  • 11. Data: 2017-03-29 15:19:40
    Temat: Re: Garaż drewniany szkieletowy - czym wykończyć ściany od wewnątrz?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-29 o 08:53, Marcin N pisze:
    > Waham się, czy płyty GK są najlpeszym pomysłem do wykończenia wnętrza
    > garażu.
    >
    > Chciałbym zaryzykować i położyć płyty GK wodoodporne i dodatkowo
    > pomalować je farbą do łazienek. Co myślicie? Wytrzymają?
    >
    > Garaż solidnie ocieplony (10 cm wełny i 5 cm styropianu), ale nie
    > ogrzewany. Nie jest izolowany od gruntu, żeby mógł się zimą dodatkowo
    > ogrzać.

    Z ciekawosci spytam - po co ociepla sie zewnetrzny garaz, ktory z
    zalozenia ma byc nieogrzewany?

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2017-03-29 15:45:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 15:19, Maniek4 pisze:

    > Z ciekawosci spytam - po co ociepla sie zewnetrzny garaz, ktory z
    > zalozenia ma byc nieogrzewany?

    Pomijając fakt, że styropian jest też podkładem pod tynk - to ocieplenie
    garażu powoduje, że nie nagrzewa się latem tak bardzo w środku oraz nie
    wychładza się zanadto zimą.

    Spodziewam się, że zimą temperatura wewnątrz nie spadnie poniżej zera.

    --
    MN

  • 13. Data: 2017-03-29 16:01:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-29 o 15:45, Marcin N pisze:

> [...]
    > wychładza się zanadto zimą.
    >
    > Spodziewam się, że zimą temperatura wewnątrz nie spadnie poniżej zera.

    Latem OK, ale zima to Cie niestety zmartwie. Jak tylko o to chodzilo to
    szkoda bylo zabiegu, bo niestety jest wiecej jak pewne, ze temp. spadnie
    ponizej zera.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2017-03-29 16:10:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 16:01:20 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Latem OK, ale zima to Cie niestety zmartwie. Jak tylko o to chodzilo to
    > szkoda bylo zabiegu, bo niestety jest wiecej jak pewne, ze temp. spadnie
    > ponizej zera.

    Jedną ściana do domu "jest przytulony" jak napisał wyżej to i może nie spaść poniżej
    zera.
    Ja mam garaż w bryle budynku, jedna ściana wspólna z salonem druga z łazienką i
    pomieszczeniami gospodarczymi. U mnie poniżej 0st zima nigdy nie spadło ale ściany
    miedzy domem a garażem mam nieizolowane niczym.

  • 15. Data: 2017-03-29 16:37:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-29 o 16:10, Kris pisze:

> [...]
    pomieszczeniami gospodarczymi. U mnie poniżej 0st zima nigdy nie spadło ale ściany
    miedzy domem a garażem mam nieizolowane niczym.

    No przy takim ukladzie to tak. Mam podobnie z tym, ze moj garaz graniczy
    z nieogrzewana spizarnia i kotlownia. Ktorejs zimy woda w butelce
    zamarzla. Ale to byly mrozy w okolicy -30C.
    Nie wiemy do jakiej sciany przyklejony jest garaz Marcina, ale jesli do
    normalnie ocieplonej sciany zewnetrznej jdomu, do tego np. garazowej w
    ktorym sie nie grzeje to nie ma bata moim zdaniem.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2017-03-29 16:51:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 16:37:21 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > normalnie ocieplonej sciany zewnetrznej jdomu, do tego np. garazowej w
    > ktorym sie nie grzeje to nie ma bata moim zdaniem.

    Możesz mieć rację
    W innym miejscu mam wolnostojacy garaż z pustaków betonowych, na nich od środka i od
    zewnątrz tynk, posadzka betonowa na gruncie bezpośrednio, brama a raczej drzwi sam
    robiłem z kształtowników metalowych na nich blacha.
    Tam praktycznie temperatura zimą taka jak na zewnątrz bo i ogrzewania nie ma,
    ocieplenia ścian brak a drzwi to ze 2 mm blachy
    Nic tam nie ocieplałem bo i sensu nie było.
    Jak swego czasu tam majsterkowałem to odpalałem koze z długą rura i ciepełko
    przyjemne za chwilę było.
    Jak już o ogrzewaniu to patent na jednym z warsztatów i widziałem- warsztacik
    niewielki grzali kotłem tzw śmieciuchem. Kocioł jakis z demobilu, zamiast wodą
    wypełniony był bodajże piachem rura kominowa na zewnątrz i palili tam koksem bodajże

  • 17. Data: 2017-03-29 17:59:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 09:06, Marcin N pisze:

    > Toż będzie ogrzewany: gruntem i ścianą domu, do którego jest
    > przyklejony (ściana zaizolowana 20 cm wełny).
    >
    > Nie popadałbym w depresję.

    Akurat w tym przypadku Budyń ma rację. Albo ogrzewany garaż z izolacją,
    albo nieogrzewany i taki, żeby w nim wiatr hulał.

    To co Ty zamierzasz jest bezsensownym wydatkiem kasy, który może
    przysporzyć Ci wiele problemów.

    Z garażem jest ten problem, że wjeżdżasz do niego autem oblepionym
    śniegiem i błotem. Ponadto jednym z produktów, które wytwarza samochód
    spalając dowolne paliwa to woda w postaci pary wodnej. Ciepło samochodu
    będzie chwilowo podnosiło temperaturę w garażu. Parowanie wody z
    topniejącego śniegu, błota oraz para wodna ze spalin będą nasycać
    powietrze, a następnie będzie się skraplała na zimnych powierzchniach
    ścian, podłogi, sufitu i drzwiach.

    Aby się pozbyć tej wilgoci garaż musiałby być ogrzewany, a ciepłe,
    wilgotne powietrze usuwane wentylacją.

    Na ogrzewanie ziemią czy zaizolowaną ścianą domu w ogóle bym nie liczył.

  • 18. Data: 2017-03-29 18:03:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 16:51, Kris pisze:

> [...]
    wypełniony był bodajże piachem rura kominowa na zewnątrz i palili tam koksem bodajże

    Może macie rację, że temperatura zimą będzie niższa niż się spodziewam.
    Nie omieszkam o tym poinformować, sam jestem ciekaw. Mam mieć
    zamontowany termometr, który będzie zbierał pomiary.

    --
    MN

  • 19. Data: 2017-03-29 18:10:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 17:59, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > topniejącego śniegu, błota oraz para wodna ze spalin będą nasycać
    > powietrze, a następnie będzie się skraplała na zimnych powierzchniach

    Ok. Powiedzmy, że jakaś tam wilgoć skropli się na niektórych elementach
    wnętrza. I co? W czym to zagraża konstrukcji? Płyty GK mają być pokryte
    farbą ochronną, Konstrukcja nośna odizolowana folią od wnętrza. Od
    zewnątrz ściana będzie otwarta dyfuzyjnie - szczelina między styropianem
    i wiatroizolacją.

    --
    MN

  • 20. Data: 2017-03-29 22:50:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]

    wypełniony był bodajże piachem rura kominowa na zewnątrz i palili tam koksem bodajże

    Niezly patent.
    Ja widzialem jeszcze cos innego. W kotle stalopalnym nie bylo wody a do
    powrotu kotla wpjeta byla zwykla powietrzna dmuchawa. Ogrzane w kotle
    powietrze ogrzewalo pomieszczenie.

    Pozdro.. TK