  • 1. Data: 2010-04-26 14:20:16
    Temat: 1 wywrotka ilosc m3
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Witam
    Wbrew pozorom pytanie nie jest podchwytliwe - ale nie za bardzo wiem jak
    to policzyc :)
    Potrzebuje 10 Kamazów (prod. ZSRR ład. 12 t.) ziemi na działkę - celem
    wyrównania. Natomiast do wyceny musze podac ilosc potrzebnej ziemi w m3
    Moze ktos wie ile w przyblizeniu taki Kamaz zawiera w sobie m3 ?
    Z gory dzieki

  • 2. Data: 2010-04-26 14:32:46
    Temat: Re: 1 wywrotka ilosc m3
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyrównania. Natomiast do wyceny musze podac ilosc potrzebnej ziemi w m3
    > Moze ktos wie ile w przyblizeniu taki Kamaz zawiera w sobie m3 ?

    tak na oko ziemia ma 1,6tony/m3 czyli na kamaza wejdzie 7,5m3

    b.

  • 3. Data: 2010-04-26 14:41:25
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości
    >

    > tak na oko ziemia ma 1,6tony/m3 czyli na kamaza wejdzie 7,5m3

    podziekowal kolego :)

  • 4. Data: 2010-04-26 15:02:01
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > podziekowal kolego :)

    Tylko czy tyle się zmieści na wywrotkę?

    Sądzę, że trzeba zadzwonić do wożących ziemię/żwir i popytać.

  • 5. Data: 2010-04-26 16:18:39
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2010-04-26 16:20, slonko pisze:
> [...]
    > wyrównania. Natomiast do wyceny musze podac ilosc potrzebnej ziemi w m3
    > Moze ktos wie ile w przyblizeniu taki Kamaz zawiera w sobie m3 ?

    A z ciekawości - jaka to okolica, skąd bierzesz ziemię i ile kosztuje?

    --
    Jacek Midura

  • 6. Data: 2010-04-26 18:19:34
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Kamaz 5511 (ten najbardziej popularny) ma skrzynię o pojemności 6,6 m szesc.
    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-26 22:06:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Agent 0700 pisze:

    > Tylko czy tyle się zmieści na wywrotkę?
    >
    > Sądzę, że trzeba zadzwonić do wożących ziemię/żwir i popytać.

    Mi jak wozili żwir rzeczny mercedesem, to liczyli każdy samochód jako 7
    kubików.

  • 8. Data: 2010-04-26 22:30:27
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > wyrównania. Natomiast do wyceny musze podac ilosc potrzebnej ziemi w m3
    > Moze ktos wie ile w przyblizeniu taki Kamaz zawiera w sobie m3 ?
    Grunt spoisty glina, glina piaszczysta, pylasta itp. ma ciezar objetosciowy w
    stanie naturalnego zageszczenia rowny okolo 2 t/m3.
    Oczywiscie o wilgotnosci naturalnej a nie zlany woda czy po deszczu. Zatem
    mozesz szacowac potrzebny ciezar gruntu jako dwa razy objetosc docelowa, czyli
    objetosc w stanie zageszczonym.
    Grunt spoisty naruszony, odspojony i spulchniony ma ciezar objetosciowy
    czesto duzo mniejszy, nawet do 30 procent.
    Zatem z jednego kamaza naladowanego 12 tonami gruntu uzyskasz 6 m3 gruntu
    zageszczonego.
    Pzdr.
    Tornad