  • 81. Data: 2023-03-28 00:22:40
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Grupy Ci się pomyliły.
    > Ale nich Ci będzie - Twoi sąsiedzi mogli tak jak ja 23 lata temu wziąć
    > dupę w troki wyprowadzić się z kurnika w blokowisku, kupić dom, kupić
    > ziemię, postawić wiatę na samochody, położyć PV i mieć w nosie ruble.
    > I jeszcze jedno, nie powinni słuchać grupowych mądrali, którzy mi tu
    > kilka lat temu mówili, że prąd nie może podrożeć bo by ludzie wyszli na
    > ulicę...

    Pamiętaj ciągle, że rozmawiasz z osobą o mocy czynnej >200kWh, która
    wydała 6kzł (połowa Twojej produkcji-zysku) na akumulatory/osprzęt i
    karmi się relacją z różnicy taryf w sensie JEDEN cykl na dobę. Gdyby ten
    DEBIL zrezygnował z 2 taryf + koszty to by miał taniej :) ale to DEBIL i
    będzie drążył w swoim kierunku, dlaczego nie inwestujesz w magazyn za
    0,5mln wymienialny po 10 latach, czyli raz jeszcze :D No, debil :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 82. Data: 2023-03-28 00:56:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 22:59:58 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...
    > Troche głupio odpowiadac Zenkowi bo mam go w kiblu ale np. ogłaszanie
    > dotacji do montazu pv, podpisujesz umowe, wykonujesz instalacje a po
    > montazu okazuje sie ze dotacje sie skonczyły.
    > Taka mozna miec pewnosc w kontaktach z naszym kochanym krajem.
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > Jest Leżajsk, jest dobrze.
    > Był Leżajsk, jest mi niedobrze.
    To się wyprowadzić do innego.

  • 83. Data: 2023-03-28 01:10:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 28 marca 2023 o 00:23:29 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    > będzie drążył w swoim kierunku, dlaczego nie inwestujesz w magazyn za
    > 0,5mln wymienialny po 10 latach, czyli raz jeszcze :D No, debil :D

    Jak mu będą odlaczali magazynowanie w sieci to inaczej będzie śpiewał. Chytry dwa
    razy traci . Zawsze tak było że jak wszyscy kupuja złoto to trzeba kupować brylanty.
    Po wielu tysiącach lat istnienia ludzkiej cywilizacji przewidywanie co zrobią głupi
    ludzie jest na tak wysokim poziomie że rządzący mogą zrobić z nimi wszystko.

  • 84. Data: 2023-03-28 07:04:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 01:10 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > cywilizacji przewidywanie co zrobią głupi ludzie jest na tak wysokim
    > poziomie że rządzący mogą zrobić z nimi wszystko.

    Dokładnie tak jest, masz 100% racji. Jak mi każdy handlowiec od PV na
    start chce wcisnąć akumulatory do magazynu, rząd wciska akumulatory, nie
    ma dnia aby na onecie czy wp nie było arta o magazynach energii - to ja
    podskórne czuję, że to wielki szwindel i trzymam się tego od tego z daleka.
    Jeszcze nigdy mnie intuicja nie zawiodła.
    Wszyscy w rodzinie w nieklarownej sytuacji pytają się mnie o zdanie.

    TG

  • 85. Data: 2023-03-28 07:07:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 00:22 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Pamiętaj ciągle, że rozmawiasz z osobą o mocy czynnej >200kWh,

    Dziennie ma taki pobór?

  • 86. Data: 2023-03-28 07:55:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > Jeszcze nigdy mnie intuicja nie zawiodła.
    > Wszyscy w rodzinie w nieklarownej sytuacji pytają się mnie o zdanie.

    Póki co jest to szwindel, jak wprowadzą (niby w 2024 ale ja w to nie
    wierzę) taryfy dynamiczne dla przeciętnego zjadacza prundu, to może to
    stać się w miarę sensowne. Oczywiście dla prosumenta na nowych zasadach.

