  • 1. Data: 2017-03-29 08:53:57
    Temat: Garaż drewniany szkieletowy - czym wykończyć ściany od wewnątrz?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Waham się, czy płyty GK są najlpeszym pomysłem do wykończenia wnętrza
    garażu.

    Chciałbym zaryzykować i położyć płyty GK wodoodporne i dodatkowo
    pomalować je farbą do łazienek. Co myślicie? Wytrzymają?

    Garaż solidnie ocieplony (10 cm wełny i 5 cm styropianu), ale nie
    ogrzewany. Nie jest izolowany od gruntu, żeby mógł się zimą dodatkowo
    ogrzać.

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-03-29 08:59:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 08:54:03 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Garaż solidnie ocieplony (10 cm wełny i 5 cm styropianu), ale nie
    > ogrzewany. Nie jest izolowany od gruntu, żeby mógł się zimą dodatkowo
    > ogrzać.

    Mam nieogrzewany garaż, co prawda w bryle budynku.
    Posadzka tez bez izolacji
    Kilka lat temu ściany wykleiłem zwykłymi białymi płytami gipsowymi(klejone klejem na
    suporeks) i pomalowałem jakaś najtańszą farba emulsyjną z marketu
    Nic złego się nie dzieje póki co

  • 3. Data: 2017-03-29 08:59:39
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    >
    > Garaż solidnie ocieplony (10 cm wełny i 5 cm styropianu), ale nie
    > ogrzewany. Nie jest izolowany od gruntu, żeby mógł się zimą dodatkowo

    sorry ale szkieletor aby był trwały musi być ogrzewany. Inaczej punkty rosy są w
    innych obszarach. Jesli ma być nieogrzewany to powinien wyglądać jak stodoła dziadka
    czyli drewno od wewnątrZ powinno być widoczne, aby sie samo suszyło po
    wilgotniejszych okresach.

    b.

  • 4. Data: 2017-03-29 09:03:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 08:59:19 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

    na suporeks) i pomalowałem jakaś najtańszą farba emulsyjną z marketu

    Dodam jeszcze że kilka razy w roku posadzkę karcherem myję więc płyty GK przy
    posadzce tez wodą oberwą tak ze 20cm od posadzki.
    Na początku aby tego uniknąć planowałem tam wkleić taki 20-30 cm cokolik z kafelek
    ale jakoś mi to umknęło a widząc że do dzisiaj nic tam niepokojącego się nie dzieje
    odpuściłem pomysł. Po umyciu posadzki zostawiam otwarte drzwi garażowe aż tam
    wszystko wyschnie i tak już kilka lat jest

  • 5. Data: 2017-03-29 09:06:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 08:59, Budyń pisze:

> [...]
    czyli drewno od wewnątrZ powinno być widoczne, aby sie samo suszyło po

    Toż będzie ogrzewany: gruntem i ścianą domu, do którego jest przyklejony
    (ściana zaizolowana 20 cm wełny).

    Nie popadałbym w depresję.

    --
    MN

  • 6. Data: 2017-03-29 09:09:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 09:03, Kris pisze:

> [...]
    odpuściłem pomysł. Po umyciu posadzki zostawiam otwarte drzwi garażowe aż tam
    wszystko wyschnie i tak już kilka lat jest

    No to tego wariantu będę się trzymał: jest ok.
    ;)

    A jeśli coś za kilka lat się zepsuje - przynajmniej będzie pretekst,
    żeby sobie podłubać.

    Brałem też pod uwagę wariant, żeby ściany "wykończyć" płytą MFP (nie
    OSB, która jest obrzydliwie nierówna), po czym pomalować je na biało.
    Jednak pozostałoby sporo szczelin i śladów po wkrętach. Nie mówiąc o
    tym, że MFP jest ponad 2x droższa od GK.

    --
    MN

  • 7. Data: 2017-03-29 09:54:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 09:06:22 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    wilgotniejszych okresach.

    > Toż będzie ogrzewany: gruntem i ścianą domu, do którego jest przyklejony

    ogrzewanie gruntem? :-) to sobie moze policz punkty rosy

    b.

  • 8. Data: 2017-03-29 14:46:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 09:54, Budyń pisze:

> [...]
    wilgotniejszych okresach.

    > ogrzewanie gruntem? :-) to sobie moze policz punkty rosy

    Nie znam się na liczeniu punktu rosy, ale o ile wiem, to żeby wystąpił -
    musi być odpowiednia różnica temperatur na małej odległości.

    --
    MN

  • 9. Data: 2017-03-29 14:48:57
    Od: o...@i...pl

> [...]
    >
    > Garaż solidnie ocieplony (10 cm wełny i 5 cm styropianu), ale nie
    > ogrzewany. Nie jest izolowany od gruntu, żeby mógł się zimą dodatkowo

    Lepsza niż farba do łazienek będzie nawet Śnieżka Satynowa. Łatwiej będzie utrzymać
    takie wykończenie w czystości. Farba do łazienek dobra jest do pomieszczeń, gdzie
    znajduje się dużo wilgoci, a garażu zdaje się specjalnie uszczelniać nie będziesz.
    Oczywiście jak masz farbę do łazienek na stanie to nie namawiam do zakupu. :)

  • 10. Data: 2017-03-29 15:14:57
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 29 marca 2017 14:46:05 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > >

    > Nie znam się na liczeniu punktu rosy, ale o ile wiem, to żeby wystąpił -
    > musi być odpowiednia różnica temperatur na małej odległości.

    Niestety cie rozczaruje.
    Nikt ci tu wiarygodnie nie doradzi. Bo warunki mocno zależą od otoczenia, klimatu,
    wentylacji itp.

    Ja mam miejsca gdzie woda dosłownie stoi na podłodze a nic powyżej nie gnije.
    I mam miejsca gdzie nie ma wogóle kropel rosy a tynk jest piekny siwy od grzyba.

    Najmniej zła rada to taka abys sobie sprawił (teraz po zimie to troche po ptokach)
    higrometr z termometrem i on ci powie czy jest szansa na wykroplenie sie wilgoci.

    U mnie taki pirometryczny dobrze pokazuje. Jak skieruje go na grzyba w zimie to
    piszczy :)

    Mozesz sobie sprawdzic co będzie na podstawie tego co tam ci w tym garazu przez zime
    poleżało.

    Jak masz jakieś szmatki, deseczki to zobacz czy plesnieją. Jak tak to grzyba bedziesz
    miał. Jak są suche to jest szansa ze zabudowa gipsowa nie bedzie problemem.