  • 71. Data: 2023-03-27 16:17:47
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 15:40:04 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Nie na się podłączyć instalacji o mocy większej niż masz w umowie na
    > przyłącze.
    > Masz moc 3kW - możesz podłączyć tylko 3kW PV.
    > ZE ma prawo odmówić przyłączenia jeśli nie ma warunków.
    > To ZE cebuli i jest nieuczciwe bo nie jest w stanie odebrać energii którą
    > zobowiązało się odbierać.
    > Licznik dwukierunkowy rejestruje sporo parametrów i trzyma je długo.
    > Jednym z tych parametrów jest max moc oddana do ZE. Inwestor nie oszuka,
    > bo w historii pomiarów będzie miał zapisane, że oddaje więcej niż wynika

    Ja sobie w nic nie strzelam. Bo mnie twój problem nie dotyczy. Kupuje prąd w taniej
    taryfie i magazynuje żeby wykorzystać jak jest droga. Kosztowało mnie to ulamek
    kosztów fotowoltaiki. Ty strzeliłeś sobie w stopę zakładając fotowoltaike. Za chwilę
    przejdziesz z prosumenta na producenta. Jak nie będziesz chciał to cię w jakiś sposób
    zmuszą że będziesz chciał. A przy producencie będzie pułapka większa niż teraz. Teraz
    płacą po średniej cenie z poprzedniego miesiąca. A będą niedługo płacili po cenie z
    ostatniej godziny. Puść wodze wyobraźni i wyobraź sobie ile będzie kosztowała
    kilowatogodzina w południe słonecznego lata. Albo nie popuszczaj. Będzie kosztowała
    tyle co z elektrowni przy cenie węgla 100$ za tonę. Jak to będzie 30 groszy to będzie
    super. Szybciej ze względu na napięcie w sieci wyłącza się falowniki. Ale ta sama
    kilowatogodzina przetrzymana kilka godzin może mieć dużo wyższą cenę. A jak ktoś się
    zalapie że zostanie zużyta do bilansowania sieci to jej wartość wzrośnie
    kilkukrotnie.

  • 72. Data: 2023-03-27 16:57:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mają rację.
    Mogli przecież płacić w rublach.
    To znaczy na wschód od Wisły musieliby mieszkać.

    A teraz zaproponuj coś dla moich 179 sąsiadów z dwóch poziomów podziemnych garaży.
    Jak celnie zauważyłeś LPG odpada.

    -----
    > Na mojej ulicy mam 2x więcej sąsiadów na mega wkurwie za koszty życia za panowania
    PISU.

  • 73. Data: 2023-03-27 17:29:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    "W dniu .03.2023 o 16:17 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Ja sobie w nic nie strzelam.

    Strzelasz bo piszesz:

    "Zastanówmy się teraz kto jest nieuczciwy? ZE że nie zakłada większego
    transformatora czy ludzie którzy gówno by spod siebie zjedli i nie
    chcą płacić za większą moc?"

    a jest odwrotnie, to ZE bierze kasę za moc, której nie jest w stanie
    dostarczyć/odebrać.
    To tak jak z Internetem. Bierzesz łączę 300Mb/s a się później okazuje, że
    dostawca na łączu 1Gb/s ma 30 którym sprzedał 300Mb/s.

    Zwykłe oszustwo i tyle. To samo z prądem. Dostawca bierze kasę za moc
    której nie jest w stanie zapewnić a Ty go bronisz i piszesz jakieś brednie
    o sprawiedliwości społecznej w tym przypadku.

    TG

  • 74. Data: 2023-03-27 17:54:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 15:51 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Właśnie ciągniesz dalej głupi populizm. Podpisałeś umowę na zasadach
    > jakie kiedyś obowiązywały. Czy w związku z tym w stosunku do umowy
    > określającej dokładnie co gdzie i kiedy wprowadzili jakieś niekorzystne
    > nowe zapisy. Na przykład czy kazali ci zdjąć połowę paneli? Jedyna
    > zmiana na dodatek niekorzystna dla ciebie a korzystna a tych
    > fotowoltaiki nie maja wynika z wprowadzenia limitu 15 lat. Tak
    > zrozumiałem z tego co napisałeś.Faktycznie jest to niekorzystna zmiana.

    Dobrze zrozumiałeś. Czyli potwierdzasz, że zmienili zasady po podpisaniu
    umowy i wydaniu przeze mnie kasy na instalację i nazywasz mnie populistą?

    To tak jakby wszystkim emerytom powiedzieli, że od od teraz mamy dla was
    nowe zasady i będziemy płacili wszystkim emerytury jeszcze tylko przez 5
    lat. Później jak ktoś chce od nas pieniądze to zapraszamy do naszego
    kamieniołomu, gdzie będzie można sobie dorobić, na zasadach przez na
    ustalonych. Tak będzie sprawiedliwie społecznie, bo jesteście "drodzy
    emeryci" schorowani i za drodzy w utrzymaniu a my mamy niepracujące madki
    z dziećmi na utrzymaniu. Dzięki naszym nowym zasadom będzie sprawiedliwie
    społecznie i taniej.
    Dotarło?

    > Jesteś pewny że to nasz rodzimy wynalazek czy może obowiązek
    > wprowadzenia przyszedł z ujnii?

