  • 1. Data: 2011-11-14 10:00:33
    Temat: Cegła rozbiórkowa jako bruk
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Witam.
    Mam trochę cegły rozbiórkowej i wymyśliłem, że zrobię z tego
    posadzkę/bruk pod wiatą na drzewo i narzędzia, a być może także pod
    altaną z grillem.
    Widziałem kiedyś takie rozwiązanie w starym gospodarstwie i wyglądało
    super...

    Jest jednak jedno ale... czy po takiej cegle można jeździć zagęszczarką
    i nie popęka? W internecie można znaleźć sporo zdjęć chodników z cegły,
    więc chyba jakoś to musieli ułożyć i zagęścić?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2011-11-14 10:17:10
    Temat: Re: Cegła rozbiórkowa jako bruk
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >ale... czy po takiej cegle można jeździć zagęszczarką i nie popęka? W
    >internecie można znaleźć sporo zdjęć chodników z cegły, więc chyba jakoś to

    Robiłem coś podobnego u rodziców. Spokojnie możesz jeżdzić zagęszczarka
    tylko załóż na płyte zagęszczrki taką specjalna gumę/plastik

  • 3. Data: 2011-11-14 10:29:22
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-14 11:17, Kris pisze:

    > Robiłem coś podobnego u rodziców. Spokojnie możesz jeżdzić zagęszczarka
    > tylko załóż na płyte zagęszczrki taką specjalna gumę/plastik

    Tak, tak - guma musi być, oczywiście :)

    A jak kładłeś te cegły? Na płasko, czy na sztorc?

    A może masz jakieś zdjęcia?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2011-11-14 12:37:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup

    >Tak, tak - guma musi być, oczywiście :)

    Bez gumy to loteria trochę;))

    >A jak kładłeś te cegły? Na płasko, czy na sztorc?

    Na płasko. Było to juz chyba z 7 lat temu. Tam gdzie jest zadaszone to jest
    w miarę ok nic się z cegła nie dzieje złego. Jednak tam gdzie nie ma
    zadaszenia to cegły murszeja pekaja itp. Była to dzrmowa cegła rozbiórkowa
    to sumie i tak dobrze że 7lat wytrzymała bo miało to być tymczasowe;)0
    >A może masz jakieś zdjęcia?
    Niestety

  • 5. Data: 2011-11-14 15:48:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 14, 11:00 am, wolim <n...@t...pl> wrote:
> [...]
    > i nie popęka? W internecie można znaleźć sporo zdjęć chodników z cegły,
    > więc chyba jakoś to musieli ułożyć i zagęścić?

    Primo: wszystko zalezy jaka cegla. Jak klinkier to i czolgiem mozna by
    jezdzic (w sprzyjajacych warunkach) jak byle dziadostwo do murowania
    to pieszy w szpilkach zrobi szkode takiemu "bruku".
    Secundo: Jak dobrze utwardzisz i podsypiesz to nie popeka.
    Tertio: Po pierwszym mrozie jak cegla dziadowska to pozamiatasz caly
    ten bruk prawie do samej podsypki.

    Przetestuj se te cegle w zamrazalniku. Nasacz ja woda i zamroz. Potem
    odmroz i zamroz spowrotem.
    A potem porownaj wytrzymalosc z taka nie mrozona.
    Pamietaj cegla zdrowa (nawet syfiasta) ma metaliczny dzwiek przy
    stukaniu.
    Zmurszala po prostu glucho stuka.

    Widzialem kilka takich brukow zrobionych z cegiel ale one wszystkie
    byly z dobrej gęstej gliny.

  • 6. Data: 2011-11-14 15:49:31
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Możesz tak zrobić tylko, żeby cegła była pod zadaszeniem i nie namakała.
    Do brukowania używało się cegły klinkierowej, która nie nasiąka.
    Zwykła cegła nasiąka i na mrozie musi popękać.
    Jeżeli masz wiatę na drewno, to pewnie będzie je ktoś tam czasami rąbał,
    więc rozważ ułożenie cegły na sztorc. Taka nawierzchnia będzie znaczeni
    mocniejsza, ale wyjdzie 2x więcej cegły.
    Co do wzoru układania to wpisz w Google-grafika "bruk klinkierowy" i
    zobaczysz parę przykładów.
    Jacek