  • 21. Data: 2020-06-29 18:02:17
    Temat: Re: drzewa krzewy niechorujące
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 29.06.2020 o 15:59, XL pisze:

    > Tylko wiosenne przymrozki - zwłaszcza te podczas kwitnienia.

    No tak, tu akurat w tych zimniejszych rejonach Polski może być problem.
    Tymczasem u mnie w zachodniej części Kraju jeszcze nie spotkałem się z
    przemarzaniem kwiatów u czereśni.

  • 22. Data: 2020-06-30 20:48:27
    Od: XL <i...@g...pl>

    trybun <L...@j...cb> wrote:

    > No tak, tu akurat w tych zimniejszych rejonach Polski może być problem.
    > Tymczasem u mnie w zachodniej części Kraju jeszcze nie spotkałem się z
    > przemarzaniem kwiatów u czereśni.

    U mnie 30 lat z rzędu. Nawet zawiązki często przemarzają.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 23. Data: 2020-07-01 11:16:11
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 29.06.2020 o 10:37, trybun pisze:

> [...]
    > regularnie co rok na zadowalającym poziomie. Czereśnie tak samo, tylko
    > należy wybrać odmiany najwcześniej owocujące, np Riven albo Burlat.

    Taką odmianę zamawiałam, a sprzedano późniejszą. Kilka lat zmarnowane, w
    oczekiwaniu na efekty. Dlatego poszła pod nóż. Drugi raz nie będę
    ryzykować, za mało życia na oczekiwanie kolejnych sukcesów.
    Dziś tylko sprawdzone rośliny i pewne efekty. Ale czy to możliwe?

    Krycha.

  • 24. Data: 2020-07-01 11:19:24
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24.06.2020 o 22:01, mirzan pisze:

    > Dereń jadalny.

    Mam, o czerwonych owocach, od kilku nastu lat. W minionym roku, po raz
    pierwszy, nie wykorzystałam owoców, bo śmierdziały, gdy zalałam gorącą
    wodą na zrobienie soku.
    Podejrzewam bezpańskie koty, które tabunami chodzą po działkach.
    Pod drzewem rozkładam włókninę, gdy nadchodzi czas dojrzewania i
    opadania owoców, aby nie szukać owoców w trawie. Tak robię od lat.
    Może kocurom spodobało się oznakować ten teren. :-(

    Pomysł jest dobry, może kupię derenia o żółtych owocach. :-)
    Słyszałam, że Czesi mają ciekawe odmiany.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 25. Data: 2020-07-02 08:02:49
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 30.06.2020 o 20:48, XL pisze:

    > U mnie 30 lat z rzędu. Nawet zawiązki często przemarzają.

    No cóż - współczuje. :-(

  • 26. Data: 2020-07-02 08:04:08
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 01.07.2020 o 11:16, Krycha pisze:

> [...]
    > ryzykować, za mało życia na oczekiwanie kolejnych sukcesów.
    > Dziś tylko sprawdzone rośliny i pewne efekty. Ale czy to możliwe?

    Żadne ryzyko, tylko trzeba kupować drzewka na targowisku albo w sklepie
    ogrodniczym, a nie w sprzedaży wysyłkowej. Taka forma zakupu dozwolona
    tylko w przypadku jakichś bardzo rzadkich odmian albo egzotyki, i
    oczywiście trzeba się liczyć z ryzykiem. W tym roku kupiłem wysyłkowo
    kilka grusz i śliw azjatyckich, jednak pewności czy to są zamawiane
    gatunki nie ma żadnych.

  • 27. Data: 2020-07-02 08:29:04
    Od: XL <i...@g...pl>

    trybun <L...@j...cb> wrote:

> [...]
    > oczywiście trzeba się liczyć z ryzykiem. W tym roku kupiłem wysyłkowo
    > kilka grusz i śliw azjatyckich, jednak pewności czy to są zamawiane

    Dokładnie tak. Ja ZAWSZE (czyli jakieś 8 razy) byłam nacinana - nie zawsze
    co do odmian, ale zawsze zamiast normalnych drzew jabłoniowych przysyłano
    mi plantacyjne karły, te, co to rosną jak patyki, do dwóch metrów, a po
    kilku latach się je kosi jak chwast i sadzi nowe. A dzwoniłam przed
    zakupem, pytałam o podkładki, czy nie skarlające... ?

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 28. Data: 2020-07-02 10:41:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.07.2020 o 8:02, trybun pisze:

    > No cóż - współczuje. :-(

    Baba toksyczna, samo spojrzenie jej mrozi.

  • 29. Data: 2020-07-02 11:23:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.06.2020 o 14:21, Krycha pisze:
    > Liczę na Waszą pomoc w wyszukaniu drzew lub krzewów owocujących, ale
    > niepodatnych na choroby i szkodniki.
    > Oczywiście o owocach jadalnych. :-)
    Ja się wyleczyłem ze wszystkich brzoskwiń i moreli. Chorowały, kiepsko
    owocowały i ostatnie drzewko zlikwidowałem 3 lata temu.
    Bardzo sobie chwalę śliwę odmiany diana. Ma duże, pyszne owoce i w
    porównaniu z węgierką jest bardziej odporna na szkodniki.
    Z jabłoni polecam szarą renetę i antonówkę, ale to stare odmiany i
    "trochę" trzeba poczekać, aż się człek doczeka owoców.
    Z krzewów numer jeden to jeżyna bezkolcowa. Owocuje "jak głupia", robimy
    soki i wino. Soki wystarczają na całą zimę a wino tak mniej więcej do
    stycznia ;-)
    Szukam natomiast porady w sprawie czerwonej porzeczki - jaką odmianę
    polecacie, aby była bezobsługowa i dobrze owocowała.
    Jacek

  • 30. Data: 2020-07-02 13:20:26
    Od: XL <i...@g...pl>

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > Baba toksyczna, samo spojrzenie jej mrozi.

    Oj, bo spojrzę.
    Na razie od samego mojego pisania ci zwiędło, ale potrafię lepiej.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony: