  • 1. Data: 2015-03-04 15:54:01
    Temat: Aeracja trawnika teraz?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam okazję pożyczyć na 1-2 dni aerator spalinowy i "przelecieć" nim
    trawniki (mam b. dużo mchu). Ponieważ jest jeszcze bardzo mokro więc
    obawiam się, że aerator wydrapie mi wszystko razem z trawą do zera.
    Następną okazję na pożyczenie będę miał dopiero za miesiąc.
    Czy zaryzykować aeracje teraz, czy poczekać do kwietnia? Jak radzicie?
    Jacek
    PS
    poczytałem sobie, co radzi wujek Google. Radzi w marcu, a jak się nie
    da, to ostatecznie początek kwietnia.

  • 2. Data: 2015-03-04 19:46:24
    Temat: Re: Aeracja trawnika teraz?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2015 15:54:01 +0100, Jacek napisał(a):

    > Ponieważ jest jeszcze bardzo mokro (...)
    > Czy zaryzykować aeracje teraz,

    "Aeracja pobudza rośliny do rozwoju, zwiększa masę ich korzeni, trawnik
    staje się bardziej elastyczny i odporny na deptanie, zwiększają się jego
    zdolności regeneracyjne. Zabieg wykonuje się specjalnymi narzędziami lub
    maszynami, tzw. aeratorami, gdy gleba jest dostatecznie wilgotna, ale nie
    za mokra(...)"
    http://www.wymarzonyogrod.pl/trawniki-zywoploty/traw
    niki/aeracja-czyli-napowietrzanie-trawnika-na-czym-p
    olega-aeracja-trawnika,8_291.html

    Na zdrowy rozum - wykonanie aeracji kiedy jest bardzo mokro to próżny trud
    - otwory się zaraz zasklepią od wpływajacego w nie natychmiast błota.
    --

    XL
    pewni siebie.

  • 3. Data: 2015-03-04 20:23:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2015 15:54:01 +0100, Jacek napisał(a):

    > Mam okazję pożyczyć na 1-2 dni aerator spalinowy i "przelecieć" nim
    > trawniki (mam b. dużo mchu).

    No i jeśli nawet, to co da aeracja i to na mokro, jeśli nie usuniesz
    faktycznej przyczyny omszenia? Najczęściej przyczyną jest brak światła oraz
    brak nalezytego odprowadzania wody, jak również:

    "Oto podstawowe przyczyny pojawiania się mchu na trawniku:

    gleba jest zbytnio zakwaszona (można to sprawdzić pH-metrem) i pH jest
    niższe niż 6,0. W tej sytuacji należy nawieźć trawnik nawozem zawierającym
    wapń, tak aby doprowadzić do pH obojętnego (około 6,5),
    gleba jest mało przepuszczalna lub nadmiernie ubita (np. skutek
    częstego deptania), trzeba ją rozluźnić wertykulatorem lub aeratorem,
    następnie na powierzchni trawnika rozsypać około centymetrową warstwę
    piasku i przeczesać go elastycznymi widłami,
    powierzchnia trawnika jest warstwą tak zwanego filcu, czyli plątaniny
    obumarłych pędów i niezgrabionych, skoszonych źdźbeł trawy. Filc trzeba
    wygrabić ostrymi grabiami i pamiętać, by zawsze po koszeniu usuwać z
    powierzchni trawnika ściętą trawę,
    trawnik jest zbyt często i zbyt nisko koszony - trzeba go skosić na
    wysokości 4 cm i nie częściej niż raz w tygodniu."

    http://poradnikogrodniczy.pl/chwasty_i_mech.php

    --

    XL
    pewni siebie.

  • 4. Data: 2015-03-05 11:24:06
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    >.
    > Czy zaryzykować aeracje teraz, czy poczekać do kwietnia? Jak radzicie?

    Hejka. Chciałbym to zobaczyć jak teraz "przelatujesz". :-)
    Pozdrawiam homogenizująco Ja...cki