  • 1. Data: 2011-04-10 19:38:42
    Temat: CO 40 m od budynku
    Od: "Alf123" <s...@i...pl>

    Corka ma taki problem. Chcialaby ogrzac prz okazji ogrzewania domu
    mieszkalnego ocieplony barak znajdujacy sie ok 40 m od kotlowni. Piec ma
    spory zapas mocy i bez klopotu dalby rade. Jedyny problem to jak przeniesc
    cieplo. Czyli na jakiej glebokosci zakopac rury i jak je ocieplic, zeby po
    pierwsze nie zamarzly w razie mrozu i niepalenia w piecu i zeby zbyt duzo
    ciepla nie ucieaklo grzejac ziemie.

    Macie moze jakies pomysly?

    --
    pozdrowienia
    Alf123

  • 2. Data: 2011-04-10 20:04:57
    Temat: Re: CO 40 m od budynku
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Alf123 napisał:
    > Macie moze jakies pomysly?

    Nie trzeba tu żadnych 'wielkich pomysłów'. Sprawa jest i prosta i 'nie
    prosta'.
    Wystarczy wkopać magistralę ciepłowniczą na głębokości poniżej strefy
    przemarzania i odpowiednio ją zaizolować.

    Z drugiej strony jednak, żeby toto miało szanse być ekonomicznie
    uzasadnione, trzeba zastosować odpowiedniej grubości i jakości izolację
    termiczną, a tu już może pojawić się problem, bo 40 m to dość daleko i
    oby nie okazało się, że ten 'zapas mocy' zostanie w całości zużyty na
    pokrycie strat związanych z przesyłem, a odpowiednia izolacja może też
    dość sporo kosztować. Przelicz sobie to, bo może wyjść na to, że 'nie
    warta skórka wyprawki' :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-04-11 06:38:50
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 10 Kwi, 21:38, "Alf123" <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > pierwsze nie zamarzly w razie mrozu i niepalenia w piecu i zeby zbyt duzo

    Głębokość około 60cm do 100cm. Podsypka piaskowa pod i nad około 15-20
    cm. Zachować kompensacje.
    Możesz kupić rury tworzywowe, dwie rury w jednej izolacji. Pytanie czy
    istniejąca pompa ma odpowiednią wysokość podnoszenia. Jeśli chodzi o
    samodzielne ocieplenie rur stalowych to chyba tylko łupki z
    poliuretanu (drogie).
    Przy długim niepaleniu i dużych mrozach woda zamarznie (chyba, ze
    doda się glikolu).
    No i sprawy urzędowe- wydaje się, że najlepsze będzie tu zgłoszenie.

  • 4. Data: 2011-04-11 08:35:55
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Alf123" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po pierwsze nie zamarzly w razie mrozu i niepalenia w piecu i zeby zbyt
    > duzo ciepla nie ucieaklo grzejac ziemie.

    Standardowe profesjonalne rury (wystarczy 2xDn-20) w technologii
    preizolowanej.
    Zwróćcie się do dowolnego producenta w kraju, to Wam poda cenę.
    Standardowa głębokość, to 0,7 m, ale można oczywiście głębiej.

  • 5. Data: 2011-04-11 11:06:03
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "jagr" <j...@W...fm> wrote in message

> [...]
    > Zwróćcie się do dowolnego producenta w kraju, to Wam poda cenę.
    > Standardowa głębokość, to 0,7 m, ale można oczywiście głębiej.

    Ciekawe, że tylko 0.7m :-) Myślałem, że trzeba poniżej 110cm :-) Ja bym
    przynajmniej zakopał na 150cm :-)

  • 6. Data: 2011-04-11 11:18:20
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.04.2011 13:06, kiki pisze:

    > "jagr" <j...@W...fm> wrote in message

    > Ciekawe, że tylko 0.7m :-) Myślałem, że trzeba poniżej 110cm :-) Ja bym
    > przynajmniej zakopał na 150cm :-)

    Wiesz, im głębiej tym cieplej, a co za tym idzie, mniej strat. Pewnie
    ideałem by było wkopać się na kilkaset metrów/kilka kilometrów, pieca by
    nie było trzeba:)

  • 7. Data: 2011-04-11 20:14:12
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Albercik" <n...@g...pl> wrote in message

    > Wiesz, im głębiej tym cieplej, a co za tym idzie, mniej strat. Pewnie
    > ideałem by było wkopać się na kilkaset metrów/kilka kilometrów, pieca by
    > nie było trzeba:)

    No ale na 0.7m zamarznie jeżeli nie będzie przepływu. Żadna izolacja
    fabryczna nic nie da. U nas granica jest na 1.1m więc dałbym poniżej. Ładnie
    wyprowadzić rurę łukiem, bez ostrych zakrętów na 1.5-2m w ziemię - rura
    oczywiście wodoodpornie izolowana, ziemna i gra.

  • 8. Data: 2011-04-13 08:03:26
    Od: "Alf123" <a...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Ładnie wyprowadzić rurę łukiem, bez ostrych zakrętów na 1.5-2m w ziemię -
    > rura oczywiście wodoodpornie izolowana, ziemna i gra.

    Chyba wlasnei tak zrobie - poltora metra pod powierzchnia, znajde
    odpowiednie ocieplone rury i jakos to bedzie. jesli okaze sie
    ze sa zbyt duze straty to wylacze to i bedzie ogrzewanie elektryczne.
    W sumie potrzebna tam temperatura nie musi byc wyzsza niz kilka
    stopni powyzej zera - glownie chodzi o to zeby woda nie zamarzala
    w automatycznych poidlach.

    Dziekuje wszystkom za rady

    --
    pozdrowienia