  • 21. Data: 2017-03-29 22:54:15
    Temat: Re: Garaż drewniany szkieletowy - czym wykończyć ściany od wewnątrz?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-29 o 18:10, Marcin N pisze:

    > Ok. Powiedzmy, że jakaś tam wilgoć skropli się na niektórych elementach
    > wnętrza. I co? W czym to zagraża konstrukcji? Płyty GK mają być pokryte
    > farbą ochronną, Konstrukcja nośna odizolowana folią od wnętrza. Od
    > zewnątrz ściana będzie otwarta dyfuzyjnie - szczelina między styropianem
    > i wiatroizolacją.

    Wyglada niezle. Sklej tylko laczenia folii wewnatrz tasma i powinno byc
    git. Nie zaszkodzilby maly otwor wentylacyjny pod dachem po przeciwnej
    stronie drzwi.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2017-03-29 22:59:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 22:54, Maniek4 pisze:

    > Wyglada niezle. Sklej tylko laczenia folii wewnatrz tasma i powinno byc
    > git. Nie zaszkodzilby maly otwor wentylacyjny pod dachem po przeciwnej
    > stronie drzwi.

    Właśnie nad tym otworem się zastanawiam. Mam małe okno naprzeciwko drzwi
    więc mogę je rozszczelniać. Nie wiem, czy to wystarczy, czy jednak
    wmontować też kratkę wentylacyjną. Ta kratka wiecznie otwarta może
    spowodować, że w garażu będzie zimniej.
    Co radzicie?

    --
    MN

  • 23. Data: 2017-03-29 23:45:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-29 o 22:59, Marcin N pisze:

> [...]
    > więc mogę je rozszczelniać. Nie wiem, czy to wystarczy, czy jednak
    > wmontować też kratkę wentylacyjną. Ta kratka wiecznie otwarta może

    Rozszczelnienie nie jest zle. Wazne zeby zapewnic jakas wymiane
    powietrza. Ona niestety bedzie wychladzac pomieszczenie, ale wazne jest
    to, by usunac wilgoc z pomieszczenia. Jak masz mozliwosc to zamontuj
    kratke wentylacyjna w elewacji by nie pruc czegos pozniej a od wewnatrz
    wykombinuj cos, co pozwoli szczelnie ja odizolowac ze wszystkimi
    warstwami ocieplenia jakie masz. To nie bedzie jakies trudne. W razie
    problemow bedziesz mogl ja udroznic i ew. zamykac na czas najwiekszych
    mrozow.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2017-03-30 12:30:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 09:09, Marcin N pisze:
    > A jeśli coś za kilka lat się zepsuje - przynajmniej będzie pretekst,
    > żeby sobie podłubać.
    >
    > Brałem też pod uwagę wariant, żeby ściany "wykończyć" płytą MFP (nie
    > OSB, która jest obrzydliwie nierówna), po czym pomalować je na biało.
    > Jednak pozostałoby sporo szczelin i śladów po wkrętach. Nie mówiąc o
    > tym, że MFP jest ponad 2x droższa od GK.

    Są jeszcze twarde płyty GK, wzmacniane. Oczywiście są droższe, ale do
    garażu to prędzej bym takie widział, bo zapewne nie raz się coś o jego
    ściany obije. No chyba, że Twój garaż to tylko ładnie, żeby auto
    wprowadzić i tyle. Ale mój również za warsztat domowy będzie robił, więc
    musiałby mieć jakieś solidne i twarde ściany, które od byle czego się
    nie poobijają całe.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 25. Data: 2017-03-30 14:40:31
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-03-29 08:59, Budyń pisze:

    > sorry ale szkieletor aby był trwały musi być ogrzewany. Inaczej punkty rosy są w
    innych obszarach. Jesli ma być nieogrzewany to powinien wyglądać jak stodoła dziadka
    czyli drewno od wewnątrZ powinno być widoczne, aby sie samo suszyło po
    wilgotniejszych okresach.

    Dlaczego nie miałby zrobić bardzo dobrej wentylacji (być moze wspieranej
    wentylatorem) i dokładnie zaizolować folią od wewnątrz pod podbitką?
    --
    A S

  • 26. Data: 2017-03-30 15:22:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-30 o 14:40, Andrzej S pisze:

    > Dlaczego nie miałby zrobić bardzo dobrej wentylacji (być moze wspieranej
    > wentylatorem) i dokładnie zaizolować folią od wewnątrz pod podbitką?

    Moze robic co chce, ale jak zacznie wentylowac odkurzaczem to i to
    ocieplenie w ogole potrzebne nie jest. A tu chodzi o jakis rozsadzny
    kompromis jak mi sie wydaje.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2017-03-31 17:24:43
    Od: o...@i...pl

    Czy go ociepli czy nie wahania temperatury mogą być naprawdę spore. I jak chce mieć
    dobrze wykończony garaż to niestety wybór farby nie jest taki łatwy. Poprzednio
    pisałem o Śnieżce Satynowej, ale teraz się zastanawiam czy akrylowa nie byłaby
    lepsza. Lepiej znosi wahania temperatur.

  • 28. Data: 2017-03-31 22:59:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-31 o 17:24, o...@i...pl pisze:
> [...]
    pisałem o Śnieżce Satynowej, ale teraz się zastanawiam czy akrylowa nie byłaby
    lepsza. Lepiej znosi wahania temperatur.

    Fasadowa zalatwi sprawe. Moe byc Sniezka.

    Pozdro.. TK