  • 1. Data: 2021-07-28 14:00:22
    Temat: pytanko do pompiarzy
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    Witam serdecznie

    Od tygodnia grzeję CWU pompą ciepła, w tym czasie pompa "zjadła" 19kWh a
    ciepłomierz w instalacji twierdzi, że wyprodukowala 0,255GJ
    według moich obliczeń COP to ok. 3,7

    Wiem, że tydzień to żaden okres by to dokładnie ocenić, niemniej chyba
    jest to wynik przyzwoity?

    Wiadomo że bełkot marketingowo-ulotkowo-reklamowy opowiada o COPach
    sporo większych - jak to wygląda u Was?

  • 2. Data: 2021-07-29 16:14:17
    Temat: Re: pytanko do pompiarzy
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-07-28 o 14:00, pilocik pisze:
    > Wiadomo że bełkot marketingowo-ulotkowo-reklamowy opowiada o COPach
    > sporo większych - jak to wygląda u Was?

    Ulotki podają COP na grzanie podłogówki i zazwyczaj mają rację. Przy
    grzaniu CWU będzie gorzej bo lecisz wyżej z temperaturą. Nie ma się co
    przejmować. Ja przez pierwszy rok śledziłem pompę i łaziłem do kotłowni,
    ale od pewnego czasu w zasadzie o niej zapomniałem i nie wiem ile żre
    energii :>

    L.

  • 3. Data: 2021-07-29 16:22:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 lipca 2021 o 14:00:24 UTC+2 pilocik napisał(a):
> [...]
    > jest to wynik przyzwoity?
    >
    > Wiadomo że bełkot marketingowo-ulotkowo-reklamowy opowiada o COPach
    Masz jakąś orientację co do grzania cwu taka pompy zima?

  • 4. Data: 2021-07-29 22:33:35
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    > Masz jakąś orientację co do grzania cwu taka pompy zima?

    wiosną Ci odpowiem :D

  • 5. Data: 2021-07-29 22:38:51
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 29.07.2021 o 16:14, Lisciasty pisze:

> [...]
    > przejmować. Ja przez pierwszy rok śledziłem pompę i łaziłem do kotłowni,
    > ale od pewnego czasu w zasadzie o niej zapomniałem i nie wiem ile żre

    to tak jak z PV, przez pierwszy miesiąc, dwa, śledziłem wyniki a teraz,
    po kilku latach najczęściej włączam apkę przez przypadek ;)
    Ale pompa to dla mnie nowość, zwłaszcza że montaż i przeróbka instalacji
    samodzielna to mnie to nieco ciekawi

    Mogę jednak powiedzieć po tych kilku dniach pracy to:
    jak grzałem CWU groszkiem to kocioł zjadał 3-4kg dziennie ( chodził 24h)
    grzałka zjadała 6-15kWh a teraz mam 3-4 kWh

  • 6. Data: 2021-07-30 00:22:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 29 lipca 2021 o 22:33:42 UTC+2 Pilocik napisał(a):

    > wiosną Ci odpowiem :D
    A marketoidy cos mówiły? Chcę zmienić ogrzewanie i założyć pompę ciepła do CWU
    zamiast takiej dedykowanej do ogrzewania. Powody takiej decyzji. Są pompy do cwu
    mające sprężarkę o mocy pobieranej około kilowata. Jak by przy temperaturze
    zasysanego powietrza w okolicach zera stopni dała na wyjściu dwa kilowaty ciepła to
    by mi już pasowało. Nie mogę założyć normalnej do co bo budynek zabytkowy. Dodatkowym
    bonusem by była niska cena.

  • 7. Data: 2021-07-30 08:26:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    by mi już pasowało. Nie mogę założyć normalnej do co bo budynek zabytkowy. Dodatkowym

    ROTFL. Największy specjalista od pomp ciepła zadaje pytania.

    Niedawno tu się wymądrzałeś na temat basenowych pomp ciepła i wmawiałeś
    ludziom, że świetnie nadają się do ogrzewania. Jebałeś ludzi i wyzywałeś
    od debili, bo próbowali ci uświadomić, że pompa basenowa nie nadaje się
    do celów grzewczych, a ty jak osioł uparcie twierdziłeś, że są debilami
    i nie ma różnicy między pompami. Teraz zamiast pompy basenowej chcesz
    montować do celów grzewczych pompę przeznaczoną do CWU :D

    Myślisz, że ktoś normalny teraz ci pomoże w doborze pompy, skoro ludzi,
    którzy mają o tym pojęcie wyzywałeś od idiotów i debili?

    Ja wiem czy się nadaje taka pompa czy też nie i wiem dlaczego pompy do
    CO są 2 razy droższe od pomp do CWU. Za twoje chamstwo i kłamstwa,
    choćbyś mnie błagał to ci nie pomogę.

    A jak chcesz zainstalować pompę ciepła to najpierw zapytaj się swojego
    pana, twojego właściciela czy ci pozwoli i na jakich zasadach ci
    pozwoli. I radzę ci się pospieszyć z tym pytaniem, bo nowy pan może ci
    nie wyrazić zgody.

  • 8. Data: 2021-07-30 08:52:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 30 lipca 2021 o 08:26:13 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    > ?
    >
    > Ja wiem czy się nadaje taka pompa czy też nie i wiem dlaczego pompy do
    > CO są 2 razy droższe od pomp do CWU.

    Akurat o pompach ciepła to niestety nie masz pojęcia.
    Udowodniłeś to nie tak dawno w dyskusji z Myjkiem i kilku innych postach

  • 9. Data: 2021-07-30 09:15:15
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-07-30 o 08:52, pajac Kris pisze:

    > Akurat o pompach ciepła to niestety nie masz pojęcia.
    > Udowodniłeś to nie tak dawno w dyskusji z Myjkiem i kilku innych postach

    Ty masz? No to się pochwal. Wiedzą i doświadczeniem.

    Możesz wykorzystać:

    https://pamar.ik.pl/jak-dziala-pompa-ciepla/ ;-)))

    https://domoweinstalacjehydrauliczne.pl/pompa-ciepla
    /

    Oczywiście, internet nie jest źródłem wiedzy tylko informacji, ale
    zabłysnąć możesz. Użytkownika powalisz na kolana.

    Kogucik cię pochwali za wsparcie.
    Może nawet pogłaszcze po główce. ;-))))

    Poćwicz też:
    https://www.cuisinefiend.com/414/wild-yeast-water-br
    ead
    https://mygerman.recipes/how-to-bake-bread-with-yeas
    t-water/

    kogucik ciągle skamle o ten przepis ;-))))

    --
    Runt

  • 10. Data: 2021-07-30 10:49:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 30 lipca 2021 o 09:15:20 UTC+2 Runt napisał(a):

> [...]
    >
    > --
    > Runt
    >
    > Thanks for visiting and have a fantastic day!
    Jedyny kontakt z pompami jaki pizdziak vel runt dziura w dupie miałeś to szprycen
    pompen w niemieckim burdelu dla zasłużonych nazistów.