  • 1. Data: 2011-04-08 21:58:57
    Temat: Uwaga dmucha
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Mocno wieje.

    Niedaleko budowy domku brata zawalily sie scianki szczytowe - swiezynki,
    nie pospinane jeszcze zelbetem. Jedna przewrocila sie w calosci opierajac
    o rusztowanie na stropie parteru, druga spadla przed dom.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 2. Data: 2011-04-08 22:43:24
    Temat: Re: Uwaga dmucha
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > nie pospinane jeszcze zelbetem. Jedna przewrocila sie w calosci opierajac
    > o rusztowanie na stropie parteru, druga spadla przed dom.

    To dobrze się stało. Za drugim razem poprawnie je wybudują i ocieplą :-)

  • 3. Data: 2011-04-08 23:16:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> wrote in message

    > To dobrze się stało. Za drugim razem poprawnie je wybudują i ocieplą :-)

    Ech Kiki. Ty to potrafisz podniesc na duchu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-04-09 00:12:39
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-04-09 00:43, kiki pisze:

    > To dobrze się stało. Za drugim razem poprawnie je wybudują i ocieplą :-)

    Opowiedz nam jak wybudować prawidłowo te ścianki szczytowe aby się nie
    wywróciły...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2011-04-09 07:32:24
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jaroslaw Berezowski napisał:
    > Mocno wieje.

    To teraz moje pytanie o wytrzymałość dachu.

    Czy dach kryty dachówką jest 'z definicji' wytrzymalszy od krytego blachą?
    Jakie zasady obowiązują przy zabezpieczeniach przed zerwaniem dachu
    przez silny wiatr.

    Dom mam nowy i solidnie zbudowany, dach też jest... 'że ja pierdziu...'
    :-), ale mimo wszystko czasem mam wątpliwości, czy mi go nie zerwie.
    Wieje mocno, oj wieje i chociaż to nie pierwsza już wichura i testy były
    ostre - zimą przy siarczystych mrozach, to teraz też zastanawiam się czy
    skoro sąsiadom wiatr nie zrywa blaszanych i często starych dachów, to
    ten mój - deskowany i kryty dachówką - powinien tym bardziej wytrzymać :-).

    Podbudujcie mnie trochę na duchu :-))

    pozdr
    Robert G

  • 6. Data: 2011-04-09 07:46:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Czy dach kryty dachówką jest 'z definicji' wytrzymalszy od krytego blachą?

    powinien byc wytrzymalszy :-) Grubsza więźba i cięzsze pokrycie. Tymniemniej dach sie
    projektuje na wiatry statystyczne czyli najmocniejsze które dadzą sie przewidzieć.
    Jak przyjdzie trąba powietrzna - a takie bywają jak z 2 lata temu pod czestochową -
    to dach padnie, zresztą mury też.

    > Wieje mocno, oj wieje i chociaż to nie pierwsza już wichura i testy były
    > Podbudujcie mnie trochę na duchu :-))

    A ty wyobraź sobie co ja czuje patrząc na mojego nieskonczonego (w sensie
    konstrukcji) drewniaka :-)

    b.

  • 7. Data: 2011-04-09 08:15:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Kwi, 09:32, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Dom mam nowy i solidnie zbudowany, dach też jest... 'że ja pierdziu...'

    Kiedys nie mocowali za bardzo murlat do stropow (niektorzy wiazali
    drutem) i dachy odfruwaly w calosci - dzisiaj masz murlate zakotwiona
    do stropu mocnymi szpilkami co te 2-3m. Ja sie w kazdym razie o
    wiaterek nie martwie, acz wydaje mi sie ze chyba im bardziej
    skomplikowany dach tym trudniejszy dla wiatru (wieksza waga, wiecej
    mniejszych polaci nachylonych w roznych kierunkach).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-04-09 09:35:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.04.2011 09:46, Budyń pisze:

    > A ty wyobraź sobie co ja czuje patrząc na mojego nieskonczonego
    > (w sensie konstrukcji) drewniaka :-)

    Mój (skończony) tylko trochę poskrzypuje ;)

  • 9. Data: 2011-04-09 09:40:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > Mój (skończony) tylko trochę poskrzypuje ;)

    cholera, wolałbym zeby nie poskrzypywał :-) A GK nie rysuje sie -bo jak skrzypi to
    znaczy ze pracuje. Jak to rozwiązałes?

    b.

  • 10. Data: 2011-04-09 10:00:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.04.2011 11:40, Budyń pisze:

    > cholera, wolałbym zeby nie poskrzypywał :-) A GK nie rysuje sie
    > -bo jak skrzypi to znaczy ze pracuje. Jak to rozwiązałes?

    Bardzo prosto - nie mam tego kartongipsowego paskudztwa ;->

    Wszystkie ściany w domu mam drewniane :D

    Swoją szosą KG pęka też i w murowanych domach.