  • 1. Data: 2020-04-04 10:40:23
    Temat: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ogólnie wiadomo, że zbiorniki pionowe są lepsze (warstwowanie) ale
    bardziej by mi montażowo pasował poziomy. Jakiś czas temu była o tym
    dyskusja i Użytkownik zdecydowanie argumentował przeciw takiemu
    zbiornikowi, niesty nie mogę w archiwum trafić na tą dyskusję - czy
    ktoś może pamięta te argumenty przeciw?
    Zastanawiam się nad zbiornikiem niewymagającym anody, znalazłem taki
    wynalazek:

    https://bojlersklep.pl/pl/p/Bojler-ERMET-100l-podwoj
    na-wezownica-poziomy-CWU/1387

    Czy ta powłoka z epidianu się sprawdza?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-04-04 13:53:38
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > mogę w archiwum trafić na tą dyskusję - czy ktoś może pamięta te argumenty
    Byłem w hotelu gdzie były takie zbiorniki. Ciepła woda się
    błyskawicznie kończyła. Brakowało nawet na jeden prysznic.
    Wojtek

  • 3. Data: 2020-04-04 14:08:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 04 Apr 2020 13:53:38 +0200, wowa <w...@g...pl> wrote:
    > Byłem w hotelu gdzie były takie zbiorniki. Ciepła woda się
    > błyskawicznie kończyła. Brakowało nawet na jeden prysznic.

    Aż tak? W moim przypadku będzie pełnił funkcję zbiornika buforowego
    napełnianego wymuszonym obiegiem więc aż tak tragicznie nie powinno
    tak być....

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-04-04 15:55:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    M od nastu lat poziomy 120 a może 150 litrów
    Dla 3 osobowej rodziny starczy.
    Wcześniej grzałem go śmieciuchem do 65stC teraz gazem do 50 stC

  • 5. Data: 2020-04-05 09:45:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 10:40, Marek pisze:
> [...]
    > ktoś może pamięta te argumenty przeciw?
    > Zastanawiam się nad zbiornikiem niewymagającym anody, znalazłem taki

    Takie zbiorniki w ogóle nie nadają się do współpracy z kotłami gazowymi.
    Chyba, że wolisz długo czekać na ciepłą wodę, a w domu mieć zimno.

  • 6. Data: 2020-04-05 09:49:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 14:08, Marek pisze:

    > Aż tak? W moim przypadku będzie pełnił funkcję zbiornika buforowego
    > napełnianego wymuszonym obiegiem więc aż tak tragicznie nie powinno
    > tak być....

    Czyli jako bufor dla CO bez wykorzystania wewnętrznej wężownicy?

  • 7. Data: 2020-04-05 09:54:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Takie zbiorniki w ogóle nie
    >nadają się do współpracy z >kotłami gazowymi.
    >Chyba, że wolisz długo czekać na >ciepłą wodę, a w domu mieć zimno.

    Że co?
    Ile Twoim zdaniem czasu kocioł gazowy nagrzewa zbiornik 150litrow od 10 do 50stC?
    W tym czasie temperatura w domu nawet o 1stC nie spadnie przeciez

  • 8. Data: 2020-04-05 10:13:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 09:54, Kris pisze:
    > Że co?
    > Ile Twoim zdaniem czasu kocioł gazowy nagrzewa zbiornik 150litrow od 10 do 50stC?
    > W tym czasie temperatura w domu nawet o 1stC nie spadnie przeciez

    Kilka godzin, pod warunkiem, że w tym czasie nikt nie korzysta z ciepłej
    wody, a w domu są same podłogówki, bo w przeciwnym wypadku może grzać
    nawet kilkanaście godzin, a w domu będzie zimno.

  • 9. Data: 2020-04-05 10:47:20
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Potrzeba Ok 7kW. Jakim piecem chcesz to grzać, aby zajęło kilka godzin?

  • 10. Data: 2020-04-05 11:00:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Apr 2020 09:45:59 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Takie zbiorniki w ogóle nie nadają się do współpracy z kotłami
    > gazowymi.
    > Chyba, że wolisz długo czekać na ciepłą wodę, a w domu mieć zimno.

    A mógłbyś rozwinąć? Przepływ kotła jest znany, w 10min 80l zbiornik
    powinien być naładowany.

    --
    Marek