  • 11. Data: 2011-02-03 21:46:00
    Temat: Re: Adam, dawaj adres paneli jeszcze raz.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:f78801db-76d4-404b-897d-57e6ac4d50c0@u24g2000pr
    n.googlegroups.com...

    > PIANOMAT - kupisz na allegro (choc w tym momencie nie widze) albo w
    > sklepach KOMFORTu, szary - 3mm (jak masz podlogowke - jak nie to biez
    > 5mm :) W lepszych sklepach z panelami tez dostaniesz pewnie.

    OK
    THX

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2011-02-04 09:34:48
    Temat: Re: Adam, dawaj adres paneli - a na co te panele?
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 01.02.2011 16:27, Maniek4 pisze:
    > TK

    A powiedzcie - te panele na podłogówkę to się nadadzą? Bo wszyscy
    podłogówkę zachwalają, tylko ja bym nie chciał płytek (oprócz kuchni i
    łazienki) bo w zimie cieplutkie i milutkie, ale latem to chyba nie bardzo?
    I jeszcze takie pytanie: jaka powinna być grubość podłogi pod podłogówkę
    żeby w łazience mieściły się wszystkie rury? Bo mi się wydaje że te 110
    to przez całą szerokość do pionów muszą przejść i nie wiem czy to się da
    z podłogówką skrzyżować. Kuje się strop? Mam z akermanów... Na projekcie
    na poddaszu mam cała podłogę =10cm. Rozmieszczenie
    sedesów/wanien/umywalek całkiem nie tak jak chcę (bo zmieniłem
    lokalizację dolnej łazienki żeby była pod górną a nie w drugim rogu
    domu) - to rura 110 gdzie?

  • 13. Data: 2011-02-04 10:38:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > A powiedzcie - te panele na podłogówkę to się nadadzą? Bo wszyscy
    > podłogówkę zachwalają, tylko ja bym nie chciał płytek (oprócz kuchni i
    > łazienki) bo w zimie cieplutkie i milutkie, ale latem to chyba nie bardzo?

    Powiem Ci, ze jak dla mnie to i zima plytki nie sa cieple. Podloga robi sie
    odczuwalnie ciepla dopiero jak temp. spada ponizej -10C.

    > I jeszcze takie pytanie: jaka powinna być grubość podłogi pod podłogówkę
    > żeby w łazience mieściły się wszystkie rury?

    Minimalna grubosc betonu posadzki to o ile dobrze pamietam 5,5cm.

> [...]
    > Rozmieszczenie sedesów/wanien/umywalek całkiem nie tak jak chcę (bo
    > zmieniłem lokalizację dolnej łazienki żeby była pod górną a nie w drugim

    Troche pozno na takie zmiany. Podlogowki z rurami kanalizacyjnymi w prosty
    sposob nie skrzyzujesz. Albo trzeba kuc strop od spodu skoro to Ackerman i
    to tez nie w poprzek belek, albo podniesc podloge o grubosc rury
    kanalizacyjnej, uzupelniajac roznice wysokosci styropianem. Czyli trzeba by
    dac 11cm sturopianu pod posadzke o grubosci 6 - 7cm.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2011-02-04 11:14:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lut, 11:38, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Minimalna grubosc betonu posadzki to o ile dobrze pamietam 5,5cm.

    4,5cm jak zrobi wylewki anhydrytowe :)
    Mozna juz znalezc ekipy od anhydrytow w cenie 35-40 pln / m2, warunek
    - minimum te 150m2. Ja bym sie teraz na takie zdecydowal. Ciensza
    warstwa, lepiej przewodzi cieplo, nie wymaga dylatacji (zadnych!),
    perfekcyjnie rowna bo samopoziomujaca (choc ja ze swoich
    miksokretowych jestem bardzo zadowolony ale nigdy to nie bedzie to
    samo co anhydryt :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-02-04 11:42:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

> [...]
    > perfekcyjnie rowna bo samopoziomujaca (choc ja ze swoich
    > miksokretowych jestem bardzo zadowolony ale nigdy to nie bedzie to

    Bo ja wiem?...
    Mi moje pasuja, sa rowne, zreszta i tak do przykrycia to co tu sie betonem
    przejmowac?
    Przewodnosc cieplna? Po co Ci wieksza?

