  • 1. Data: 2011-04-10 06:55:26
    Temat: Drzwi zewn. a wylewki
    Od: rick <...@...pl>

    Witam,
    Obecnie mam tymczasowe drzwi zewn. podmurowane na cegłach. Na dniach
    mają mi robić wylewki. W jaki sposób należy obrobić te drzwi? Czy
    ociepleniem podejść do drzwi i zrobić wylewki, a dopiero przy montażu
    docelowych drzwi podmurować próg? Jak go ocieplić?
    Pozdrawiam.

    Rick

  • 2. Data: 2011-04-10 07:22:17
    Temat: Re: Drzwi zewn. a wylewki
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-10 08:55, rick pisze:
> [...]
    > ociepleniem podejść do drzwi i zrobić wylewki, a dopiero przy montażu
    > docelowych drzwi podmurować próg? Jak go ocieplić?

    Jak masz wybrane drzwi to pogadaj z gościem u którego zamawiasz drzwi
    jaki mają sposób montażu. Np. u mnie pod drzwiami jest profil
    usztywniający (taki okienny). Jak zostawisz w samym progu cegły to też
    tragedia się nie stanie, bo je skujesz tuż przed montażem drzwi. Z
    zewnątrz zapewne i tak masz jakiś XPS do progu, więc ocieplenie masz.

    M.

  • 3. Data: 2011-04-11 18:46:08
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    > Z zewnątrz zapewne i tak masz jakiś XPS do progu, więc ocieplenie masz.

    Chciałem się zapytać (niejako przy okazji), czy w przypadku drzwi
    tarasowych, pomiędzy drzwiami, a wylanym tarasem również należy położyć
    izolację (np. styropian, styrodur). Drzwi tarasowe zamierzam postawić na
    zaimpregnowanych klockach. I nie wiem, czy taras należy wylać do samych
    drzwi tarasowych, czy też pomiędzy wstawić warstwę izolacji - około 10cm
    styropianu.

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2011-04-11 19:37:46
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bogdann" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > klockach. I nie wiem, czy taras należy wylać do samych drzwi tarasowych, czy
    > też pomiędzy wstawić warstwę izolacji - około 10cm styropianu.

    W jednym i drugim przypadku robisz podobnie:
    1. Wylewkę kończysz ok. 8-10cm przed oknem/drzwiami.
    2. Klocek ze styroduru wklejasz pod okno/drzwi (żadnego drewna) tak, żeby z
    jednej strony dotykał wylewki, z drugiej był zlicowany z zewnętrzną stroną
    okna/drzwi.
    3. Łaczenie wylewki i styroduru wzmacniasz siatką zatopioną w kleju. Do tego
    potrzebne będzie pewnie zeszlifowanie wylewki.
    4. Z zewnątrz, między ramę okna/drzwi i styrodur, wklejasz taśmę uszczelniającą,
    taką jak do prysznica.
    5. Łączenie styroduru i chudziaka wykańczasz identyczną taśmą.
    6. Całość na zewnątrz malujesz izolacją p-wilgociową.
    Jeśli chcesz wylać taras, to daj styropian, ale nie jako izolację, a dylatację.
    Ciepło będzie uciekać przez ramę okienną, ten styropian nic nie wniesie.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-04-11 20:28:39
    Od: rick <...@...pl>

> [...]
    > Jeśli chcesz wylać taras, to daj styropian, ale nie jako izolację, a
    > dylatację. Ciepło będzie uciekać przez ramę okienną, ten styropian nic

    Odnośnie punktu 2. W jaki sposób podeprzeć drzwi/taras, bo rozumiem, że
    nie są one tylko na styrodurze?

  • 6. Data: 2011-04-11 21:53:42
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "rick" <...@...pl> wrote:

    > Odnośnie punktu 2. W jaki sposób podeprzeć drzwi/taras, bo rozumiem, że nie są
    > one tylko na styrodurze?

    Do montażu podeprzyj sobie czym Ci wygodnie. Potem to usuń, włóż kawałek
    styroduru i opianuj dobrej jakości pianą.
    Jeśli masz wątpliwości czy wytrzyma, to daj pianę dwuskładnikową, może to
    uspokoi Twoje sumienie. Jeśli nie, to policz: załóżmy że okno waży 70kg. Na dole
    rama ma metr szerokości, a grubości jakieś 6cm. Czyli nacisk na 1cm2 piany
    będzie równy... 70kg/600cm2=0,12kg. Taki będzie nacisk, ale zakładając że okno
    stoi tylko na pianie. W rzeczywistości wisi na kołkach, pianie z boku i kołkach
    na górze... no i trochę się wspiera o tę pianę na dole.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-04-12 12:04:53
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Bogdann napisał:
> [...]
    > zaimpregnowanych klockach. I nie wiem, czy taras należy wylać do samych
    > drzwi tarasowych, czy też pomiędzy wstawić warstwę izolacji - około 10cm

    Drzwi tarasowe zamontuj na listwie montażowej. Stanowi podporę i izolację.

    pozdrawiam
    rafał

  • 8. Data: 2011-04-12 18:39:56
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > pianie z boku i kołkach na górze... no i trochę się wspiera o tę pianę na

    Punkt 1 i 2 dotyczą strony zewnętrznej (na zewnątrz), czy wewnętrznej (w
    środku) budynku ?

    Drzwi tarasowe będą wazyć byc moze z 200kg (230x260cm HS, 3szybowe 4lub6mm
    grubość szkła). Więc ciężar będzie duży. Grubość ramy okiennej ma 88mm, chcę
    by rama wystawała 3cm od lica ściany z zewnątrz (żeby 3cm rama nachodziła na
    ocieplenie - wełnę).

    A co jest złego w oparciu na klockach drewnianych ?

    pzdr
    Bogdan

  • 9. Data: 2011-04-12 21:43:26
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bogdann" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Punkt 1 i 2 dotyczą strony zewnętrznej (na zewnątrz), czy wewnętrznej (w
    > środku) budynku ?

    Pisząc o wylewce miałem na myśli wnętrze budynku. Styrodur licujesz z profilem
    okna na dworze.

> [...]
    > by rama wystawała 3cm od lica ściany z zewnątrz (żeby 3cm rama nachodziła na

    Jeśli podstawa drzwi to 260x8,8cm to nacisk będzie jeszcze mniejszy, ok.
    0,08kg/cm2
    Mój styropian pod wylewką ma chyba wytrzymałość 2,5T/m2, czyli 0,25kg/cm2.
    Piana dwuskładnikowa jest od niego znacznie twardsza.

    > A co jest złego w oparciu na klockach drewnianych ?

    Jeśli zaimpregnujesz klocki dębowe tak jak Niemcy pod nawierzchnią Mostu
    Grunwaldzkiego we Wrocławiu, to oprócz gorszej izolacyjności, właściwie nic...
    :)
    Ja zrobiłem to styrodurem i nie mam wątpliwości, że jest to solidne rozwiązanie.
    Pod oknem tarasowym mam płytki, które również to ustywniają.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2011-04-17 11:13:43
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-11 20:46, Bogdann pisze:
> [...]
    > zaimpregnowanych klockach. I nie wiem, czy taras należy wylać do samych
    > drzwi tarasowych, czy też pomiędzy wstawić warstwę izolacji - około 10cm

    Oczywiscie... Taras nie jest konstrukcyjnie zwiazany z domem.
    wiec pod drzwiami jak najbardziej idzie folia i styropian
    Wylewke w domu izolujesz od tarasu.

    --
    Najlepsze video testy i recenzje telefonów
    Ponad 10 godzin testów, 25 telefonów