  • 11. Data: 2020-06-25 22:59:04
    Temat: Re: drzewa krzewy niechorujące
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24.06.2020 o 10:46, XL pisze:

    > Szpaków i innego tałatajstwa mnóstwo u mnie, ale te jagódki jakoś są
    > omijane. Jeśli w porę nie zbiorę, to opadają i leżą sobie. Można zbierać
    > spod krzaczka, bo długo zachowują dobrostan.
    > Natomiast np. smaku czereśni nie doświadczyłam nigdy, a mam drzewo od 30
    > lat. Lokalne przymrozki warzą kwiaty (i często zawiązki), a czego nie
    > zniszczą, to szpaki ogarniają do zera :-(((

    Właśnie z podobnego powodu wycięłam moją czereśnię. Okazało się, że nie
    ta odmiana, którą chciałam. I zero owoców do zjedzenia, a jeżeli trochę
    się trafiło, to z mięsem, czyli białkiem ;-)

    Krycha.

  • 12. Data: 2020-06-26 09:15:15
    Od: XL <i...@g...pl>

    Krycha <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Właśnie z podobnego powodu wycięłam moją czereśnię. Okazało się, że nie
    > ta odmiana, którą chciałam. I zero owoców do zjedzenia, a jeżeli trochę
    > się trafiło, to z mięsem, czyli białkiem ;-)

    A ja tam niczego nie wycinam - niech se rośnie, niech ptakowie niebiescy
    mają radość :-)

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 13. Data: 2020-06-26 11:17:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.06.2020 o 9:15, XL pisze:

    > A ja tam niczego nie wycinam - niech se rośnie, niech ptakowie niebiescy
    > mają radość :-)

    Żebyś nie myślała, że tylko się czepiam katooszołomów, to Ci powiem,
    że bliższe mi podejście do czereśni grubej Ikselki, niż chudej Kryśki.

  • 14. Data: 2020-06-26 19:25:34
    Od: XL <i...@g...pl>

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > Żebyś nie myślała, że tylko się czepiam katooszołomów

    Myślę, że jednak się czepiasz.

    > to Ci powiem,
    > że bliższe mi podejście do czereśni grubej Ikselki, niż chudej Kryśki.

    Przypisywana mi bezpodstawnie tusza nie pozwala mi, grubemu katooszołomowi,
    podskoczyć z radości z powodu owej bliższości.
    Więc poprzestanę na ,,goń się".

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 15. Data: 2020-06-26 21:39:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.06.2020 o 19:25, XL pisze:

    > Przypisywana mi bezpodstawnie tusza nie pozwala mi, grubemu katooszołomowi,
    > podskoczyć z radości z powodu owej bliższości.

    Na początku Twego objawienia się w ogrodach, sama o tym pisałaś.
    Ale może być, że od tamtego czasu tylko Ci ksywka została.

    > Więc poprzestanę na ,,goń się".

    Idź z Bogiem i nie grzesz więcej.

  • 16. Data: 2020-06-26 22:05:42
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 26.06.2020 o 09:15, XL pisze:

    > A ja tam niczego nie wycinam - niech se rośnie, niech ptakowie niebiescy
    > mają radość :-)

    Te niewielkie ilości owoców z robakami, to nawet ptaki nie chciały jeść,
    skoro dla mnie zostały. :-)

    Krycha.

  • 17. Data: 2020-06-27 00:32:37
    Od: XL <i...@g...pl>

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > Na początku Twego objawienia się w ogrodach, sama o tym pisałaś.

    Że jestem ,,GRUBYM KATOOSZOŁOMEM"?
    Kłamiesz.

    > Ale może być, że od tamtego czasu tylko Ci ksywka została.

    > Idź z Bogiem i nie grzesz więcej.

    Goń się.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 18. Data: 2020-06-28 10:00:23
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.06.2020 o 0:32, XL pisze:

    > Że jestem ,,GRUBYM KATOOSZOŁOMEM"?
    > Kłamiesz.

    Nie. Najpierw było o tym pierwszym członie.
    Potem doszedł ten drugi. W stopce.

    > Goń się.

    No to ja również po chrześcijańsku:
    wuj Ci w lupę!

  • 19. Data: 2020-06-29 10:37:45
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 22.06.2020 o 14:21, Krycha pisze:
    > Liczę na Waszą pomoc w wyszukaniu drzew lub krzewów owocujących, ale
    > niepodatnych na choroby i szkodniki.
    > Oczywiście o owocach jadalnych. :-)
    > Jestem zmęczona walką z chorobami i szkodnikami jabłoni, śliw, grusz,
    > tym bardziej, że efekty są mizerne.
    >
    > Czy jest w ogóle szansa na takie rośliny, bezobsługowe?
    >
    > Pozbyłam się w przeciągu kilku lat: wiśni, nektaryny, brzoskwini.
    > Czereśnię wycięłam ostatnio.
    > Kupiłam teraz bez czarny Black Late licząc na pożytek z kwiatów i owoców.
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    No jasne że jest, że są. Cały sekret w doborze odmian, np nigdy nie poza
    samym zbiorem i przycinaniem nie zajmuję się brzoskwiniami. A zbiory
    regularnie co rok na zadowalającym poziomie. Czereśnie tak samo, tylko
    należy wybrać odmiany najwcześniej owocujące, np Riven albo Burlat.
    Wtedy żaden robak im niestraszny.

  • 20. Data: 2020-06-29 15:59:43
    Od: XL <i...@g...pl>

    trybun <L...@j...cb> wrote:

> [...]
    > regularnie co rok na zadowalającym poziomie. Czereśnie tak samo, tylko
    > należy wybrać odmiany najwcześniej owocujące, np Riven albo Burlat.

    Tylko wiosenne przymrozki - zwłaszcza te podczas kwitnienia.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony: