  • 21. Data: 2019-08-19 10:23:04
    Temat: Re: [OT] Re: Budowa wiaty garażowej
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 19 Aug 2019 00:59:17 -0700, Budyń wrote:

    > a jesli na autostradzie stoi ogranicznie do 40km/h ewidentnie zapomiane
    > przez kogos to przestrzegasz? Jesli nie - jestes psychopatą (sam to
    > wymysliles), jesli tak -jestes psychopatą (a to juz mój pogląd)
    >
    > b.

    Jeśli taki znak faktycznie został zapomniany, to stoi bezprawnie więc
    temat nie istnieje. Ty natomiast piszesz, że jesteś ponad prawami gdyż
    działasz wyłącznie wg. swojego własnego systemu wartości. A tak właśnie
    czynią psychopaci, socjopaci i wszelkiej maści ekstremiści.

    Dopuszczam jednak możliwość, że źle zrozumiałem twoją wypowiedź i swój
    własny osąd ograniczasz jedynie do sytuacji "stoi znak 40 km/h na
    autostradzie". Ale jeśli nie, to gdzie granica?

    Mateusz

  • 22. Data: 2019-08-19 10:43:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 10:23:05 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

    > Jeśli taki znak faktycznie został zapomniany, to stoi bezprawnie więc
    > temat nie istnieje.

    alez chłopie, nie ty decydujesz czy znak stoi legalnie, nie masz dotego żadnego
    prawa. Ty co najwyzej bedąc 100% legalnie mozesz jechac te 40km/h i zadzwonic do
    służb ze podejrzewasz ze ktos zapomnial o znaku.

    > Ty natomiast piszesz, że jesteś ponad prawami gdyż
    > działasz wyłącznie wg. swojego własnego systemu wartości.

    dokladnie, jesli bedzie prawo nakazujacy mi kogos skrzywdzic (w moim mniemaniu) to go
    nie wykonam.

> [...]
    > własny osąd ograniczasz jedynie do sytuacji "stoi znak 40 km/h na
    > autostradzie". Ale jeśli nie, to gdzie granica?

    Oczywiscie nie chodzi tylko o prawo drogowe. A granicą jest moje sumienie. Aha, tam
    znajduje sie rowniez "dawanie złego/dobrego przykładu". A przyklad ja pojade troche
    szybciej, ktos uzna ze mozna przekraczac mocno, wiec wygląda na to ze nie mogę dawac
    złych wzorców. Ot taki klimaty.

    b.

  • 23. Data: 2019-08-19 11:19:49
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 19 Aug 2019 01:43:32 -0700, Budyń wrote:
    > alez chłopie, nie ty decydujesz czy znak stoi legalnie, nie masz dotego
    > żadnego prawa.

    Oczywiście że nie ja. Znaki ustawiane na czas robót podlegają pod
    szczególną podstawę prawną. Roboty się kończą = prawomocność znaków,
    jeśli jakieś zostały, wygasa. Prawdziwe pytanie zatem brzmi: skąd wiesz,
    że ten znak rzeczywiście jest pozostałością po pracach drogowych, a nie
    wynika z innego rozporządzenia zarządcy drogi?

    > dokladnie, jesli bedzie prawo nakazujacy mi kogos skrzywdzic (w moim
    > mniemaniu) to go nie wykonam.

    Mowa była o odgórnie narzuconych ograniczeniach których ty nie
    przestrzegasz "bo są głupie", w kontekście - przypomnę - łapówkarstwa,
    jazdy pod wpływem i samowoli budowlanej.

    > Oczywiscie nie chodzi tylko o prawo drogowe. A granicą jest moje
    > sumienie.

    Ok, czyli jednak psychol. Nie mam więcej pytań.

    Mateusz

  • 24. Data: 2019-08-19 11:41:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 11:19:50 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

    > Ok, czyli jednak psychol. Nie mam więcej pytań.

    jesli kierowanie sie zasadami przyzwoitości opartymi o własne sumienie nazywasz
    psycholstwem to owszem jestem psycholem.

    Ale mam wrażenie że w definicji psychola czyli osoby chorej psychicznie chodzi o cos
    innego - a ty do tego zrównałeś osobę o zdroworozsądkowym podejściu do zycia.
    Uwielbiam internetowe dyskusje :-)

    b.

  • 25. Data: 2019-08-19 12:04:07
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 19 Aug 2019 02:41:43 -0700, Budyń wrote:
    > jesli kierowanie sie zasadami przyzwoitości opartymi o własne sumienie
    > nazywasz psycholstwem to owszem jestem psycholem.

    Nie, w żaden sposób problemem nie jest kierowanie się zasadami
    przyzwoitości opartymi o własne sumienie. Problemem jest *wyłączne*
    kierowanie się tymi zasadami, z pogardą dla obowiązujących przepisów i
    norm społecznych. Ludzkie sumienie i ogólno-pojęta moralność to bardzo
    indywidualne oraz elastyczne - a co za tym idzie niebezpieczne - twory.

    > Ale mam wrażenie że w definicji psychola czyli osoby chorej psychicznie
    > chodzi o cos innego - a ty do tego zrównałeś osobę o zdroworozsądkowym
    > podejściu do zycia.

    Przykro mi to stwierdzić, ale w tym co piszesz nie ma nic
    zdroworozsądkowego. Przy czym nie wątpię, że ty uważasz inaczej - a skoro
    ty uważasz że coś jest słuszne, to nic innego przecież się nie liczy.
    Dlatego też nie mam złudzeń co do sensu dalszego prowadzenia tej dyskusji.

    Mateusz

  • 26. Data: 2019-08-19 13:23:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sumienie masowo mozna znieczulic. Na dodatek bardzo latwo sie to robi. Stosunkowo
    niedawnoi narod niemiecki tez mial sumienie. W bylej Jugoslawi zyli ludzie z
    sumieniem. Jzraelczycy maja sumienie. Ksieza pedofile mieli i maja sumienie. Moze
    jednak warto stosowac sie do przepisow a nie odwolywac do sumienia.

  • 27. Data: 2019-08-19 14:14:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 12:04:09 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

> [...]
    > przyzwoitości opartymi o własne sumienie. Problemem jest *wyłączne*
    > kierowanie się tymi zasadami, z pogardą dla obowiązujących przepisów i

    alez ja napisalem dokladnie cos innego - ze "zdarza mi" sie łamac przepisy a nie ze
    mam je ogólnie w dupie.
    Ty sobie interpretujesz dowolnie a potem robisz ze mnie psychola.

    b.

  • 28. Data: 2019-08-19 14:52:56
    Temat: Re: Budowa wiaty garażowej
    Od: quent <x...@x...com>

    On 17.08.2019 18:05, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    tml

    > Pełne ściany bezpiecznej chyba będzie odpuścić - muszę coś wymysleć aby
    > ograniczyć nawiewanie śniegu w zimie.
    > A myślałem, że oszukam system :-)

    Jeden wyrok niczego nie przesądza.
    System jest tak pogmatwany, że każdy interpretuje po swojemu.
    Co jakiś czas spływają do wydziałów odpowiedzialnych za pozwolenia na
    budowę, opinie/interpretacje/zalecenia "z góry" i dany wydział od tej
    pory tak a nie inaczej ustosunkowuje się do spornych zgłoszeń.
    Nie jest to jednak jednolite dla całego kraju.
    Parę pokoi obok mam taki wydział i czasem się nasłucham od niech takich
    rzeczy....

    To jest chore państwo.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 29. Data: 2019-08-19 16:31:41
    Temat: Odp: [OT] Re: Budowa wiaty garażowej
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Mateusz Viste wrote:

    > Ok, czyli jednak psychol.

    Dokladnie psycho, widzisz że to dufon zarozumialy, majacy wszystko i
    wszystkich w d...pie.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 30. Data: 2019-08-19 17:46:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 16:33:23 UTC+2 użytkownik Twardy napisał:

    > Dokladnie psycho, widzisz że to dufon zarozumialy,

    zapewne tak, ale pracuje nad tym :)

    majacy wszystko i
    > wszystkich w d...pie.

    na pewno nie

    :-)

    ciekawe który z was nigdy nie złamał (celowo) żadnego przepisu, czyżby nikt?

    b.