje się
    chłodną teoretyczno-ideologiczną kalkulacją i, zasłaniając się fasadą
    rzekomego sumienia, prowadzi do jedynego wyłącznie arbitralnego
    rozwiązania. Zauważ, że moja postawa nie narzuca nikomu sposobu
    działania. Nie ma we mnie cienia zgody na to, by nakazywać komuś
    aborcję, nawet w tych najgorszych przypadkach.

    > o takimi poziomie wiedzy biologicznej mówię - żenada do kwadratu

    Zaprzeczysz, że plemnik ma potencjał, by przy spełnieniu określonych
    warunków i okoliczności stać się człowiekiem? Zupełnie jak zygota, która
    też potrzebuje określonych warunków i okoliczności, by się nim stać.
    Dziwne...

    > zasadniczo to programy dobrowolnego pomagania są jak najbardziej sensowne.

    Dobrowolnego - brawo! I weźmy sobie do serca to słowo. Zwłaszcza kiedy
    na szali kładziemy czyjeś zdrowie, szczęście i decyzję o reszcie życia.

    > Natomiast ciąża aczkolwiek może mało przyjemna jest naturalnym stanem organizmu
    > nie powodujacym normalnie szkód.

    Tu są zdania podzielone. Natomiast pewnym jest, że każda ciąża - choć
    potrafi być bardzo przyjemna - jest poważnym nomen omen obciążeniem dla
    organizmu kobiety. A w szczególności ciąża zagrożona wadliwym płodem.
    Już nie wspomnę w takiej sytuacji o jej zdrowiu psychicznym. Myślę, że w
    tej kwestii warto zaufać jednak lekarzom specjalistom.

    > widzisz, ja mówię o pomocy kobietom w tragicznej sytuacji, a ty strzelasz focha.
    > Mogłabyś podpowiedzieć co ewentualnie mozna zrobić.

    Po prostu widzę, że rozmawiam z teoretykiem. Jeśli rzeczywiście chcesz
    pomóc kobiecie w tragicznej sytuacji, to nie zmuszaj jej do rodzenia np.
    dziecka z gwałtu.

    Fajnie jest iść na wojnę ze sztandarem w obronie każdego poczętego
    życia, ale na front walki wysyłać innych, czyli kobiety albo te rzekome
    kolejki oczekujących na dziecko do adopcji. Śp. profesor Dębski
    zaproponował kiedyś obrońcom pro-life, żeby wśród swoich stworzyli listę
    chętnych do przyjęcia dzieci urodzonych z wadami genetycznymi, żeby je w
    ten sposób uchronić przed aborcją. Nietrudno zgadnąć chyba, że taka
    lista nigdy nie powstała.

    Ewa

  • 116. Data: 2021-01-29 12:43:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak z ciekawości:
    Jak wygląda kwestia aborcji u muzułmanów?

    -----

  • 117. Data: 2021-01-29 13:04:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zacząłbym od tego, żeby bycie mężczyzną nie wiązało się z wykluczeniem przed polskim
    sądem tzw. "rodzinnym".

    -----
    > Może najpierw na przykład powalczmy o to, by rodzenie dzieci, nawet z dużymi
    wadami, nie wiązało się dla kobiety oraz tego dziecka

  • 118. Data: 2021-01-29 14:09:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To Twoja religia.

    -----

  • 119. Data: 2021-01-29 14:10:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To Twoja religia.

    -----

  • 120. Data: 2021-01-29 18:04:31
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 29.01.2021 o 12:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak z ciekawości:
    > Jak wygląda kwestia aborcji u muzułmanów?

    Wydaje się, że nawet islam jest liberalniejszy pod tym względem od
    kaczystanu.

    "Stworzyliśmy człowieka z ekstraktu gliny. Następnie umieściliśmy go -
    jako kroplę nasienia - w naczyniu solidnym. Następnie stworzyliśmy z
    kropli nasienia grudkę krwi zakrzepłej; potem stworzyliśmy z tej grudki
    krwi zakrzepłej zalążek ciała; a z tego zalążka stworzyliśmy kości;
    wtedy oblekaliśmy te kości ciałem; następnie uczyniliśmy go innym
    stworzeniem. Niech będzie błogosławiony Bóg, najlepszy ze
    stwórców"(23,12-14). T

    Koran wyraźnie wskazuje na połączenie duszy z zarodkiem na ostatnim
    etapie tworzenia człowieka. Uczeni ciągle jednak toczą dysputy, kiedy w
    embrionie pojawia się tchnienie życia. Najpopularniejsze poglądy
    wskazują na 120 dzień istnienia.

    Islam potępia aborcję, ale w przypadkach zagrożenia życia matki lub
    dziecka, niektórzy badacze muzułmańscy twierdzą, że jest dozwolona.
    Oczywiście sytuacja taka musi zostać potwierdzona badaniami lekarskimi.
    Opinie te poparte są wersetami z Koranu i Sunny. Podobnie jest w
    przypadku ciąży powstałej w wyniku gwałtu. Kiedy jednak płód osiągnie
    120 dni aborcja jest "haram", czyli całkowicie zakazana i traktuje się
    ją jako formę morderstwa.

    https://wiadomosci.onet.pl/religia/metoda-proroka-se
    ks-po-muzulmansku/gymk9

    Ewa