  • 91. Data: 2020-04-13 23:12:57
    Temat: Re: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-13 o 12:49, WS pisze:

    > A co w tym dziwnego? Trzy kliki na krzyz w sterowniku buderusa ;) i masz
    jednoczesne grzanie:

    > instrukcja:
    > https://www.bosch-climate.us/files/6720618142_2107_I
    nstallation_Service_US.pdf

    > 8.3 DHW priority
    > For the heating circuit 02 with mixing valve (if installed), you can set the DHW
    > priority or DHW heating in parallel to the heating mode.
    > Please note that if you select DHW heating in parallel to heating mode, it will
    take
    > longer to recharge the tank.
    > The factory setting is:
    > Changing the DHW priority
    > For DHW priority: "ON"

    Ale takich kotłów jak ten żeliwny Buderus już nikt nie produkuje, bo UE
    zabroniła.

    Poza tym, aby to działało dobrze to musi być zamontowany mieszacz, co z
    resztą jest napisane w tejże instrukcji.

    Pisałeś wcześniej, że ten zestaw działa. Oczywiście, że działa i to
    działa perfekcyjnie, bo to jest Buderus z dedykowanym do niego
    zasobnikiem pionowym z wydajną wężownicą lub dwupłaszczem (bo nie wiem
    który masz model zasobnika). Zarówno kocioł ten jak i zasobnik są
    niezniszczalne o ile nie padnie elektronika. Niestety zasobnik ten nie
    ma nic wspólnego z zasobnikami o które tutaj toczymy batalie. Poza tym
    kocioł ten nie jest kotłem kondensacyjnym i z racji tego musi grzać wodę
    kotłową do wyższej temperatury, aby zabezpieczyć ten kocioł przed
    korozją o czym "mówi" pkt. 7.6 wskazanej przez Ciebie instrukcji.
    Dlatego też w przypadku tego kotła istnieje możliwość ustawienia
    jednoczesnego grzania CO jak i CWU, bo nie ma znaczenia czy kocioł
    grzeje temperaturą 50 czy 70'C, ponieważ i tak nie da się osiągnąć
    sprawności kotłów kondensacyjnych, gdyż obniżenie tej temperatury tylko
    i wyłącznie będzie powodować większą korozję kotła, a sam kocioł ma
    blokadę i nie da się ustawić niższej temperatury jak 40'C.

    Niestety nikt już nie montuje takich kotłów, bo obecnie w sprzedaży są
    tylko i wyłącznie kotły kondensacyjne, które już nie posiadają
    możliwości jednoczesnego grzania CO i CWU. Mogą grzać CO i CWU tylko i
    wyłącznie naprzemiennie. Co prawda na upartego można podłączyć kocioł
    jednofunkcyjny aby grzał jednocześnie CO i CWU, ale trzeba odpowiednio
    przygotować instalację i liczyć się z tym, że kocioł nie będzie pracował
    w kondensacji.

    Dlatego Twoje przykłady nijak się nie mają do tego o czym ja napisałem w
    tym wątku.