  • 1. Data: 2017-03-29 18:32:41
    Temat: spadek dachu czy to odpowiedni spadek
    Od: mKr <m...@o...pl>

    witam
    czy spadek dachu z 3metrow na 2,5 jest wystarczajacy ? dlugosc budynku
    10m, szerokosc 3,5
    blacha trapezowa

  • 2. Data: 2017-03-29 18:40:07
    Temat: Re: spadek dachu czy to odpowiedni spadek
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 18:32, mKr pisze:
    > witam
    > czy spadek dachu z 3metrow na 2,5 jest wystarczajacy ? dlugosc budynku
    > 10m, szerokosc 3,5
    > blacha trapezowa

    Pół metra na długości 10 metrów oznacza spadek 5%.

    O ile dobrze pamiętam: minimalny skos dla dachówek to 12 czy 15%.

    Nie wiem, jaki jest minimalny dla blachy trapezowej. Pewnie producent
    podaje.

    --
    MN

  • 3. Data: 2017-03-29 18:41:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 18:40, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > O ile dobrze pamiętam: minimalny skos dla dachówek to 12 czy 15%.
    >
    > Nie wiem, jaki jest minimalny dla blachy trapezowej. Pewnie producent

    Teraz doczytałem, że szerokość dachu to 3.5m. Czyli spadek na szerokości
    to ponad 14%. Powinno być ok.

    --
    MN

  • 4. Data: 2017-03-30 06:12:58
    Od: mKr <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 18:41, Marcin N pisze:

    > Teraz doczytałem, że szerokość dachu to 3.5m. Czyli spadek na szerokości
    > to ponad 14%. Powinno być ok.

    czyli snieg nie powinien zalegac tak ?

  • 5. Data: 2017-03-30 09:42:53
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.03.2017 o 06:12, mKr pisze:
    > czyli snieg nie powinien zalegac tak ?
    Nie będzie zalegać w okresie od kwietnia do października ;-)
    Jak chcesz mieć dach, z którego śnieg będzie się zsuwał samoczynnie to
    na pewno nie uzyskasz tego przy kątach nachylania, o jakich tu mówimy.
    Jacek

  • 6. Data: 2017-03-30 09:59:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 06:13:02 UTC+2 użytkownik mKr napisał:

    > czyli snieg nie powinien zalegac tak ?

    A w czym Tobie ten ew zalegający śnieg przeszkadza?

  • 7. Data: 2017-03-30 10:52:31
    Od: mKr <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-30 o 09:59, Kris pisze:

    > A w czym Tobie ten ew zalegający śnieg przeszkadza?

    zeby sie dach nie załamał:))) no zeby nie przeciekało jak sie bedzie
    utryzmywał np przez tydzien

  • 8. Data: 2017-03-30 10:59:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 10:52:35 UTC+2 użytkownik mKr napisał:

    > zeby sie dach nie załamał:))) no zeby nie przeciekało jak sie bedzie
    > utryzmywał np przez tydzien

    Jak się załamie albo będzie przeciekał to nie wina sniegu a złej konstrukcji dachu.

  • 9. Data: 2017-03-30 18:22:47
    Od: mKr <m...@o...pl>

    Czy taki spadek wystarczy ?

    http://www.fotoszok.pl/upload/5bc69b4c.jpg

    http://www.fotoszok.pl/upload/797032c1.jpg

    budynek 10 metrow dlugosci, ok 3,5 szerokosci

  • 10. Data: 2017-03-30 18:26:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 18:22:50 UTC+2 użytkownik mKr napisał:
    > Czy taki spadek wystarczy ?
    >
    > http://www.fotoszok.pl/upload/5bc69b4c.jpg
    >
    > http://www.fotoszok.pl/upload/797032c1.jpg
    >
    > budynek 10 metrow dlugosci, ok 3,5 szerokosci

    dla blachy trapezowej w jednym kawalku (te wspomniane 3,5m) wystarczy

    b.