    L.

  • 87. Data: 2023-03-28 09:04:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 19:49 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > I sbf jeszcze nie skierował sprawy do sądu? Jak to możliwe że społeczna
    > organizacja pozarządowa nic nie robi. A może robi ale nigdzie o tym nie
    > mówią. To w takim razie po chuj ten sbf jest?

    masz na pierwszej stronie wyjaśnione:
    "Stowarzyszenie Branży Fotowoltaicznej - Polska PV jest pozarządową
    organizacją, której głównym celem jest propagowanie oraz promocja rozwoju
    fotowoltaiki w Polsce."

    Główne cele masz rozpisane poniżej:

    https://pobe.pl/polska-pv/

    TG

  • 88. Data: 2023-03-28 09:13:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 07:55 Lisciasty <l...@p...pl> pisze:

    > Póki co jest to szwindel, jak wprowadzą (niby w 2024 ale ja w to nie
    > wierzę) taryfy dynamiczne dla przeciętnego zjadacza prundu, to może to
    > stać się w miarę sensowne. Oczywiście dla prosumenta na nowych zasadach.

    Trzeba mieć bardzo duże zużycie i ceny z taryfy Cxx (3-4 zł za kWh) aby to
    miało teraz jakikolwiek sens ekonomiczny. Przy zapotrzebowaniu takim jak
    moje <= 2 MWh/miesiąc i prądzie poniżej 2 zł za kWh to się nigdy nie
    zepnie. Za krótko żyją współczesne akumulatory.
    Jak ktoś zużywa 3-4MWh rocznie to już w ogóle fanaberia, która jak hobby
    nie musi się spinać finansowo.

    TG

  • 89. Data: 2023-03-28 09:23:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Dziennie ma taki pobór?

    Zera mi się same dopisały :D 2kW ma, znaczy 2 akumulatory po 99Ah :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 90. Data: 2023-03-28 09:34:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 28 marca 2023 o 07:55:33 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    > wierzę) taryfy dynamiczne dla przeciętnego zjadacza prundu, to może to
    > stać się w miarę sensowne. Oczywiście dla prosumenta na nowych zasadach.

    Co się stanie sensowne bez akumulatorów? Bez akumulatorów fotowoltaika indywidualna
    jako sposób na zabezpieczenie energetyczne państwa nie istnieje. Według starej zasady
    ZE pobierał 20 lub 30% ilości wprowadzonej do sieci energii. W pewnym momencie wyszło
    że magazynował jak węgiel kosztował 1/3 tego jak oddawał. Normalnie interes życia
    zrobili. Z litości nie napisze że to ja za ten interes place. System ze sprzedał jak
    miał za dużo a ZE miał za mało jest dobry. Jak będzie potrzebował to kupi po cenie
    rynkowej. Teraz zrobili ukłon i płacą według średniej ceny z poprzedniego miesiąca.
    Jak przejdą na system ceny z poprzedniej godziny to się okaże że w słoneczny letni
    dzień w dobrych dla fotowoltaiki godzinach średnia cena prądu może być nie dość że
    niska to jak u szwabów bywało może byc ujemna. Ale za to dzisiaj przez trzy godziny
    od 19 cena prądu może być bardzo dobra. Jak ktoś wtedy wbije prad to możliwe że
    złotówkę za kilowatogodzine dostanie. Na stronie PSE kilka razy widziałem że żeby
    zbilansować sieć, wyrównać częstotliwość, kupowali prąd po 4 złote za
    kilowatogodzine. Ale nigdy nie było to w najlepszym czasie dla fotowoltaiki tylko
    przed 7 rano i po 18 wieczorem. Fotowoltaika nawet w czasie wojny jest do niczego bo
    pierdolną z moździerza i fala uderzeniowa potlucze szyby w promieniu od
    kilkudziesięciu do kilkuset metrów.