    To nasz wynalazek, jest sprzeczny z naszymi przepisami, z przepisami sejmu
    i narusza dyrektywy EU.
    i przede wszystkim to co tu Tobie wyłuszczam jak chłopu na miedzy:

    "Przede wszystkim, nowelizacja ustawy o OZE narusza procedury stanowienia
    prawa w Polsce. SBF POLSKA PV wskazuje, że regulacje naruszają w
    szczególności art. 7. Konstytucji oraz zasady zawarte w art. 2
    Konstytucji, które dotyczą demokratycznego państwa prawnego. Tryb
    wprowadzania zmian narusza w szczególności zasadę zaufania obywatela do
    państwa i stanowionego przez nie prawa."

    https://globenergia.pl/zmiana-systemu-prosumenckiego
    -jest-sprzeczna-z-przepisami-krajowymi-i-europejskim
    i/

    > Rozliczanie w systemie godzinowym tych co są na nowych zasadach nie
    > wynika z krajowego ustawodawstwa. Unia kazała wprowadzić w przeciągu
    > kilku lat taki system.

    Nikt nikomu nic nie kazał, powtarzasz jakąś propagandę. Są zalecenia ale
    rozłożone w czasie i dotyczą nowych instalacji, które mają być dopiero
    przyłączone do systemu.

    > Jak komuś się nie podoba to musi zadać sobie pytanie co robił jak było
    > referendum konstytucyjne bo zapis o solidarności społecznej jest jednym
    > z ważniejszych w niej zapisów. Przez to że jest w konstytucji jest
    > nadrzędny nad ustawami i dlatego można było z nieskończoności skrócić
    > czas bycia prosumentem do maksymalnie 15 lat.

    To jest złodziejstwo, coś Ci się pomyliło. Chyba, że wg Ciebie solidarność
    jest wtedy gdy wszyscy mają po równo, niezależnie od tego czy pracują czy
    nie.

    TG

  • 75. Data: 2023-03-27 18:03:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 16:57 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

> [...]
    > To znaczy na wschód od Wisły musieliby mieszkać.
    >
    > A teraz zaproponuj coś dla moich 179 sąsiadów z dwóch poziomów

    Grupy Ci się pomyliły.
    Ale nich Ci będzie - Twoi sąsiedzi mogli tak jak ja 23 lata temu wziąć
    dupę w troki wyprowadzić się z kurnika w blokowisku, kupić dom, kupić
    ziemię, postawić wiatę na samochody, położyć PV i mieć w nosie ruble.
    I jeszcze jedno, nie powinni słuchać grupowych mądrali, którzy mi tu kilka
    lat temu mówili, że prąd nie może podrożeć bo by ludzie wyszli na ulicę...

    TG

  • 76. Data: 2023-03-27 18:48:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie lubię z plaży na Seszelach oglądać wjazdu do mojego salonu, garażu i sypialni,
    ani mieć teściowej na etacie ciecia.
    Zresztą i w mieście bycie taksówkarzem moich dzieci już mi się ulewa (rozumiem, że
    wyborcy P0 mają po guwernantce).
    Co do bycia rolnikiem i uprawie własnych pomidorów wyżyłem się w dzieciństwie i
    młodości w ogrodzie mojej babci, w Śródmieściu
    Warszawy.
    Wracając do fotowoltaiki to podobnie dobre rozwiązanie jak własna studnia głębinowa -
    nie w każdych warunkach.
    Tak swoją drogą jak za parę lat panele na dachu auta zapewnią ładowanie na całą dobę,
    to miejsca garażowe drastycznie potanieją ;-).
    Co d rubli to zanim przyjdą po Ciebie ubezpiecz lodówkę, telewizor i kibel - w OWU
    niczego zdrożnego nie ma o spec-operacjach :-).

    -----

  • 77. Data: 2023-03-27 19:49:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 17:54:14 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > jest wtedy gdy wszyscy mają po równo, niezależnie od tego czy pracują czy

    I sbf jeszcze nie skierował sprawy do sądu? Jak to możliwe że społeczna organizacja
    pozarządowa nic nie robi. A może robi ale nigdzie o tym nie mówią. To w takim razie
    po chuj ten sbf jest? Ty też powinieneś oddać sprawę do sądu jeśli zmiana jest
    niekorzystna dla ciebie i niezgodna z obowiązującym prawem. Tutaj nie jest miejsce na
    załatwienie takiej sprawy.

  • 78. Data: 2023-03-27 19:56:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 18:48:56 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    niczego zdrożnego nie ma o spec-operacjach :-).

    > -----
    blokowisku, kupić dom, kupić ziemię, postawić wiatę
    Żaden ubezpieczyciel nie ubezpiecza od operacji specjalnych wzwyż.

  • 79. Data: 2023-03-27 20:26:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    transformatora czy ludzie którzy gówno by spod siebie
    > zjedli i nie chcą płacić za większą moc?

    Co to kurfa za brednie? Mam na umowie 25kW, nie korzystałem przez kilka
    lat z całego zakresu, teraz korzystam. Zapłaciłem za to. Podobnie mają
    setki tysięcy ludzi którzy mają na umowach naście kW.

  • 80. Data: 2023-03-27 22:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    Troche głupio odpowiadac Zenkowi bo mam go w kiblu ale np. ogłaszanie
    dotacji do montazu pv, podpisujesz umowe, wykonujesz instalacje a po
    montazu okazuje sie ze dotacje sie skonczyły.
    Taka mozna miec pewnosc w kontaktach z naszym kochanym krajem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.