  • 1. Data: 2021-03-09 09:33:42
    Temat: A teraz cos z zupelnie innej beczki. Z Kanady do Polski. Wata mineralna/szklana.
    Od: ptoki <s...@g...com>

    https://www.youtube.com/watch?v=lSP1OV58nl8

    Obejrzalem ledwo do polowy i juz widac jak kiepskim rozwiazaniem jest wata mineralna
    albo szklana.

    Gostek wspomina ze wata szklana o izolacyjnosci nominalnej R19 (czyli na nasze jest
    to 0.05 po zainstalowaniu daje sciane o izolacyjnosci R17 (czyli 0.06 a w praktyce
    jest to niecale R14 (0.07)

    Styropian ma dla przypomnienia 0.038 do 0.45

    Juz nie wspominam ze oni daja "2x4" czyli z grubsza tej waty jest 10cm a u nas ludki
    klada 10 jako minimum (poza artstami co klada 5cm) a czesto daja 15cm.

    I dalej mowi ze w niskich temperaturach wata traci swoje wlasciwosci izolacyjne
    (nawet o 52%) podczas gdy pianka traci mniej (okolo 23%).

    No i jak sie przyslucha to t tle widac nieco lobbingu bo sie grupy interesow
    piankarzy bija o serca budowlancow z grupa interesow waciarzy.

    I dalej:
    Jak widac te ramowce byly, sa i beda budowane z 2x4 czyli beda miec sciany 10cm.
    Oni tam nie zmienia metodyki budowania na grubsze sciany. Desek zbijac w grubsze
    przegrody nie beda, a grubsze deski to kosztuja w peesdooooo i ciut.

    Tak ze ten, tego. Wyzbadzcie sie kompleksow i budujcie po naszemu. Bedzie lepiej,
    taniej i tylko te poddasza by jakos trzeba ogarnac bo to makabra i dziadostwo...

  • 2. Data: 2021-03-09 12:23:39
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 9 marca 2021 o 09:33:43 UTC+1 ptoki napisał(a):
> [...]
    taniej i tylko te poddasza by jakos trzeba ogarnac bo to makabra i dziadostwo...

    nie mamy kompleksów. U mnie konstrukcja to 4,5x14,5cm, więc wełny jest nieco więcej.
    A na to mam 20cm styropianu.
    Amerykańce mogą zazdrościć :-)

    b.

  • 3. Data: 2021-03-22 21:44:18
    Od: Doxent <d...@g...pl>

    > Tak ze ten, tego. Wyzbadzcie sie kompleksow i budujcie po naszemu. Bedzie lepiej,
    taniej i tylko te poddasza by jakos trzeba ogarnac bo to makabra i dziadostwo...

    Kijowe budownictwo to efekt polityki podatkowej zwłaszcza w
    demokratycznych miastach. Zbudujesz extra dom, przyjdzie building
    inspekctor i naliczy od groma podatku. Zrobisz remont, to samo. Nie
    wspomnę o permitach na praktycznie wszystko. Niby jesteś właścicielem a
    nic nie możesz sam. Chcesz wybudować ściankę działową proś o pozwolenie.
    Tam ludzie za życie w kurnej chacie płacą nawet po 12 tys. dolców
    rocznie albo wyjeżdżają na wieś 100 mil od miasta by płacić mniej. Efekt
    widać np. w Detroit. Co z tego, że można mieć dom za 10 tys. jak potem
    rocznie przyjdzie zapłacić 2x tyle. Taki system marzy się niektórym z PO
    czy Lewicy.

  • 4. Data: 2021-03-23 19:34:41
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 15:44:20 UTC-5 Doxent napisał(a):
> [...]
    > widać np. w Detroit. Co z tego, że można mieć dom za 10 tys. jak potem
    > rocznie przyjdzie zapłacić 2x tyle. Taki system marzy się niektórym z PO

    Sama prawda.

  • 5. Data: 2021-03-24 07:38:25
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >Sama prawda.

    W 2015 pisoskie trole niewiele mialy tu do roboty, wystarczylo to co robia
    pozyteczni idioci. Slupki pewnie ida w skoro juz musza placic i to za taki
    betonowy troling.

  • 6. Data: 2021-03-24 10:01:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 24 marca 2021 o 07:38:28 UTC+1 Ghost napisał(a):

    > W 2015 pisoskie trole niewiele mialy tu do roboty, wystarczylo to co robia
    > pozyteczni idioci. Slupki pewnie ida w skoro juz musza placic i to za taki
    > betonowy troling.

    a co ma pis do Detroit?
    Idiotycznymi podatkami da sie zniszczyc wszystko...
    https://www.rp.pl/artykul/1126787-Sytuacja-na-rynku-
    domow-w-Detroit.html