  • 11. Data: 2019-08-18 08:53:04
    Temat: [OT] Re: Budowa wiaty garażowej
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    > nie chodzi o to zeby snieg zatrzymac a zeby udawalo prawdziwą scianę. Prawdziwą a
    jednak demontowalną na wypadek upierdliwego sąsiada/urzędnika.

    Tak się zastanawiam. Nie ma już społecznego przyzwolenia na przestępstwa
    takie jak np łapówki, jazda pod wpływem alkoholu, ale już samowola
    budowlana jest jak najbardziej akceptowana.

  • 12. Data: 2019-08-18 08:59:13
    Temat: Re: [OT] Re: Budowa wiaty garażowej
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-18 o 08:53, Baczek pisze:

> [...]
    > takie jak np łapówki, jazda pod wpływem alkoholu, ale już samowola
    > budowlana jest jak najbardziej akceptowana.

    Potem człowiek ma za sąsiedztwo cos takiego https://ifotos.pl/z/qswsnrs
    (to tylko cześć, jakoś 1/3) i jak z tym walczyć?

  • 13. Data: 2019-08-18 09:29:10
    Temat: Re: Budowa wiaty garażowej
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Pełne ściany bezpiecznej chyba będzie odpuścić - muszę coś wymysleć aby ograniczyć
    > nawiewanie śniegu w zimie.
    > A myślałem, że oszukam system :-)

    Obić plastikową siatką z dużymi okami i obsadzić rośliną zimozieloną,
    np. dzikim bluszczem, czyli bluszczem pospolitym. Bardzo szybko rośnie
    (ze dwa metry na rok), jest niezawodnym wspinaczem i w krótkim czasie
    potrafi stworzyć nieprzeniknioną, zieloną ścianę. I wiata jak ta lala,
    ale wiem, że tutejsi budowlańcy nie przepadają za zielonym na gumnie.

  • 14. Data: 2019-08-18 09:54:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.08.2019 o 08:59, Baczek pisze:

    > Potem człowiek ma za sąsiedztwo cos takiego https://ifotos.pl/z/qswsnrs
    > (to tylko cześć, jakoś 1/3) i jak z tym walczyć?

    Ustalić, czy nie jest to aby samowola budowlana, bo jakoś
    trudno sobie wyobrazić zaprojektowanie takiego osiedla
    domków jednosraczowych przez architekta. To raz. A dwa -
    ustalić, czy obiekty zostały wybudowane zgodnie ze sztuką
    sławojkową, czyli czy mają szczelne doły kloaczne. Jeśli
    będzie przynajmniej raz "nie", można się zacząć pienić -
    najpierw w gminie, potem ewentualnie w sądzie.

  • 15. Data: 2019-08-18 09:55:18
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 sierpnia 2019 08:53:09 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:
> [...]
    > takie jak np łapówki, jazda pod wpływem alkoholu, ale już samowola
    > budowlana jest jak najbardziej akceptowana.

    człowiek powinien być moralny (przyzwoity) a nie zgodny z przepisami. Przepisy
    niektóre są po prostu głupie, wszyscy to wiedzą, i wszyscy akceptują ich łamanie.
    Pamietasz moze sprawe jak janine ochojską bodajże na wózku kolejarze nie chcieli
    wsadzic do pociągu? Abo nie mieli procedury jak to zrobić, a bez procedury to łamią
    prawo.

    b.

  • 16. Data: 2019-08-18 10:07:09
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-18 o 09:55, Budyń pisze:
> [...]
    niektóre są po prostu głupie, wszyscy to wiedzą, i wszyscy akceptują ich łamanie.

    Ale kto powinien decydować, jaki przepis olać, bo nieżyciowy ?
    Prawo nie jest i nie będzie idealne, ale się go trzymajmy, a to co
    nieżyciowe zmieńmy.

  • 17. Data: 2019-08-18 11:05:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 09:29 collie <c...@v...pl> pisze:

> [...]
    > potrafi stworzyć nieprzeniknioną, zieloną ścianę. I wiata jak ta lala,
    > ale wiem, że tutejsi budowlańcy nie przepadają za zielonym na gumnie.

    Amen, tak właśnie dzisiaj rano sam to wymyśliłem :-)
    Zrobię to tylko w wersji lekko podrasowanej, tylna ściana wiaty i dwie
    przegrody wewnętrzne (wiata ma być na trzy auta) będą pełne (murowane),
    od frontu będzie całkiem otwarta, skrajne boki będą w wersji zielonej.
    Murowane przegrody zapewnią mi sztywność konstrukcji.
    TG

  • 18. Data: 2019-08-18 14:21:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 sierpnia 2019 10:08:27 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:
    a jednak demontowalną na wypadek upierdliwego sąsiada/urzędnika.

    niektóre są po prostu głupie, wszyscy to wiedzą, i wszyscy akceptują ich łamanie.

    > Ale kto powinien decydować, jaki przepis olać, bo nieżyciowy ?

    ja w swoim sumieniu o swoich postawach decyduję sam. Przepis jest głupi to nie
    przestrzegam. Np ograniczenie predkosci do 40km/h w sytuacji gdy zapomnial znak zdjąć
    po robotach jakis budowlaniec.

    b.

  • 19. Data: 2019-08-19 09:38:48
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 18 Aug 2019 05:21:15 -0700, Budyń wrote:
    > ja w swoim sumieniu o swoich postawach decyduję sam. Przepis jest głupi
    > to nie przestrzegam.

    Wszyscy psychopaci tak mówią. Przepisy mają na celu normalizację ludzkich
    zachowań aby życie w społeczeństwie było możliwe. Te przepisy nie biorą
    się znikąd - tworzą je ludzie, dla ludzi.

    Mateusz

  • 20. Data: 2019-08-19 09:59:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 09:38:49 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

    > Wszyscy psychopaci tak mówią. Przepisy mają na celu normalizację ludzkich
    > zachowań aby życie w społeczeństwie było możliwe. Te przepisy nie biorą
    > się znikąd - tworzą je ludzie, dla ludzi.

    a jesli na autostradzie stoi ogranicznie do 40km/h ewidentnie zapomiane przez kogos
    to przestrzegasz? Jesli nie - jestes psychopatą (sam to wymysliles), jesli tak
    -jestes psychopatą (a to juz mój pogląd)

    b.