  • 11. Data: 2023-06-08 22:01:33
    Temat: Re: Budowa kanalizacji sanitarnej na osiedlu z prywatną drogą
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 07.06.2023 o 10:51, heby pisze:
    > Teraz: pytanie czy ktokolwiek z was jest w stanie oszacować koszt
    > takiego przedsięwzięcia: połozenia rur, podpięcia domów, uruchomienia
    > przepompowni. Nie chodzi oczywiście o szklaną kulę, rozumiem jak ktoś
    > powie że od 1zł do miliona "bo nie wiadomo", ale chodzi o jakiś realny
    > przykład, może ze swojej okolicy, aby dało się pi x drzwi oszacować
    > koszta położenia kanalizacji na odcinku 150m z pompą, co da jako taki
    > pogląd czy to w ogóle ma sens. Część mieszkańców może najzwyczajniej
    > zrezygnować z partycypacji ale oni potrzebują jakiś rząd wielkości do
> [...]

    Najprościej chyba byłoby zrobić zrzutkę na projekt, który i tak musicie finalnie mieć
    dać do wyceny firmom z okolicy z opcją dla 5-10-15-wszystkich domów.

    Zrobienie wykopu, przyłączy, ułożenie rur, zasypanie to żadna filozofia, tą część
    ogarnie
    nawet firma 'szwagra'.

    Sama przepompownia, ogarnięcie przyłącza elektrycznego, okresowa konserwacja - to
    jest to
    co będzie najbardziej problematycznym składnikiem - rozdzielając te dwie części można

    sporo zaoszczędzić (ale i potencjalnie wtopić jeżeli pierwsza firma nie ogarnie a
    zaoszczędzicie też na nadzorze inwestorskim).

    W kwestii kosztów nie pomogę, ale przyłącze wody (doprowadzenie 23m z przejściem
    przez
    drogę z bloczków betonowych, studzienka z zaworem i licznikiem, podciągniecie 8m pod
    dom)
    kosztowały mnie w zeszłym sierpniu 8900 netto. Studzienkę z zawartością miałem swoją,

    reszta wykonawcy.

  • 12. Data: 2023-06-10 14:34:32
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]

    > pogląd czy to w ogóle ma sens. Część mieszkańców może najzwyczajniej
    > zrezygnować z partycypacji ale oni potrzebują jakiś rząd wielkości do

    Nie wiem, czy to będzie sytuacja analogiczna, ale ostatnio biorę udział
    w organizacji podłączenia bloku mieszkalnego (około 20 mieszkań) do
    kanalizacji miejskiej. Blok teoretycznie ma swoją oczyszczalnię ścieków
    (słabo działającą) oraz szambo. Najbliższy sięgacz kanalizacji miejskiej
    jest oddalony o jakieś 50m, może ciut więcej, bo nie będzie to w linii
    prostej. No więc podłączenie tego bloku zostało wycenione na 100tys.
    plus VAT. W tym: rury, przepompownia, przecisk bezwykopowy pod drogą,
    ponieważ miasto nie wyraża zgody na rozkopanie ulicy, odbiory w MPWiK itp.

    --

    Ewa

  • 13. Data: 2023-06-13 08:51:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.06.2023 14:34, FEniks wrote:
> [...]
    > plus VAT. W tym: rury, przepompownia, przecisk bezwykopowy pod drogą,
    > ponieważ miasto nie wyraża zgody na rozkopanie ulicy, odbiory w MPWiK itp.

    Rozkopanie ulicy jeżeli asfaltowa, a zwykła dwupasmowa - wyszło by
    drożej niż przecisk - sam miałem, to wiem.

    28m w drodze publicznej + 22m przyłącza u mnie + 1 studzienka w drodze +
    2 studzienki u mnie, wyszło ~12000 brutto.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2023-06-13 14:12:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 13 June 2023 at 08:51:13 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    >
    > 28m w drodze publicznej + 22m przyłącza u mnie + 1 studzienka w drodze +
    > 2 studzienki u mnie, wyszło ~12000 brutto.

    Taniej wyjdzie kupienie szambowej przyczepki do samochodu.

    Szklarnie w Holandii wykupują wszystkie szamba, bo uznają je za wyjątkowo cenny nawóz
    organiczny w uprawie warzyw w szklarniach.

  • 15. Data: 2023-06-14 10:37:36
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Rozkopanie ulicy jeżeli asfaltowa, a zwykła dwupasmowa - wyszło by
    > drożej niż przecisk - sam miałem, to wiem.

    Zgadza się. Napisałam o tym, bo nie każdy wykonawca ma możliwości, żeby
    zrobić to metodą bezwykopową. Co znacznie ogranicza ilość ofert.

    > 28m w drodze publicznej + 22m przyłącza u mnie + 1 studzienka w drodze +
    > 2 studzienki u mnie, wyszło ~12000 brutto.

    U nas to wyjdzie ok. 5 tys. na mieszkanie. Jeśli oczywiście wszystko
    pójdzie zgodnie z planem...

    Ewa

  • 16. Data: 2023-06-14 14:59:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 14 June 2023 at 10:37:36 UTC+2, FEniks wrote:

> [...]
    > zrobić to metodą bezwykopową. Co znacznie ogranicza ilość ofert.
    > U nas to wyjdzie ok. 5 tys. na mieszkanie. Jeśli oczywiście wszystko

    Tylko szambo, bo można ścieki dobrze i drogo sprzedać.
    Szklarnie w Holandii na szambach uprawiają miliony warzyw, bo to cenny nawóz
    organiczny
    bogaty w substancje organiczne, fosforany, azotany
    i nazywają go uprawą organiczną.
    \

    Przed covidem Chińczyk skupował suszone ścieki z całej Europy, cale statki, jako
    nawóz do upraw organicznych