  • 121. Data: 2021-01-29 19:31:45
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 29.01.2021 o 18:04, FEniks napisała:

    > Wydaje się, że nawet islam jest liberalniejszy pod tym względem od
    > kaczystanu.

    Już nie mówiąc o rozwodach. Wystarczy powiedzieć: "talak, talak, talak"
    ("opuszczam cię" x 3), by mieć babę z głowy.

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/eaeb1be76d3de.jpg.html

  • 122. Data: 2021-01-29 21:03:46
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 29.01.2021 o 19:31, collie pisze:

    > Już nie mówiąc o rozwodach. Wystarczy powiedzieć: "talak, talak, talak"
    > ("opuszczam cię" x 3), by mieć babę z głowy.

    "- Wielu ludzi wierzy, że żonaty muzułmanin może rozwiązać swoje
    małżeństwo w dowolnym momencie mówiąc do żony: "Talak, talak, talak"
    ("talak" oznacza "Rozwodzę się z tobą"), ale to są jakieś totalne bzdury
    - śmieje się Katarzyna. - Tyle dziwnych opinii o nas krąży."

    tamże

    Ewa

  • 123. Data: 2021-01-29 22:02:32
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 29.01.2021 o 21:03, FEniks napisał:

> [...]
    > ("talak" oznacza "Rozwodzę się z tobą"), ale to są jakieś totalne bzdury
    > - śmieje się Katarzyna. - Tyle dziwnych opinii o nas krąży."

    Kasia śmieje się jak głupi do sera, ale niech no tylko opalonemu mężowi
    się odwidzi, to już jej do śmiechu nie będzie. A Tobie polecam lekturę
    pierwszą z brzegu, po wrzuceniu w Google hasła "Rozwód według procedury
    talaq w prawie islamu":
    http://kwartalnikradcaprawny.pl/2017/10/25/rozwod-we
    dlug-procedury-talaq-w-prawie-islamu/

  • 124. Data: 2021-01-29 23:24:15
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > ("talak" oznacza "Rozwodzę się z tobą"), ale to są jakieś totalne bzdury
    > - śmieje się Katarzyna. - Tyle dziwnych opinii o nas krąży."
    > Ewa
    Będzie mi miło, jeśli opiszesz jak widzi to Twoja koleżanka. Oczywiście wiemy, że w
    Polsce wszystkich bez wyjątku obowiązuje polskie prawo. A jak to jest rozwiązane w
    państwach islamskich?
    Ciekaw jestem takiej informacji prosto od żródeł... I nie tylko ja.
    Pozdrawiam. abomito

  • 125. Data: 2021-01-30 17:56:24
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 29.01.2021 o 23:24, abomito pisze:
    > Witam
    > Będzie mi miło, jeśli opiszesz jak widzi to Twoja koleżanka.

    Hm, koleżanka tak samo moja jak i Twoja.

    > Oczywiście wiemy, że w Polsce wszystkich bez wyjątku obowiązuje polskie prawo. A
    jak to jest rozwiązane w państwach islamskich?
    > Ciekaw jestem takiej informacji prosto od żródeł... I nie tylko ja.

    Jeśli wierzyć temu co zalinkował collie, to bywa różnie - w niektórych
    państwach islamskich wystarczy słowne oddalenie żony, w innych musi być
    zatwierdzone, czy nawet zaakceptowane przez sąd. Podejrzewam też, że
    życiowa praktyka różni się jeszcze bardziej od teorii i od tego, co
    można wyczytać lub usłyszeć tu i ówdzie. Jak to zwykle bywa na całym
    świecie bez względu na religię czy kulturę. No bo na ten przykład
    katolicki ksiądz zgodnie z prawem kanonicznym też powinien żyć w
    celibacie. A każda polska żona umie lepić pierogi.

    Na mojej ulicy mieszka rodzina muzułmańskich imigrantów. Ona faktycznie
    chodzi z zasłoniętymi włosami, ale żadnej innej żony obok niej nie
    widać, tylko męża. Mieszkają tu razem od ładnych kilku lat i chyba na
    talaq też się nie zanosi.

    Ale moim celem nie było bronienie islamu i jego podejścia do kobiet, a
    raczej trzeźwiejszego spojrzenia na kwestię stawania się człowiekiem.
    To, że w islamie, gdzie kobieta ma niższą pozycję od mężczyzny,  a mimo
    to prawo dotyczące aborcji jest liberalniejsze niż u nas, w jeszcze
    gorszym świetle stawia obecną sytuację w naszym kraju.

    Ewa

  • 126. Data: 2021-01-30 18:51:42
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 30.01.2021 o 17:56, FEniks napisała:

> [...]
    > życiowa praktyka różni się jeszcze bardziej od teorii i od tego, co
    > można wyczytać lub usłyszeć tu i ówdzie.

    W życiowej praktyce sułtan Muhammad V rozszedł się z żoną - byłą
    miss Moskwy Oksaną Wojewodiną - mówiąc do niej po trzykroć "talak!",
    co pewnie przetłumaczono jej na rosyjski: "????a ???!"

    https://www.tvp.info/43540626/krol-rozwiodl-sie-z-mo
    delka-wczesniej-abdykowal-z-jej-powodu

  • 127. Data: 2021-01-30 19:02:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak widać w każdej kulturze zaczyna i kończy się na portfelu.

    -----

  • 128. Data: 2021-01-30 20:45:15
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 30.01.2021 o 18:51, collie pisze:

> [...]
    > miss Moskwy Oksaną Wojewodiną - mówiąc do niej po trzykroć "talak!",
    > co pewnie przetłumaczono jej na rosyjski: "????a ???!"

    Praktyka pewnie też jest i taka, jak mówi przysłowie - co wolno
    wojewodzie, to nie tobie... Nie chciałabym być tu adwokatem diabła, ale
    jak wnioskuję z artykułu, to i żona nie była w tym przypadku bez zarzutu.

    W katolicyzmie za to podobno w ogóle nie ma rozwodów, a ile małżeństw
    rzekomo unieważniono, to tylko jeden Bóg raczy wiedzieć. I to też nie
    maluczcy swoje śluby "unieważniają".

    Ewa

  • 129. Data: 2021-01-30 22:38:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-29 o 12:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak z ciekawości:
    > Jak wygląda kwestia aborcji u muzułmanów?

    Jak to jak?

    Poprzez ucięciowy głowy kobiecie.

  • 130. Data: 2021-02-01 00:06:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2021 06:39:02 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Uważam że stawianie teraz elektrowni atomowej to błąd. Koreańczycy chwalili się że
    utrzymali reakcie termojądrową przez 20 sekund. Twierdzą że za 5 lat utrzymają ja
    przez minutę.

    Problem w bilansie energetycznym takiej zabawy. Na razie wiecej trzeba dać
    niż się odbiera.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl