  • 91. Data: 2009-12-21 10:23:16
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Gru, 10:56, robertr <e...@o...pl> wrote:

    > Czy ktoś próbował kombinacji wełny i styropianu ?
    > Np wełna między krokwie, od wewnątrz domu łaty prostopadle do krokwii
    > i między te łaty styropian. Łaty przybija się wraz ze styropianem -
    > bardzo szczelne i łatwe ułożenie, styropian izoluje krokwie, izoluje
    > wilgoć, łaty powodują że o pękaniu płyt gipsowych można zapomnieć, do
    > nich bezpośrednio mocuje się płyty - bardzo szybka robota.

    W teorii to jest chyba blad - przeciez te laty sa zamocowane sztywno
    do krokwii, a do tego sztywno plyty kg. Gdzie miejsce na kompensacje
    ruchow calej wiezby ? Piszesz, ze tak masz od 12 lat i jest OK -
    rzeczywiscie nic nie peka ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 92. Data: 2009-12-21 10:57:03
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 21 Gru, 11:23, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > do krokwii, a do tego sztywno plyty kg. Gdzie miejsce na kompensacje
    > ruchow calej wiezby ? Piszesz, ze tak masz od 12 lat i jest OK -

    Naprawdę nic nie pęka - łaty przykręcone prostopadle do krokwii
    blokują jej ruchy.
    pozdr

  • 93. Data: 2009-12-21 11:47:58
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Mnie wychodzi, że mam jeszcze zapas mocy. Woda na wyjściu z pieca 55 stopni.
    > Jeszcze mam te 10-15 stopni Celsiusza w zapasie na wyjściu z pieca.

    Mój Budek czuje się świetnie choć ja pewnie poczuję się gorzej kiedy zobaczę
    rachunki za jego działalność ;-)
    Było -18 st. wieczorem, temperatura na zasilaniu 48-49 st., 34-35 na powrocie,
    pracował przez dłuższe okresy czasu, z mocą ok. 50%. Czyli coś mu tam jeszcze
    zostało z tych jego 24 kW. W domu jest 20 st. Głównie grzejniki + 4 podłogówki.
    Włączyłem na noc funkcję przeciwzamarzaniową, czyli pompa obiegowa full time.
    Mam ten ogrzewany garaż i gdyby się tam wychłodziło poniżej 0, to kaplica. A
    tak to pompa miele wodę nawet gdy to jest 20 st. więc grzejnik nie zamarznie.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 94. Data: 2009-12-21 13:57:15
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    Osadnik pisze:

    > I tez jestem tym faktem zdziwiony, w ciągu 3 dni poniosłem zadana temp o
    > 14*C a wewnątrz jest stała. Ja już nic nie rozumiem. teoretycznie
    > powinna być jakaś zależność a zależności żadnej nie ma.

    A uruchamiał Ci to ktoś kumaty?
    Bo "mój" majster od uruchomienia (starszy gość) wpierw powiedział, że
    mojego sterownika nie_da się podłączyć :-), później czujnik pogodówki
    nie_wiedział do czego podłączyć, a na końcu powiedział, że przez te
    komputery w piecach to coraz mniej rozumie co ma ustawiać...
    Musiałem do wszystkiego sam dochodzić...

    BTW: jeżeli masz pogodówkę, to może majster nie włączył termometru
    pokojowego do algorytmu tylko jedziesz na samym zewnętrznym?

    --
    sendilkelm

  • 95. Data: 2009-12-21 14:09:11
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > A no, moze byc. To nazywa sie wybieg pompy, parametr okresla ile czasu pompa
    > pracuje po zakonczeniu grzania. Ustawienia fabryczne sa bez sensu, bo u mnie
    > bylo 15min. Nie wspominajac juz, ze czas pracy mieszacza byl ustawiony na
    > 24min. i ochrona przeciwzamrozeniowa kotla (pomieszczenia) +10C. Te wszystkie
    > ustawienia warto z glowa przejzec.

    Dokładnie tak, wybieg pompy, U mnie był ustawiony na 5 minut jeśli dobrze
    pamiętam i skróciłem do 3.
    Wystarczy więc że u niego będzie ustawione na 30minut a już przy takich
    temperaturach będzie wrażenie że pompa chodzi nonstop.

    Marek

  • 96. Data: 2009-12-21 14:56:51
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robertr" <e...@o...pl> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    >No i oczywiście względy ppoż - zamiast styropiany może być poprzecznie
    >wełna

    Ale więźba też się pali więc żadna to różnica co tam napchasz.
    Wiem jedno, że wełna to porażka. Teraz wiem w trakcie tej zimy. Co do styro
    to sie boję, że jest za sztywny i może się dylatować od drewna i robić
    przewiewy, bo więźba sie rusza.
    Bardziej stawiam na konstrukcję murowano-betonową i z zewnątrz styropian, a
    dach tylko ozdobnie.

  • 97. Data: 2009-12-21 14:58:07
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...
    On 21 Gru, 10:56, robertr <e...@o...pl> wrote:

    >W teorii to jest chyba blad - przeciez te laty sa zamocowane sztywno

    W Niemczech biją łaty drewniane. Widziałem na własne oczy. Żadnych profili
    metalowych i na to płyty kg.

  • 98. Data: 2009-12-21 15:07:40
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > Wystarczy więc że u niego będzie ustawione na 30minut a już przy takich
    > temperaturach będzie wrażenie że pompa chodzi nonstop.

    Są 3 minuty "wybiegu" ja bym to skrócił do 0.

  • 99. Data: 2009-12-21 15:13:32
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    sendilkelm pisze:

    > A uruchamiał Ci to ktoś kumaty?
    > Bo "mój" majster od uruchomienia (starszy gość) wpierw powiedział, że
    > mojego sterownika nie_da się podłączyć :-),

    U mnie nie było cudu. Przyjechał gość z Junkersa ustawił moc, sprawdził
    jakość połączeń i tyle.

    > później czujnik pogodówki
    > nie_wiedział do czego podłączyć, a na końcu powiedział, że przez te
    > komputery w piecach to coraz mniej rozumie co ma ustawiać...
    > Musiałem do wszystkiego sam dochodzić...

    U mnie konstrukcja jest tak prosta jak junkersy z lat 20 ubiegłego wieku.

    > BTW: jeżeli masz pogodówkę, to może majster nie włączył termometru
    > pokojowego do algorytmu tylko jedziesz na samym zewnętrznym?

    Bydle jest zbyt proste tzn. wszystkie dedykowane sterowniki działa ja w
    trybie włącz/wyłącz (jeśli to by można było przez taki sterownik
    regulować wysokość płomienia i pompę to bym kwiczał z radości.

    Sterownik jest autorski i probowałem sprząc temp. wewnątrz z kotłem ale
    niestety wychładzało to budynek (algorytm był poprawny).

    Dlatego jakby ktoś miał dokładny opis płyty głównej tego kotła, Junkers
    Euroline ZS23kW to byłym wdzięczny. W Polsce ich nie ma szans dostać
    jedynie na stronie niemieckiej mogę zamówić podręcznik serwisowy, i
    obawiam się ze również w j. niemieckim.

    Jacek "plumpi" chyba zajmuje sie kotłami od tej strony serwisowej wiec
    on może ma?

  • 100. Data: 2009-12-21 16:41:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Gru, 11:38, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:
    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:0760c77f-cd30-4ba7-a4ce-cc8cde18be50@
    u7g2000yqm.googlegroups.com...

    > U mnie bedzie sporo mniej,
    >
    > Że sporo to nie sądzę.
    > Raczej nie zejdziesz poniżej pożądanej temperatury
    > w domu.

    Sporo mniej w porownaniu do tego co mam teraz (45 st), nie do Twoich
    "osiagow" :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.