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2011-02-04 12:25:22
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 04.02.2011 11:38, Maniek4 pisze:

> [...]
    > kanalizacyjnej, uzupelniajac roznice wysokosci styropianem. Czyli trzeba by
    > dac 11cm sturopianu pod posadzke o grubosci 6 - 7cm.

    Tak naprawdę to jak mi tę piwnicę stawiali to podłogówki nie chciałem,
    tylko się później na grupie naczytałem że fajna sprawa :) Stąd pytanie o
    te panele - bo panele mam mieć ze względu na cenę przede wszystkim...
    A pytam o to teraz, bo na wiosnę będą mi murować parter i będzie trzeba
    się określić. Nie chcę 18cm styropianu jak niektórzy, wręcz przeciwnie -
    chciałbym stropy jak najcieńsze. Byle się te rury od kanalizacji
    zmieściły. A jak Wy macie podłogi w łazienkach? Tak grubo styropian czy
    po prostu sanitarne nie krzyżują się z podłogówką? A rury od wody? U
    mnie wszystkie narysowane w podłodze - kolejna rzecz co się z podłogówką
    miejscami skrzyżuje...
    PS A co do zmian i projektu - części tego co na projekcie narysował
    architekt a potem inny adoptował i tak się nie dało zrobić już na
    starcie - bo na projekcie są trzy piony 110 w łazience i rura 110
    biegnie ze dwa metry w posadzce 100.

  • 17. Data: 2011-02-04 13:22:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tak naprawdę to jak mi tę piwnicę stawiali to podłogówki nie chciałem,
    > tylko się później na grupie naczytałem że fajna sprawa :)

    Bo to prawda

> [...]
    > prostu sanitarne nie krzyżują się z podłogówką? A rury od wody? U mnie
    > wszystkie narysowane w podłodze - kolejna rzecz co się z podłogówką

    Ja akurat nie mam piwnicy i rury od kanalizy ida pod chudziakiem w gruncie.
    Styropian na gruncie to mozliwie jak najgrubiej pod podlogowke, ale bez
    przesady, 10-12cm starcza.
    Gruba kanalizacja bedzie problemem, pewnie lepiej puscic ja pod spodem w
    piwnicy. Wode tez mozesz rozprowadzic po suficie w piwnicy, lub przy samych
    scianach po posadzce. Podlogowke uklada sie 15cm od sciany i tam mozesz
    zmiescic rury wodne. By unikac kursow kolizyjnych do niektorych pomieszczen
    by wejsc z petlami podlogowki czasem trzeba przekuwac sie przez sciany i
    petle zaczynac jakby z boku progu.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2011-02-04 21:41:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-02-2011 o 14:22:11 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "hk" <b...@m...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Bo to prawda

    To go wymuruj wyższy, dasz więcej styropianu pod wylewkę (20cm) to rury
    schowasz,
    podłogówka idzie nad styropiane to ci się nie skrzyżuje z rurami.

    i bedzie trzeba

    > Ja akurat nie mam piwnicy i rury od kanalizy ida pod chudziakiem w
    > gruncie.
    > Styropian na gruncie to mozliwie jak najgrubiej pod podlogowke, ale bez
    > przesady, 10-12cm starcza.
    ZA mało, 20cm minimum inaczej będziesz miał duże straty do ziemi.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2011-02-04 21:47:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >ZA mało, 20cm minimum inaczej będziesz miał duże straty do ziemi.

    Pewnie ze nie zaszkodzi, ale dla plytek starczy 10-12cm. Wg. OZC straty nie
    powalaja dla temp. gruntu na poziomie 7-9C. Gradient wyjdzie srednio jakies
    20C.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2011-02-05 09:59:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-02-2011 o 22:47:09 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie
    > powalaja dla temp. gruntu na poziomie 7-9C. Gradient wyjdzie srednio
    B o OZC ci nic nie powie :) ale CO bedzie krzyczał że straty podłogi za
    duże.
    A to w końcu CO obliczasz podłogówkę, ozc tylko podaje straty całego
    pomieszczenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK