  • 11. Data: 2017-03-27 23:31:11
    Temat: Re: Było o solarach teraz o Pc
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-27 o 11:01, Kris pisze:
> [...]
    trzeba szacować a to jest 225zł na miesiąc czystym prądem

    > Błąd
    > Do obliczeń przyjełem ok 49gr a to jest netto jak teraz widze na fakturze
    > Brutto jest 0,6zł bez kosztów stałych bo tych nie licze
    > Czyli 0,6*15*30=270
    > Zbliżamy się do 300zł więc

    W końcu ktoś podaje ceny prądu takie, jakie i mi wychodzą.

    Mam pompę powietrzną Panasonic. Poza zimą jej COP grubo przekracza 3.5,
    może nawet 4.

    --
    MN

  • 12. Data: 2017-03-28 09:40:39
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 23:31:09 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > W końcu ktoś podaje ceny prądu takie, jakie i mi wychodzą.
    >
    > Mam pompę powietrzną Panasonic. Poza zimą jej COP grubo przekracza 3.5,

    a zimą? a ciepłomierz taka pompa ma? wiadomo ile ona bierze prądu, a ile ciepla daje?

    b.

  • 13. Data: 2017-03-28 20:10:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-28 o 09:40, Budyń pisze:

    trzeba szacować a to jest 225zł na miesiąc czystym prądem

    > a zimą? a ciepłomierz taka pompa ma? wiadomo ile ona bierze prądu, a ile ciepla
    daje?

    Pompa podaje zużycie prądu w kWh. O ile wiem, to nie podaje, ile
    produkuje za to ciepła. Może w jakimś ukrytym menu serwisowym...

    Znajomemu wyszło za ostatnie 12 miesięcy około 1300 zł za ogrzewanie
    domu o powierzchni podłogi około 130 m2. Ma pompę 9 kW Panasonic.
    Ja mam 7 kW, jeszcze nie mam statystyk.

    --
    MN

  • 14. Data: 2017-03-28 20:33:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 marca 2017 20:10:37 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > Znajomemu wyszło za ostatnie 12 miesięcy około 1300 zł za ogrzewanie
    > domu o powierzchni podłogi około 130 m2. Ma pompę 9 kW Panasonic.

    no więc trzeba na wyjsciu urządzenia grzewczego montowac cieplomierz. Używki ok 100zł
    kosztują. Bedzie od razu wiadomo jakie sa rzeczywiste osiagi.

    b.